Goede middag beste kijkers,
Eerst en vooral dank voor de complimenten. Altijd leuk dat men de bouwwerken volgt.
En aangezien Lockdown tijd = Modelbouw tijd; ziet U hier het vervolg van de bouw. (Straks gaan we de lockdown nog missen als we terug normaal gaan leven
)
We gaan verder met de afwerking van het bovendek. Eerst een aantal van de instrumenten geïnstalleerd.
De in de kit meegeleverde 'toestellen' zoals radio enz zijn erg beperkt waardoor we opnieuw (zie ook bouw van de kajuit instrumenten) de spares box opentrekken om er een aantal radio's e.a uit op te vissen. Met een paar likjes verf, extra details & wat dry-brushing geeft dat al een veel beter resultaat.
Vervolgens brengen we de resterende ballustrade aan.
Daarna komt de bouw van de zetels voor het bovendek.
En even een dryfit van het geheel op de kajuit.
Er dient nog een tafeltje voorzien te worden voor het bovendek. Dit is in de kit meegeleverd in de vorm van een plastic stuk in rastervorm, en een kader in MDF. Aangezien ik de kwaliteit hiervan niet echt goed vond, opnieuw de spares box aangesproken waar we nog houten latjes vonden (van een andere boot), die perfect konden worden toegepast om een betere versie van de tafel te bouwen. Op de foto onder zie je links de 'kit-onderdelen', en onderaan het tafelblad in aanbouw.
Er wordt ook een nieuwe kader voor de tafel voorzien.
Met volgend resultaat. Rechts de tafel uit de kit, links de verbeterde versie.
De tafel geïnstalleerd op het bovendek alsook een aantal details aangebracht zoals kaarten, marine magazines enz.
'The Devil is in the detail' zegt men wel eens, en ik hou er wel van om hier en daar een extra 'touch' te geven aan een model door een extra onverwacht detail. Bij deze kit kwam ik op het idee dat er iemand zijn teenslippers op het bovendek heeft laten staan.
Dus, een paar stukjes styreen gezocht en begonnen met teenslippers te maken.
En de teenslippers onder de tafel geplaatst. Het resultaat is bevredigend vind ik.
Zo, dat was het dan weer voor deze Paasmaandag. Ik wens iedereen een prettige week toe met veel bouwplezier.
Dirk