Hoofdsponsor

1/24 VW Corrado van Revell

Schaal 1/24 - 1/25
ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
denkelijk o.o.t.b maar dat kan veranderen naar gelang de bouw meevalt , maar dat zullen enkel andere velgjes zijn
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )
Wel beste kameraden nu het kouder word en de dagen korter worden ( het is te zeggen de dagen blijven altijd even lang he ) maar het word sneller donker , heb besloten aan iets nieuws te beginnen namelijk een VW Corrado van Revell
Nu sorry dat ik het vermeld ,het is niet hun beste veel heel veel flash en rechtsachter zijflank zijn de spleten van de achterklep niet meegegoten dus moest ik ze zelf inkrassen ( scriben )
Na veel opkuis werk en de nodige ongelukjes met het scriben heb ik de body toch in de primer kunnen spuiten , de witte primer filler heb ik wat bijgekleurd met blauw om een betere ondergrond te krijgen want hij komt in hetzelfde blauw als mijne Golf
Nu enkele beelden

IMG_9714.JPGIMG_9715.JPGIMG_9716.JPGIMG_9717.JPGIMG_9718.JPGIMG_9719.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_9713.JPG
    IMG_9713.JPG
    338 KB · Weergaven: 2
De Corrado is in feite een zeldzame VW want ik meen dat elke Corrado op bestelling werd gemaakt; er zou dus geen massa- of serieproductie van gemaakt zijn. Maakt deze wagen dus zeer aantrekkelijk voor verzamelaars.
Vind het persoonlijk niet VW's mooiste ooit maar blijft interessant om volgen. Succes.
 
dank u Erwin , wel ik vind de Corrado 1 van de mooiste coupe die bij VW bestaat en dan de Sirocco 1e model
 
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat Corrado en Golf onderstel en motor deelden
Veel plezier met dit oudje van Revell Marc 👍🏻

Greetzzzz Modest
 
Ja dat noemen ze een plateau en die zijn dus voor Golf , Jetta , Beetle , Seat , Skoda allemaal hetzelfde
Als je een motorkap opent van een Polo of een Seat is het enige verschil een embleem met het merk
Nu tegenwoordig gaat ieder zijn eigen weg maar dat heeft lang zo geweest zelf de oude Audi A3 was hetzelfde als de Golf van dat jaartal
Nog een aardigheidje op de doos staat " New " maar ik wist dat het een oud kitje wad
grt
Marc
 
Nog een aardigheidje op de doos staat " New " maar ik wist dat het een oud kitje wad
grt
Marc
Ja, dat is best wel vervelend bij Revell, ik heb zelf niets tegen heruitgaves, of reboxes maar het zou wel netjes zijn om het te vermelden op de doos.
 
Beste makkers en collega's
Ik ben altijd redelijk tevreden geweest over de kitjes van het merk ( wat ik om redenen niet ga vernoemen ) maar deze keer is het echt niet te doen
Ik heb al verschillende keren hem verticaal willen klasseren maar kreeg het nog niet over mijn hart , niks is correct het past slecht en trekt niet op de werkelijkheid
Zover sta ik nu met de bouw , ik weet niet of ik verder wil of niet
Sorry hoor
 

Bijlagen

  • IMG_9732.JPG
    IMG_9732.JPG
    236,9 KB · Weergaven: 9
  • IMG_9731.JPG
    IMG_9731.JPG
    241,5 KB · Weergaven: 10
  • IMG_9730.JPG
    IMG_9730.JPG
    368,8 KB · Weergaven: 10
  • IMG_9724.JPG
    IMG_9724.JPG
    176,2 KB · Weergaven: 8
  • IMG_9723.JPG
    IMG_9723.JPG
    161,2 KB · Weergaven: 7
  • IMG_9722.JPG
    IMG_9722.JPG
    183,3 KB · Weergaven: 7
Hier was je er nog zeer jaloers op. Denk daaraan terug en probeer 't nog eens.

Of, gooi 'm gewoon weg en start iets nieuws. Volgens mij had je veel meer plezier aan die Porsche van Tamiya en het gaat er toch ook om dat je je kostbare tijd vult met plezier, vind ik.
 
Marc, kan je hem niet maken zonder motor? Laat gewoon de carrosserie dicht.
Uiteindelijk gaat het hem om de vorm van het voertuig en niet om wat er ook maar van binnen kan in zitten. Zou het persoonlijk ook spijtig vinden maar bon ... tot daar aan toe.
 
wel Erwin met die gedachte loop ik hier ook rond , we zien wel he
dank u vrienden om mij te helpen met een beslissing te nemen
 
Marc, er was een periode dat ik ook wilde dat alles in modelbouw precies op het echte leek, met als gevolg dat ik alle plezier in het bouwen verloor. Het was pas toen ik probeerde te genieten van het bouwen zonder te vergelijken met de werkelijkheid dat ik weer eens een kit af kon werken. Dat was mijn versie van Cousteau's "Calypso". Dus Marc, probeer (ik weet; het is moeilijk) modelbouw niet exact hetzelfde als werkelijkheid te zien !
 
Ja dat weet ik wel , maar er zijn grenzen he
Maar ik krijg het toch niet over mijn hart om hem weg te kieperen , dus ik probeer verder te doen met de weinige tijd die ik nu heb
Desnoods zoals Erwin het voorstelde motorkap dicht en gewoon de auto bouwen we zien wel he , het is omdat ik deze nog niet had in mijn collectie he
Er is er nog eentje waar ik op zoek naar ben en dat is de VW Sirocco maar die is geweldig duur
Marc
 
Maak er een wrak van en leef je uit met het verweren ervan.
misschien ideaal model om van alles op te proberen.
Zo blijft hij nuttig en wie weet plezierig.
 
Beste vrienden , ik kon het niet over mijn hart krijgen om er een roestige of zelfs wrak van deze VW Corrado te maken
In mijn tegenwoordige weinige tijd heb ik toch iets verder kunnen werken
De auto staat in kleur ( zelfde kleur als mijn Golf ) en gisteren in mijn koude werkplaatsje snel de clear laag gespoten en ik moet eerlijk zeggen
klein stofje en voor de rest gespoten gelijk een pro mooi glanzend en bijna geen " orange peel " bijna glad als glas
Nu wanneer ik weer tijd heb ga ik de zwarte delen spuiten en kan ik verder werken om dan aan een nieuw project te beginnen
Marc
 

Bijlagen

  • IMG_9758.JPG
    IMG_9758.JPG
    277 KB · Weergaven: 20
  • IMG_9759.JPG
    IMG_9759.JPG
    186,1 KB · Weergaven: 20
  • IMG_9760.JPG
    IMG_9760.JPG
    226,5 KB · Weergaven: 20
Verflaag ziet er inderdaad heel goed uit.
Airbrushen in een onverwarmd lokaal bij deze temperaturen is niets voor mij. Ik stel dergelijke werken meestal uit tot het terug warmer is. Succes met het vervolg.
 
Terug
Bovenaan