Tijd om hier nog eens een up-to-date te posten
Niet dat er heel veel gebeurd is, het gaat echter maar in kleine stapjes vooruit, waardoor het niet altijd interessant is om er een update van te posten
Maar hier gaan we dan.
De cockpit heeft nog een klein beetje details er bij gekregen, waarbij enkele veiligheidsgordels voor de piloot en de navigator/schutter.
Alsook heb ik het tussenstuk tussen beiden voorzien van een stukje plasticcard, omdat de naad op deze plaats moeilijk te verwijderen was...
Ik heb lange tijd getwijfeld hoe ik deze vlieger zou presenteren, met open of opgevouwen vleugels..
Dan kwam de optie er nog bij om slechts één vleugel opgevouwen te monteren
Na lang nadenken heb ik dan toch beslist om beide vleugels open te monteren omdat dit beter zal passen eens hij op de trolly zal staan welke ik nog wil scratshen...
Probleempje was wel dat ik aan één kant een serieuze naad had welke moest opgevuld worden:
Dit heb ik opgelost door er een stukje strip styreen in te kleven en wat bij te snijden/vijlen/schuren:
Verder heb ik aan één van de vlotters een oog gemaakt om het vliegtuig te kunnen vastbinden:
Zo heb ik ook de tweede kant voorzien van de vleugel verstevigingen (welke ik nog niet geplaatst had indien ik een opgevouwen vleugel ging maken...)
En als laatste werkje tot nu toe heb ik de canopy al aan elkaar gekleefd met Gator glue. (Ik ben best tevreden over deze lijm. Makkelijk aan te brengen met een cocktailprikker, makkelijk te verwijderen met water, droogt redelijk snel, droogt doorzichtig op en heeft een redelijk sterke lijmkracht.)
En ook nog wat afplaktape er op gezet als voorbereiding voor de komende spuitwerken:
Tot zover deze update
Nu nog wachten op de decals welke ik besteld heb bij Revell, maar dan wel van een ander type vliegtuig...