Hoofdsponsor

1/35 1955, A silent reminder in the Ardennes. Time passes, but we shall never forget. [DON

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor alle steun, Ik waardeer dit enorm.

Zou ik mogen vragen aan één van de moderators om de naam van deze bouw te veranderen in:

1955, A silent reminder in the Ardennes.
Time passes, but we shall never forget.
(For my father, °1939-+2013)

Grtz Bart.

Zou ik mogen vragen aan één van de moderators om de naam van deze bouw te veranderen in:

Grtz Bart.

Bart allereerst gecondoleert met je verlies van een famillielid en anderzijds een heeele mooie naam voor je projekt
top man .....

Grtz Bart.

Bart, heb het aangepast, maar niet alle tekst past er in.
Wat er nu staat is het maximale, andere tekst geen probleem, geef maar door.

Wit is een vervelende kleur, dat verkleurd (of vergeeld) altijd op termijn. Ik denk niet dat er een chemische witte stof bestaat die niet verkleurd en die, uiteraard, geschikt is om sneeuw op een dio te maken. Volgens mij is een natuurlijk product zoals soda nog het meest geschikt omdat dat echt wit blijft, maar of dat ook andere nadelen heeft???

Om eventjes terug te keren op die sneeuw (ben een beetje laat misschien) Ik denk wel dat de sneeuw van JOEFIX wel degelijk maagzout ook soda genoemd is.
Hoe komt het dat ik daar zo zeker van ben ? in de eerste club waar ik ooit lid was gebruikte men daar soda/maagzout om sneeuw na te bootsen met als gevolg dat na een tijdje men met gele sneeuw op hun dio' s lag.

Laatst bewerkt:
@Famo, er is wel een groot verschil tussen gewone soda en soda-bicarbonaat hoor! Dat laatste is maagzout, gewone soda is zelfs een gevaarlijk goedje!

Joefix sneeuw verkleurt na een tijd. Kan er van meespreken want ik heb het ondervonden op één van mijn modellen.

@D-Day 1944 - Bart: Mijn oprechte deelneming met het verlies van je schoonvader en veel sterkte gewenst voor de familie.
Je dio spreekt mij nu nog meer aan want ik ben geboren in 1955 en alles wat er mee te maken heeft brengt wel ergens iets zwaks naar boven.

Gecondoleerd met jullie verlies Bart.
Ik hoop dat jullie naast dit dio vele mooie herineringen aan he hebben.

Peter

Is dat dan goed of slecht Nicolas ? Ik bedoel maar is het product inderdaad goed of verkleurt het zoals Erwin zegt ?
[MOD]Kwestie om geen welles nietes discussie te starten en teveel off-topic te gaan...
Desgevallend kan hierover een aparte topic in het juiste sub-forum worden opgestart. [/MOD]

Mark

Ik bedoel dat het inderdaad verkleurt.
En om dit topic off te zijn, hij was vroeger onze club voorzitter.
Famo en ik zaten in dezelfde club.

OK, prima antwoord Nicolas. Discussie gesloten en kan er terug ON-TOPIC verder worden gebouwd en genoten van de bouwkunsten van Bart.

Mark

Goede interceptie Mark, on topic nu dus, de titel is heel pakkend, Bart, dit is een heel mooi gebaar..

Bedankt om de titel aan te passen, tijdens droevige tijden kan modelbouw ook helpen om je verdriet te verwerken.
Ik ben begonnen aan de atributen voor in het huis. Een slaapkamer, de meubelen zijn geschilderd met olieverven, de spiegel is van aluminiumfolie. Ook werkmateriaal geschilderd met olieverf.

De fotos

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz Bart

inderdaad bart, je houtstructuur van de slaapkamer is goed gelukt.
heb hier anders nog wat tips om verschillende houtsoorten na te bootsen met olieverf.
ik leg eerst altijd een onderlaag van humbrol n°94.
eik:burnt umber
beuk:raw sienna met tipje burnt sienna
teak: burnt sienna
spar: raw sienna
na aanbrengen terug zachtjes afwrijven. klinkt raar maar je zult zien dat het resultaat heeft.
oja, het is dus W&N verf, pigmenten verschillen hè!
maar op jou techniek is zekers ook niks aan te merken hoor!;)
ik blijf volgen!!!

grt nicolas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan