Hoofdsponsor

1/48 Sea King Mk.48 RS-05 WIP.

ERVARING
Gevorderd
BOUWWIJZE
aftermarket sets gebruikt
BOUWBUDGET
geen budgetlimiet
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
zeker
Dit weekend ben ik van start gegaan met het schilderen van de details aangaande de cockpit. Ook heb ik het IP voorzien van de nodige 3D decals.
Vorige week heb ik alle onderdelen in de zwarte primer gespoten, en ook de basislaagjes aangebracht. Gisteren heb ik dan de wheatering van de laadruimte onder handen genomen om vandaag de cockpit aan te pakken.

Eens de glanzende alu folie bedekt is met een laagje primer zien we het resultaat van de padding.

7znqVDbl.jpg

Heel het interieur is gespoten met MRP kleurtjes.

IbwRbtol.jpg

h2FqsNRl.jpg

QLaMMjkl.jpg

piWW48Ml.jpg

Dan wederom een dry-fit van de zijkanten om te zien of de kleuren zowat juist zitten.

Pzj8wDfl.jpg

OdJYcYzl.jpg

Alles lijkt prima in orde te zijn, dus op naar de wheatering van de laadvloer, samen met het begin van het schilderen van details.

7P6FzZJl.jpg

waMzC89l.jpg

Geleidelijk aan word de cockpit gevuld en het één en ander begint te gelijken op een Sea King cockpit. De details schilder ik zoals altijd met Vallejo.

QeCCvPml.jpg

Dan de 3D decals. Het is voor mij een must geworden om deze te gebruiken bij een bepaald project als de mogelijkheid erin zit. Wederom geeft dit een mooi resultaat maar in dit geval vind ik het grijs van het IP iets te licht. Langs de andere kant is dit geen probleem want de gehele cockpit komt achter heel wat glas te zitten en dus mag het detail iets opzichtiger zijn om op die manier het één en ander te kunnen zien nadat de romp dicht is.

qeLDfsHl.jpg

VJhU7rul.jpg

WRG0HlKl.jpg

nXXjETil.jpg

qvD3QLyl.jpg

QM9VxfGl.jpg

KQJObBjl.jpg

MVG

Danny

Je hebt goed je best gedaan dit weekend, mooie cockpit! Weathering in de laadruimte vindt ik ook mooi, niet te veel, precies goed.

knap schilderwerk. Zal ook is moeten zien voor sommige projecten die 3D decals te bekijken. Knap resultaat met weinig moeite.

Terug
Bovenaan