Hoofdsponsor

1/48 Sea King Mk.48 RS-05 WIP.

ERVARING
Gevorderd
BOUWWIJZE
aftermarket sets gebruikt
BOUWBUDGET
geen budgetlimiet
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
zeker
Mooie vorderingen. Ik zie je meer en meer aanbrengen maar ga je dan nog kunnen schilderen?
Dank u Erwin. Veel is nog niet samen gelijmd. Alles wat je ziet staat bijna allemaal los van elkaar. Dus schilderen gaat geen probleem zijn hoor.

MVg

Danny

Resultaat ziet er goed uit.
Je spreekt daar van zelfklevende aluminium folie. Hoe ziet dit er uit en waar haal je dat ?

wauw wat een oog voor details (y)
ik veronderstel dat je elk luik dat open kan, open zal zetten. Zodat het niet verborgen blijft

Waar vind je deze figuurtjes in 1/48 ?

Er bestaan verschillende merken kleefalu Bare Metal Foil is er eentje en dan nog te verkrijgen in verschillende tinten chroom , aluminium kleur , goud kleur en is te verkrijgen bij o.a. Domino , Baliën

Resultaat ziet er goed uit.
Je spreekt daar van zelfklevende aluminium folie. Hoe ziet dit er uit en waar haal je dat ?
Dank u. Zoals de naam al zelf aangeeft, alu folie met een zelfklevende achterzijde. Word vaak gebruikt door dakwerkers en is in iedere bouwmarkt verkrijgbaar. Ik heb me ooit zo eens een voorraad aangeschaft. Het kleine rolletje heeft een dunnere folie ten opzichte van de grote rollen.

Wederom mooie details.
Dank u Pascal.

wauw wat een oog voor details (y)
ik veronderstel dat je elk luik dat open kan, open zal zetten. Zodat het niet verborgen blijft

Waar vind je deze figuurtjes in 1/48 ?
Dank u. Inderdaad, al dat mooi's zal hier en daar wel te zien zijn.
Figuurtjes zijn van Reedoak Rubber composites. Je vind de link hieronder.

MVG

Danny

Bevredigend?

Prachtig gewoon, ja (y)

Grtz.

Luc:cool:
Dank u Luc voor uw waardering. Maar in mijn hoofd heb ik altijd zoiets dat dit nog beter kan. Het is misschien een autistisch trekje van mij, maar ik stel mijn werk altijd op een lage plaats, ik wil beter kunnen doen en soms is dat teveel van het goede nietwaar.
We doen gewoon verder zoals we bezig zijn en ik zie wel waar ik uitkom.

MVG

Danny

Die aluminiumfolie is goed gelukt!
Je verbergt zo wel weer wat mooi knutselwerk, gelukkig heb je de foto’s.

is de folie ook goed op kleur te brengen?

Grtz en blijf mt belangstelling volgen
Ed

Die aluminiumfolie is goed gelukt!
Je verbergt zo wel weer wat mooi knutselwerk, gelukkig heb je de foto’s.

is de folie ook goed op kleur te brengen?

Grtz en blijf mt belangstelling volgen
Ed
Dank u.
Er gaan wel wat deurtjes open staan, dus er zal wel wat te zien zijn van het interne gedeelte.

Mits een primer aan te brengen is er geen probleem om de alu folie te voorzien van de nodige kleurtjes.

MVG

Danny

Vandaag een dagje verder gebouwd aan de Sea King met als resultaat dat het interieur van de laadruimte stillaan afgerond kan worden.

Eerst was er nog een heus werkje aangaande de brancard en de floatable stretcher, welke ook weer karakteristiek zijn voor een Belgische Sea King.

Het zou zoiets als dit moeten worden, dus we gaan van start.

gLnfFsbl.jpg

Wederom heb ik de alu folie gebruikt samen met Evergreen styreen, koperen buisjes en nog wat ander materiaal.

Het is niet echt zoals de echte maar het komt in de buurt.

P7HTe5Ol.jpg

De foto's zijn nogal onduidelijk, maar hopelijk is het één en ander toch duidelijk. Eens er verf zal opstaan zullen de details beter te zien zijn.

AswEpE5l.jpg

En met het hele interieur nogmaals om te zien of de verhoudingen allemaal zo een beetje kloppen.

I6NnKu9l.jpg

ZsD3mChl.jpg

hDIip4Wl.jpg

idvEv4ul.jpg

Ik heb meteen ook de rechterzijde van de cabine alsook de bovenzijde voorzien van de nodige padding.

LCGPXjml.jpg

MVG

Danny

Het zijn de details die het doen en opnieuw is een goede documentatie een must.
Inderdaad, maar dan nog is er wel een bepaald item dat je niet kan vinden in het nodige referentiemateriaal. Dus in dit geval bestaat het merendeel van de bouwtijd in het opzoeken van de nodige documentatie.

MVG

Danny

Vandaag nog een kleine update. Dit is de laatste update voordat het interieur in de primer zal worden gezet. Het grootste deel van de details zijn voorzien. Alleen de kleine details worden achteraf aangebracht en dit omdat ik voor mijzelf ook een beetje overzicht wil houden.
Gisteren had ik de floatable stretcher en het opblaasbaar reddingsvlot van Green Stuff gemaakt.

Het resultaat is best wel ok vind ik.

ukgz5Hhl.jpg

Na wat extra details aangebracht te hebben ziet het er al een heel stuk beter uit.

c0ZgN6cl.jpg

Het geheel ziet er zo uit.

fSnYe9vl.jpg

Dan zijn we aangekomen aan de rechterzijde van het cargo compartiment. Ook hier moet er wederom het één en ander worden aangepast voor de Belgische versie. Dit is de zijde waar de Winch operator de plak zwaait. Zijn zitplaats bestaat uit één enkele seat, maar in het geval van de RS-05 ten tijde van de laatste maanden waren er ook zitbanken bevestigd. Ik denk dat dit was omdat de RS-05 tijdens zijn laatste maanden veel passagiers meenam voor luchtdopen. Wederom verschillen deze seat's weer van hun Engelse collega's en dus wederom moet er hier en daar wat aanpaswerk gebeuren.

Hier zie je de locatie van de wich operator zonder de extra seat's.

MdaDOuNl.jpg

En met de extra seat's

i2jItnNl.jpg

Ik heb de standaard seat's gebruikt, maar zonder de rugleuningen. Hierop heb ik de zwarte zitkussens gemaakt van Green Stuff. De winch operator seat is dry-fitted en staat nog niet op zijn plaats.

o5RWYGsl.jpg

Wederom een dry-fit van de seat's in de cabine om te zien of het geheel een beetje in verhouding is. Jullie zien ook al dat ik de controls voor de winch heb aangebracht.

AocrYDTl.jpg

oZyovqYl.jpg

Ziezo, morgen gaan we verder met de eerste primerlaag voor het interieur.

MVG

Danny

Terug
Bovenaan