Om de vakantie stilte iets op te vullen nog eens een kleine update van deze Arado
Het is niet dat ik deze lange tijd niet heb beroerd dat er geen updates gekomen zijn, maar telkens kleine vorderingen heb behaald die geen update waard waren (en het feit dat ik telkens mijn fototoestel vergat mee te nemen om foto's te nemen
)
Dus bij deze..
Wat heb ik allemaal gedaan?
Eerst heb ik met olieverf (emerald green) kleine stipjes aangebracht, en deze dan met een platte penseel, bevochtigd met verdunner en afgedroogd aan een tissue, de verf heb opengetrokken in de richting van de wind (van voor naar achter dus
)
Intussen waren de decals van Revell aangekomen (twee keer zelfs
), welke ik dan ook heb kunnen opbrengen.
De rode stippen hadden echter geen witte rand, dus heb ik zelf een witte stip aangebracht met behulp van een sjabloon gemaakt in afplaktape.
Op één kant van de vleugel is zichtbaar dat het wit nog iets moet bijgewerkt worden, blijkbaar was de tape daar niet mooi in vorm aangebracht...
Als laatste heb ik dan ook de neus zijn kleurtje gegeven in metaalkleur.
Ik heb bewust niet te veel beschadiging/verwering aangebracht, omdat het de bedoeling is dat deze vlieger zogezegd een (ver)nieuw(d) exemplaar moet voorstellen dat geleverd zal worden aan Hirohito...
Het is moeilijk om de nuance van het groen op foto vast te leggen, maar met het blote oog is het duidelijker te zien.
De opmerking ivm de trolly heb ik ook ter harte genomen, en deze een iets meer gebruikt uiterlijk gegeven.
Het is wel niet echt zichtbaar eens het vliegtuig er op staat, maar het is er
Zo, het einde begint in zicht te komen.