Hoofdsponsor

1/72 Vomag 7 or 660 mit Flak 88 mm, Roden. [DONE]

Hey,

Mercie jongens, we doen ons best en we doen gestaag verder natuurlijk.
Ik vind het een plezier om zo te kunnen detailleren vandaar dat ik daar uiteraard aandacht aan besteed. Persoonlijk vind ik dat dit het model naar een hoger niveau trekt, allez, wat is een hoger niveau natuurlijk...... ;) (lees eerder een beter weergave van het echte model). :)

He ik ga deze trouwens eens wat dichter bij volgen, nu ik een zusje van deze kit zelf ook heb inmiddels!

Nog wat voortgang toevallig? :)

Hey Roy,

Jaja, er is voortgang maar traag.
Ondertussen ben ik ook bezig met de dioramaplaat, foto's volgen nog wel in de gepaste topic, en zijn we bezig met het samenstellen van die Hobbyzone-bakken,/organisers... hoe je het ook noemt, vandaar dat het nu iets rustiger is aan het Vomag-front.

Vomag zelf is bijna zo goed als afgerond met de bouw, op wat hele kleine items na die nadien worden geplaatst wegens te delicaat vanwege het gemanipuleer tijdens het spuiten en verweren. Zo wie zo heb ik wel enkele 'strategische gaten' geboord waardoor de tandenstokers heen moeten zodat het vastnemen miniem is.
Ik hoop van dit weekend te landen met die bakken/organsiers.. zodat ik volgende week terug de draad kan opnemen. Maar het weekend is druk bij ons.... dit wordt schipperen.

Wel blij dat je de topic volgt, ik hoop dat ik inspirerend genoeg ben voor je Vomag bus. :);)

Hey,

Allez, op vraag, een post. Misschien denken jullkie dat ik hier dood lig, maar niets is minder waar, hij is alive and kicking..... :) ;)
Veel is er al veranderd sinds de laatste post. De volledige voorkant is nu afgewerkt, de voorruit staat erop, wat kleine brol erbij geplaatst en we denken stilaan aan de verfborstel (lees luchtborstel), alhoewel dit voor nog niet onmiddellijk is natuurlijk. Waarom, awel, zie de topic diorama van het forum. Dit is de volledige reden. :wub:

Ik denk dat foto's meer zeggen dan ik kan schrijven, vandaar....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se, weeral up-to-date zeg.... :) 8)

Uiteraard, vragen staat vrij.

Hey,

Steven, gewoon door de plakband eraf te halen met een fijn pincet en tandenstoker. Het is plakband van Tamiya, dus gaat er heel goed van af.

Respect, Swaken !

Ik zie daar wat grijze haren, of hebben die draden een doel in de motorruimte ? LOL
Prachtig werk, veel blingbling en extra details, I like it. Op deze schaal : mijn volste respect !

Groeten Rik

Hey,

Bedankt voor de coments, en ja Rik, ge zou er grijs haar van krijgen, alleen hebben die draadjes daar een reden natuurlijk. 😜
Erwin, Hoboken zal wat vroeg zijn denk ik..... Maar we zien wel waar we uitkomen. Tx.

Jij daar doodliggen ? onkruid vergaat niet é.......
Weer goed bezig zoals gewoonlijk é

Hallo beste modelbouwvrienden,

Hier zijn we terug met een kleine update.
Man, ik heb deze topic hier moeten zoeken in één of andere catacombe van dat forum, zo ver zat deze al.... jullie bouwen allemaal veel te rap, ik kan niet meer volgen....:nowink::nowink:

Goed, een update, zoals ik al zei, wat hebben we dan wel gedaan...
Alwel, het laatste wat ik gezien heb is dat hij bijna gebouwd was en klaar stond om een jasje te krijgen. Hij heeft dit dan ook gekregen en we moeten zeggen dat we de uitdaging zijn aangegaan om een ambush camouflage te maken. Ik zijn content.... :$:8
Het is dus een drietonige camouflage waarin dan telkens het andere kleur terug komt in de corresponderende kleur... milj...:wacko: wat een uitleg... maar uiteraard foto's zeggen meer of mijn gebrabbel.

Verschiet niet, hij blinkt dat het geen naam heeft, dit van de laag klir die erover ligt om alles mooi te beschermen voor hetgene wat komen gaat, namelijk de verwering met van alles en nog wat die op oliebasis is gemaakt. Vandaar uiteraard de beschermlaag.
Ook de motor heeft onze aandacht al gekregen, deze staat al mooi in zijn basis en dienen we nu eventjes op te kriebelen, ook met wat olieachtige toestanden en filters, enz...
Ik hoop dat het jullie aanstaat, er moet uiteraard nog veel aan gebeuren, maar alles zijn tijd nietwaar.... ;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se, je bent weeral mee met het geheel. :D8)
Tot de volgende.

Hey,

Mercie voor de commentaar en de bloemen...
De stippen zijn aangebracht met dezelfde verf waarmee ik de kleuren gespoten heb. Maar voor de stippen heb ik een zeer fijne borstel gebruikt en natuurlijk veel geduld, maar dat wisten jullie al ga, dat laatste.....😊
Voor deze camouflage heb ik mij gebaseerd op enkele foto's / tekeningen en natuurlijk het plan bij het model dat ook deze camouflage meegaf.

Momenteel plaatselijke washes aan het zetten op onderdelen van de motor zodat er wat leven in komt. Wanneer hij klaar is mag deze dan ingebouwd worden in het chassis.

Mooie basis om te verweren Swa, voor mij het leukste stuk van een bouw ;) ga je hem heel vuil maken of enkel een beperkte weathering? Die motor.. bijna niet te geloven dat dat op 1/72e schaal is

Terug
Bovenaan