Hoofdsponsor

1/35 1955, A silent reminder in the Ardennes. Time passes, but we shall never forget. [DON

Status
Niet open voor verdere reacties.
wow , deze was ik even uit het oog verloren.
prachtige vorderingen , bomen zien er netjes uit en dan die bak roest voor de deur , wauw!!!! netjes gedaan.
ik zal me maar terug op de eerste rij nestelen om opnieuw verder te volgen.

ik gebruik het keuken materiaal bicarbonade eerst het model met hearspry inspuiten en dan lekker laten sneuwen bart ;)

In Art Of Modelling 20 staat een artikel over diorama bouw met sneeuw en de nodige materialen.
Mogelijk kan je hier ook de nodige "mosterd" halen...
Het sneeuwpoeder van Joefix zou ook goed bruikbaar moeten zijn (heb het nog niet zelf geprobeerd...).

Mark

Joefix heeft de neiging tot verkleuren, lees gelig worden, na verloop van tijd en ik heb ook de indruk dat de korrels groter worden. Mijn model staat in een kast en heeft dus geen directe vochtproblemen maar misschien dat Joefix korrels heel miniem vocht absorberen met de tijd. Let op: niets dramatisch maar voor mij op 1/72 toch te veel om goed te zijn.
Denk dat bicarbonaat nog de beste oplossing is op de kleine schaal.

Bedankt jongens, Zaterdag dus inkopen gaan doen (mijn echtgenote zal terug kunnen lachen als ik terug thuis kom:P).

En dan alles uittesten met de veschillende produckten.

Grtz Bart.

Joefix heeft de neiging tot verkleuren, lees gelig worden, na verloop van tijd en ik heb ook de indruk dat de korrels groter worden. Mijn model staat in een kast en heeft dus geen directe vochtproblemen maar misschien dat Joefix korrels heel miniem vocht absorberen met de tijd. Let op: niets dramatisch maar voor mij op 1/72 toch te veel om goed te zijn.
Denk dat bicarbonaat nog de beste oplossing is op de kleine schaal.

Ik ben ook tot deze vaststelling gekomen. Even heb ik gedacht dat het er aan lag dat ik tussen de verschillende lagen sneeuw die ik opbracht, Bison sproeilijm had gespoten, maar blijkbaar heeft Erwin hetzelfde probleem...

Misschien toch eens de produkten van The Army Painter proberen ? Als Bart beweert dat het resultaat beter is,...

Groeten Rik

Wit is een vervelende kleur, dat verkleurd (of vergeeld) altijd op termijn. Ik denk niet dat er een chemische witte stof bestaat die niet verkleurd en die, uiteraard, geschikt is om sneeuw op een dio te maken. Volgens mij is een natuurlijk product zoals soda nog het meest geschikt omdat dat echt wit blijft, maar of dat ook andere nadelen heeft??? Soda is tenslotte een bijtende stof, dus ja... wat doet dat op termijn met plastic?

Geëxperimenteerd met de verschillende voorstellen, het pigmentpoeder kwam er als beste uit.
De polyfilla was te stoffig en moeilijk fixeerbaar, de soda was van structuur net iets te grof.
De pigmentpoeder moets wel bij gekleurd worden met olieverf, anders was het net iets te dof.

Dus heeft het alsnog gesneeuwd in de Ardennen,:D

De fotos van de boompjes.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz Bart.

Pracht resultaat Bart. Goed en fijn gedoseerd aangebracht.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark

Mooi werk Bart, de laatste weken heb je genoeg referentiemateriaal in de buurt gehad, althans hier heeft het al een paar keer gesneeuwd.

Fijne sneeuw op de bomen, knap want meer sneeuw kan ik niet meer aan na deze winter...en dit gaat een sterk project worden.

Dank voor alle mooie reacties, vandaag de moed samen gezocht om te verder te doen, en terwijl mijn gedachten op iets anders te kunnen zetten ( mijn schoonvader ligt in het ziekenhuis in coma ).

De voorgevel en achtergevel van het gebouwtje verder afgewerkt, de bedoeling is te tonen dat de eigenaar de gevels moest hestellen met cement.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook hebben we een deurtje in de zijgevel geplaatst, de lijmresten moeten wel nog verdwijnen natuurlijk.

attachment.jpg

attachment.jpg

En tot slot zijn we begonnen aan de omgeving, begonnen met een kasseiweg.

attachment.jpg

Grzt Bart.

Mooi update Bart. Ik hoop dat je de cementvlekken nog wat highlight ? Zo zullen ze echter overkomen.

Zeer mooie kassei partij. Typische oude Bourgondiers.

Veel sterkte toegewenst inzake je schoonvader.

Groeten Rik

Wow, dat is weer een mooie update Bart.
De lijm op de deur, hoe of waarmee ga je die verwijderen ?
Sterkte toegewenst inzake je schoonvader.

Mark

Wow Bart knap gedaan man en je gevelwerken mooi gedaan!

En veel beterschap toegewenst voor je schoonvader.

Eerst en vooral veel sterkte ivm je schoonvader.
Wat je bouwen betreft is het nogmaals een voltreffer. Prachtig gemaakt man zo ook de kasseien.

veel sterkte ivm je schoonvader bart.
ff op een laag pitje kan geen kwaad hoor en je update ziet er weer prachtig uit

Bedankt voor jullie steun, het steekt me een hart onder de riem. Dit bewijst dat de mensen op dit forum één grote familie zijn.

Rik, de highlights zijn al bijgewerkt, fotos volgen later wel.
Marc, de lijmresten zal ik moeten weg vijlen met een klein vijltje, ben er reeds aanbegonnen en "so far so good".

Grtz Bart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan