Na ongeveer een maand wachten heb ik uiteindelijk mijn verf binnen gekregen , het is te zeggen de mensen van "Domino " hadden ze mee gebracht naar Mol
Ik ben dan snel terug in gang geschoten en de auto in de primer gezet
Na even met een versleten slispapier ( schuurpapier ) heb ik de eerste laagjes gelegd ik moet zeggen deze verf werkt werkelijk fantastisch goed het is ongeveer hetzelfde principe als echte autolak alleen de verdunners zijn ietsje anders ze dekt goed en het voornaamste is dat je er geen wolken mee spuit in de verf , dat wil zeggen dat je soms hebt dat metaaldeeltjes in de verf zich anders leggen of ophopen en dan krijg je verschil van verf een soort wolk waar de verf donkerder of lichter toont
Bij deze zero paint is dat niet het geval na een kwartiertje wachten kan je er terug mee werken dan is de verf niet meer vinger gevoelig
De vernis is volledig 2K ( twee componenten ) dat wil zeggen voor de vrienden die het niet kennen dat vernis een dikke doorschijnende vloeistof is en deze word dan aangemaakt met verharder en daarna komt er nog verdunner bij
2 delen vernis , 1 deel verharde en 0,3 deel verdunner
ook dit spuit geweldig en blinkt enorm deze vernis word dan steenhard zodanig dat je deze kan schuren en terug oppolijsten geweldig spul
1 ding is de reuk zeker niet in de living aan te raden en goed verluchten is de boodschap
Hier de Golf in de vernis
Nu had ik een probleem de achterste veiligheidsriemen had ik voorzien maar de voorste moesten er ook nog in komen maar hoe ? Omdat die er maar in konden als de cockpit en de raampartij gemonteerd was en dan kon ik er niet meer aan dus heb ik iets geprobeerd en is me gelukt , ik heb de maat genomen en de riempjes op maat afgeknipt het gordelslot voorzien aan de bovenzijde van de riem heb ik een klein stukje omgeslagen om een mooi niet uitgerafelde riem te krijgen en daarna in de raampartij gekleefd waar ze in het echt hangen en onderaan gewoon los laten hangen
de boel gemonteerd en daarna door het open dak de riempjes mooi naast de stoel naar onder geleid zoals het hoort het enige verschil is dat ze niet vast hangen op de vloer ( maar dat ziet geen mens )
Hier dan nog een foto met de koplampen erin
Zo nu snel de auto afmaken dan kan ik hem leveren
Grt
Marc