Hoofdsponsor

1/48 Sea King Mk.48 RS-05 WIP.

ERVARING
Gevorderd
BOUWWIJZE
aftermarket sets gebruikt
BOUWBUDGET
geen budgetlimiet
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
zeker
Wel Danny, ik vind dat je daar al een hele hoop prachtig werk geleverd hebt, je zou naar de foto's blijven kijken om te zien of je niets gemist hebt.

Bedankt voor de mooie commentaren, word ten zeerste gewaardeerd.(y)
Nu op naar de buitenzijde van de Sea King. Er staan wat verlofdagen in het verschiet dus er zal kunnen gebouwd worden. :-)

MVG

Danny

Ik ben al een paar dagen bezig met de buitenzijde van de Sea King. De romp is nu volledig dicht gemaakt en het is tijd om al de rest aan te brengen.

Het geheel past mooi aan elkaar, alleen het is hier en daar wat opletten om alles mooi in lijn te houden.

YhL5xSbl.jpg

De onderzijde is een apart onderdeel dus hier ook weer dry-fit en daarna verlijming. Maar het geheel past mooi in elkaar.

0ytbbwQl.jpg

De wheelbay sponson's worden apart verlijmd en na het aanbrengen van de verf pas op de romp aangebracht. Ook de spine en sonar koepel worden op de romp verlijmd.

V46XYlxl.jpg

Het staart-gedeelte is ook apart en kan zowel in normale als opengeklapte toestand verlijmd worden.

KubkH0Jl.jpg

odXivMMl.jpg

Het voorste gedeelte van de motor-gondels, m.b.v. de luchtinlaten bestaat ook uit verschillende onderdelen. De passing is prima, enkel zijn er hier en daar wat spleetjes die opgevuld dienen te worden met Vallejo plastic putty.

zcQavVPl.jpg

tszhnG7l.jpg

PahruCul.jpg

Ik ben hoegenaamd geen voorstander van schuurwerk, dus ik probeer steeds de onderdelen zo te verlijmen dat ze prima passen. Met deze kit is dat geen probleem.

RENdcL5l.jpg

giuvqWql.jpg

Spine en sonar-gedeelte vertoont ook een spleet, dus hier ook wat opvulwerk.

lYRX5c9l.jpg

Voor de rest ziet alles er prima uit.

IXBP2sll.jpg

qKOGHb0l.jpg

Tijdens de werken kon de Sea King op heel wat belangstelling rekenen:-):-):-)

iQzcTeTl.jpg

MVG

Danny

Mooie vorderingen maar vullen en schuren is quasi onvermijdelijk.
Toestel ziet er al heel goed uit. Zullen al die figuurtjes onderdeel worden van de setting?

Mooie vorderingen maar vullen en schuren is quasi onvermijdelijk.
Toestel ziet er al heel goed uit. Zullen al die figuurtjes onderdeel worden van de setting?
Dank u Erwin. En ja klopt inderdaad wat je zegt aangaande het vullen en schuren
Alle figuurtjes zullen aanwezig zijn op het geheel inderdaad.

Mvg

Danny

Samenstelling en opvulwerk ziet er goed uit. Alleen is het me een raadsel hoe je de raampartijen er nog gaat in krijgen. Benieuwd naar het vervolg.

Best nog veel naadjes voor een airfix kit. Maar je hebt het mooi opgelost, ben benieuwd naar de verflaag!
Klopt, maar uiteindelijk passen de onderdelen wel mooi aan zonder enig niveauverschil zodat schuren niet nodig is. De naadjes is geen probleem.

Samenstelling en opvulwerk ziet er goed uit. Alleen is het me een raadsel hoe je de raampartijen er nog gaat in krijgen. Benieuwd naar het vervolg.
Die worden aangebracht zoals is aangegeven in de instructies en zouden geen probleem vormen.

MVG

Danny

Die worden aangebracht zoals is aangegeven in de instructies en zouden geen probleem vormen.

MVG

Danny
OK, ik heb hier ergens een Airfix Seaking liggen maar ik heb de instructies nog niet in detail bekeken. Voor de Hasegawa/Revell kit moeten de ramen gemonteerd worden alvorens de romphelften geverfd en aan mekaar worden gezet. Ik ben benieuwd hoe Airfix dit probleem aanpakt. Ik wacht met interesse op het vervolg. Succes verder.

Terug
Bovenaan