RIK , SORRY DAT IK UW RAAD NIET HEB OPGEVOLGD, ben een beetje overwerkt waardoor ik meer fouten maakt.
Het zeil terug opnieuw gekleurd met verf,riskeerde het niet echt om nu over te schakelen op thee.
Gelukkig is het zeil niet roze uitgeslagen maar heeft het bijna de kleur zoals de foto (iets te donker,maarja toch veel beter dan bruin)
Eerst de mastlijnen bevestigd en geprobeerd om te touwslaan dit is de best gelukte
De bevestiging in de top van de mast van de mastlijnen,niet volgens de bouwbeschrijving maar op advies van medebouwers.
Hoe de lijn werdt bevestigd om de ra aan te spannen is nergens te lezen of te zien.Dus zelf zo een (lijnhouder) gemaakt.
Overzicht van de bevestiging van het zeil tegen de mast.
Foto langs de achterkant van het schip , heb het touw aan de spiegel ingesmeerd met secondenlijm hierdoor blijft het stijf staan waardoor het juist lijkt of de boot vaart.
En inderdaad mijn volgend fout boos weeral
ik heb het zeil aan de verkeerde kant tegen de mast getrokken.
Nu nog een oefenplankje maken waarop ik kan oefenen om te beitsen (ik leer het nog he mannen)voordat ik de ganse boot naar de vaantjes helpt.
ps ,kunt ge niet die sterretjes weghalen want mijn bootje verdient dat niet met al mijn fouten, als ik dan de vespucci of de karel doorman zie dan verdienen die bootjes veel meer die sterretjes dan ik