We gaan gestaag verder, deze keer gaan we de transparante delen onder handen nemen. Eerst de binnenzijde van de cockpitbeglazing voorzien van een primerlaag en een laagje verf. Gelukkig zaten er bij de kit mask's voor zowel de binnen als de buitenzijde.
De cockpitbeglazing bestaat uit drie onderdelen. Dit zijn de twee zijkanten.
Het overhead IP paneel bestaat ook uit de Quinta 3D decals.
De 3 cockpitglas onderdelen passen heel goed. Wel hier en daar een klein kiertje maar dat word opgelost met de Vallejo plastic putty.
Alle beglazing is verlijmd, en meteen kan je ook zien dat het detail binnenin nog steeds opvalt.
En dan een probleempje, erger nog een probleem dat ikzelf gecreëerd heb
Airfix heeft in de kit twee verschillende versie's van neus-onderdelen voorzien. 1 versie heeft een standaard neus zonder bulten en eentje heeft deze bulten wel..............ik......het kalf......
heb dus het neus-onderdeel met de twee bulten gelijmd........achteraf bekeken, en vraag me niet waarom want kan er niet op antwoorden was dit een misser van formaat.
Het was simpel geweest als ik het onderdeeltje zonder de bulten had gebruikt, maar niet dus. Deze neus eraf halen en de andere plaatsen was geen optie, dus moesten de twee bulten verwijderd worden.
Na een uurtje hak en breekwerk, wat opvul en schuurwerk was het probleem opgelost en ik had maar weer eens mijn lesje geleerd........
Nu, de rotorkop van de main rotor. Die is op zich heel mooi weer gegeven. Je kan hiervan al een mooi resultaat behalen. Maar ik vind toch dat er wat extra detail aan mocht gebeuren dus bij deze.
De standaard rotorkop.
En met enkele toevoegingen. Nu dit is gewoon bij benadering en zeker en vast niet de full-option als het op extra detaillering aan komt. De rotorkop van de Sea King zit vol met kabeltjes, leidingen en buisjes, er is geen beginnen aan en het einde is ook niet in zicht. Dus gewoon wat extra detaillering and that's it.
Even nog een dry-fit op de romp.
Morgen ga ik de deur langs de linkerzijde vooraan voorzien van de nodige extra's. Deze zal in openstaande positie staan en hier en daar moet wat bijgevoegd worden. En dan denk zijn we zo een beetje aanbeland voor het schilderwerk.
MVG
Danny