Daarom denk ik ook dat het best nog even de kat uit de boom kijken is voor dat 3D-printen als je er geen businessplannen mee hebt. Voorlopig is de bedoeling om er illustratiemateriaal voor het project mee te maken en er wat mee bij te leren over de werking van het programma zelf. We krijgen wel specifieke tekenopdrachten maar daarna vergeet je soms weer welke tools men waarvoor gebruikte tijdens het college. Die vind je pas terug als je ze praktisch nodig hebt.
Om terug op het project te komen, hier zien we een plaatje waar een AVRE opgegraven wordt in Graye-sur-Mer. Het is de tank die in mijn diorama een bijrolletje zal krijgen als ondersteuning waar de SBG-brug op gelegd zal worden. Je kan hier ook goed de bovenkant van de koepel zien. Er is een gat waar de ring voor het bestuurdersluik zou moeten zitten en er is ook een Petard Mortar.
Deze tank kan nog bekeken worden nabij de plek waar ze gevonden is. Ik heb hier foto's van
http://preservedtanks.com/Profile.aspx?UniqueId=88 waar je ook wat info vindt over de situering. De koepel komt perfect overeen met wat er in de kit zit, ik zal alleen de luiken moeten kopiëren.
Deze set bogies is voor het oorspronkelijke model van dit topic. Je kan op de tank van Graye zien waar die gemonteerd waren, ook op een bruggenlegger zaten ze. Ik heb ook weer een vierdubbele verennest gemaakt, want deze zitten goed zichtbaar op de bovenkant van de tank.
Ik had wel een modernere ring bij de kit gekregen, maar daar zitten veel te veel periscopen op en het luik is niet rechthoekig.
Hier is de ring doorgezaagd. De openingen moeten opnieuw vormgegeven worden.
De koepel is geplamuurd waar de naad met de onderkant zit. Ik had ook nog een mantlet voor het mortier en een van de twee periscopen.