Goede avond beste kijkers,
Alweer een hele tijd geleden maar vandaag toch even tijd gevonden voor een update.
De deadline van de 'out of your comfort zone' bouw is intussen ruimschoots overschreden maar we bouwen rustig verder binnen de schaarse tijd die we kunnen vrijmaken.
Here goes:
De kit bevat een aantal detail stukken uit metaal en/of photo-etch zoals in onderstaande foto duidelijk wordt.
Het stuurwiel bestaat uit 2 photo-etch stukke die samengelijmd dienen te worden, echter ziet het mij er niet echt stuurwiel-achtig uit op die manier. Vandaar met soldeer tin een buitenrand aan het stuurwiel aangebracht wat het toch ietwat overtuigender maakt.
Verdere fotos van het stuurwiel heb ik niet. Binnenzijde werd geverfd met Humbroll Matt 29 als ondergrond en vervolgens met olieverf afgewerkt met een houtmotief.
In de kit waren ook een paar stukjes voorzien die een radio of ander toestel voor moeten stellen. Maar dit was een erg magere voorstelling van een toestel, dus de spares box opengetrokken en een reeks radio's en andere opgezocht. Deze wat verder gedetailleerd om toch een overtuigender resultaat te bekomen. Volgende fotos verduidelijken:
Rechts ziet U het Kit-onderdeel. Links wat we als vervanging hebben voorzien:
Nog wat spares gevonden en geverfd.
Draadje maken voor de microfoon.
En een likje verf. Vergelijking tussen kit-part en wat we als vervanging voorzien:
Idem voor de telefoon:
Vorderingen in de kajuit:
Volgende stap is het bouwen van de voorruiten van de bovenbouw.
Volgende stap, binnenkant van de zijwanden plaatsen.
Doorzichtig acetaat word hierop gelijmd voor de ruiten. Straks komt er nog bijkomende huoten buitenwand waardoor de ramen gesandwiched zitten tussen deze wand en de uiteindelijke buitenwand.
De buitenwand dient nog voorzien te worden van raam randen uit styreen.
De 3 middenste openingen dienen voorzien te worden van verntilatie roosters. Hiervoor is er een photoectch stuk voorzien.
In het interieur worden nog een aantal details geplaatst zoals kaarten, magazines enz.
Hiervoor is in de kit een geprint blad voorzien mat daarop de kaarten en magazines.
Om de magazines iets realistischer te doen overkomen heb ik met doorzichtig papier ook een aantal binnen-pagina's voorzien.
Zo, dat waren de vorderingen voorlopig. Hier nog een aantal fotos van hoe het interieur er nu bij staat.
Goede avond beste kijkers.
Dirk