Hoofdsponsor

1/48 Sea King Mk.48 RS-05 WIP.

ERVARING
Gevorderd
BOUWWIJZE
aftermarket sets gebruikt
BOUWBUDGET
geen budgetlimiet
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
zeker
Mooie vorderingen. En puik scratchwerk voor het trapje naar de toegangsdeur. Kan je nog even verduidelijken hoe de raampartijen aan de zijkanten werden aangebracht ?

Mooie vorderingen. En puik scratchwerk voor het trapje naar de toegangsdeur. Kan je nog even verduidelijken hoe de raampartijen aan de zijkanten werden aangebracht ?
Dank u.

De raampartijen worden langs de buitenzijde aangebracht. Dit heb ik gedaan met slow secondenlijm die het glas niet aantast. Deze lijm is vrij dik en loopt niet uit op het glas zelf. Passing van de clear parts op de romp is perfect en zonder problemen.

MVG

Danny

Dank u.

De raampartijen worden langs de buitenzijde aangebracht. Dit heb ik gedaan met slow secondenlijm die het glas niet aantast. Deze lijm is vrij dik en loopt niet uit op het glas zelf. Passing van de clear parts op de romp is perfect en zonder problemen.

MVG

Danny
Welke lijm gebruik je hiervoor ?

Welke lijm gebruik je hiervoor ?

kAMfsV1l.jpg

MVG

Danny

We zijn zo'n beetje aanbeland bij de laatste voorbereidingen voor het aanbrengen van de primerlaag. Vandaag heb ik mij verder bezig gehouden met het aanbrengen/veranderen/modificeren van de antennes en sensors. SeMa had hiervoor een setje gemaakt, maar de kit bevatte de Lite versie met enkel de meest opzichte details. Voor de mensen die in de toekomst ook een Belgische Sea king willen bouwen, weet dat SeMa een volledige set heeft met alles erop en eraan.

Dus alles staat nu klaar voor de primer/eindlaag.

RMZrxMOl.jpg

Wat betreft het werk aan de antennes en sensoren heb ik op de foto's even verduidelijkt wat ik precies heb gedaan.

2NYMMSol.jpg

VPuyqcwl.jpg

De openingen van de stuurboord cargo door en de bakboord entrance door heb ik dicht gemaakt met een stukje styreen om te vermijden dat er verf binnenkomt.

nrRrE3ol.jpg

Ik heb de stukjes styreen verlijmd met houtlijm om ze achteraf makkelijk te kunnen verwijderen.

O3QB6Q3l.jpg

MVG

Danny

Zeer mooi resultaat al hoor, ook de reeds eerder geposte foto's van de cockpit (en de rest uiteraard ook) zijn zeer indrukwekkend.
Dank u voor de mooie commentaar. (y)

De Sea King ligt nu even stil omwille van de primer die moet uit harden.
Ik heb als primer de Alclad zwarte glansprimer gekozen, maar die heeft zijn tijd nodig om uit te harden.
De vroegere Alclad primers waren binnen vijf minuten droog maar sinds een paar jaren is er iets veranderd aan de samenstelling waardoor ze toch wat meer tijd nodig hebben om uit te drogen.
Ik ga dus geen risico nemen en het model nu een weekje laten drogen om daarna de rode kleur te spuiten.

MVG

Danny

Terug
Bovenaan