Hey,
Mercie jongens voor jullie comments. Zeer gewaardeerd uiteraard.
Allez, we hebben terug een kleine update van dit model. De volledige opbouw is bijna rond, natuurlijk wat opgekriebeld met wat PE en scratch, zodat het model toch wat voldoet aan de ref-foto's.
Ik moet zeggen dat ik er van verschiet wat voor groot model dit is, zelfs in de schaal 1/72. Ik zie ook wel op de foto's dat het groot is als er personen bij staan, maar nu dat hij voor mij op de tafel ligt, is het indd groot te noemen. Dat moest in den tijd een beest geweest zijn om dat te besturen, te weten dat er toen nog geen servo-stuur bestond
Bij het nemen van de foto's zijn alle stukken nog wel los, dit wegens schildertechnische redenen natuurlijk. Het is tevens ook een soort van zelfcontrole, als het nu perfect past zal dit na beschildering ook zo zijn.....
Ik had de keuze om het model samen te stellen, in zijn transportversie of in zijn geschut positie. Gezien het feit ik de bedoeling heb om een diorama te maken, verkies ik het model te plaatsen in zijn geschut positie.
Daar ik een drietonige camou wil uitproberen, speelt dit af op het laatste van de oorlogsmaanden, zijnde feb/april 1945, te Boedapest, Hongarije. Dit is toch de bedoeling, uiteraard meer later in de juiste topic van de diorama's.
Nu foto's van de laatste werken,
Allez, voila se, terug weer bij, bij de werkzaamheden. Uiteraard dien ik hierbij weeral te vertellen dat de foto's sterk vergroot zijn, supermacro-stand op het toestel, vandaar dat je meer ziet dan wat je in werkelijkheid ziet. Stof en andere partikels dien je er maar bij te nemen.....