WOW, alvast heel fel bedankt Rik
Laat maar weten wat je ervoor moet hebben.
Groeten
Pascal
Laat maar weten wat je ervoor moet hebben.
Groeten
Pascal
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hey Dirk,
Bedankt voor het compliment. Ik moet zeggen dat de houtbouw mij heel erg bevalt.
Groeten
Pascal
Ik wil heel graag een goed houtbouwer worden, maar ik moet nog heel veel leren en oefenen. Vooral in het opmeten van een romp en het verjongen. Maar dankzij de fantastische hulp van enkele hele goede houtbouwers, zal het wel gaan lukken
Ik ga nu nog wat schuren aan de America, over ongeveer een uur plaats ik een update
De reden daarvan is dat je bij het afschuinenen van de kiel niet ver genoeg hebt afgeschuind tot het scherp genoeg is. Waarschijnlijk moest dat een messcherp afgeschuinde steven worden. En dat was niet voorzien. Daarvoor moet je het model in handen hebben en zo vooruit kunnen denken. Dat is vanuit hier heel lastig beoordelen. Je kunt deze leer iig wel meenemen naar jou volgende kit. Zoals ik al wel eens schreef. Ik bouw zelf wel eens beginnerskitjes. Die zijn echt niet makkelijker als je de afwerkingslat hoger legt. Dat is nu precies wat jij tegenkomt. Op de foto staat een model van een ervaren bouwer. Die heeft dit schipt gebouwd met veel kennis. Dan is het niet moeilijk om dit soort zaken van te voren te voorzien. Wat jij nu het beste kunt doen is idd. De huidlatten tot de helft afschuren en dan daarna de scharnieren opnieuw opmaat meken. Tzt. Zal ik jou daar de nodige info over geven. Maar nu zo voor het slapen gaan is dat best veel typsel werk. Heb je een soldeerbout. Dan maakt het al een heel stuk gemakkelijker. Een kleintje is al genoeg, zo´ goedkopie van de hema of de 5 euri bak is al genoeg.Ze schuiven niet over de kiel en niet over het roer. Dus dat wordt aanpassen of nieuwe maken, gelukkig heb ik messing plaat liggen.