Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
eventjes de mierenneuker uithangen :D

Is de rechts opening tussen de reling niet kleiner dan de linkse(ik denk 3 mm verschil)

1_IMG_1676.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
eventjes de mierenneuker uithangen :D

Is de rechts opening tussen de reling niet kleiner dan de linkse(ik denk 3 mm verschil)

1_IMG_1683.jpg

Ik zou het eens moeten nameten, kan ook zijn omdat ik nie echt loodrecht erboven heb een foto genomen.
Ik laat het u morgen weten.

Update 16/08/2008

Een beetje verder gedaan met mijn schip
Hier de trapjes geplaatst, en ook de reling op de compasvleugels.
1_IMG_1720.jpg

1_IMG_1719.jpg

Deze moet een laagje witte matte lak hebben als ook de spetters nog wat wegwerken.
1_IMG_1716.jpg

Hier nog wat trapjes en winches geschilderd en nog wat ander klein materiaal.
1_IMG_1721.jpg

Laatst bewerkt:
Dat je nog tijd hebt kunnen vinden voor het bouwen hier aan. Maar de vorderingen zijn erg mooi, ga zo door.

Mooi schip, ik was na het zien van de reclame op TV over deze kit ook van plan om dit te kopen maar ik was bang dat het halfweg zou stoppen ofzo. Gelukkig voor jou is dit niet gebeurd en wordt het zo te zien een prachtig schip!

Bedankt voor de reacties.

Ja hopelijk blijven de stukken komen :D ik heb nog 40 delen te gaan, ik kan nog wat verder nu maar als ik goed zou doorwerken dan word het terug verder werken aan de Bounty.
Ik ben trouwens van plan om eerst de plastic kit van de Bounty in elkaar te bouwen voor dat ik verder doe met de hout bouw Bounty, dan zie ik een voorbeeld voor me waar en hoe de delen in elkaar steken.

Pantani, nu zul je mij toch even op weg moeten helpen. Is de Bounty van plastic?

Als dat zo is. Dan zou dat een goed idee zijn. Je hebt dan al een schip staan, en kun je veel dingen daarvan afleiden.

Pantani, nu zul je mij toch even op weg moeten helpen. Is de Bounty van plastic?

Als dat zo is. Dan zou dat een goed idee zijn. Je hebt dan al een schip staan, en kun je veel dingen daarvan afleiden.

Ja inderdaad, ik heb nog 2 kits gekocht bij Scotty, H.M.S. Bounty en Victory in plastic, ik heb bij "plastic schepen" forum, foto's staan van de inhoud van die dozen http://www.modelbouwen.be/plastic-schepen/474-h-m-s-bounty-revell-1-110-a.html , ik zal dus eerst de plastic kit maken en daarna verder doen met de houtbouw van de Bounty.

Zoals je zegt kan ik dan veel dingen gaan afleiden

Ik heb de Victory gebouwd en een hele handleiding op word staan, kan ik naar je toe zenden als je wilt.
Is een compleet bouwverslag.

Ik heb de Victory gebouwd en een hele handleiding op word staan, kan ik naar je toe zenden als je wilt.
Is een compleet bouwverslag.

Zou zeer mooi zijn Rik
Ik ben ook van plan deze later in hout te maken dus zou zeker meegenomen zijn, je moet me de prijs maar via pm sturen.

Bedankt hoor :D

hoi,maotje
als je ooit de victory van hout bouwt ,ikke heb de plans.
14 bladen alles tot in de puntjes getekend.
yep,yep
groetjes,ronny

Laatst bewerkt:
de victory bouwen of een ander admiraalship de natte droom van elke hout modelbouwer
maar kga eerst nog wat oefenen

de Victory is een linieschip
een admiraliteitsmodel zijn exact nagemaakte modellen op schaal van Engelse linieschepen. het is een grote bron van informatie voor scratch bouwers en de destijdse bouw van schepen.

admiraliteitsmodel is de natte droom van elke scratch bouwer denk ik :D

natte droom,tja
ik heb die nu en dan ook,en het is niet altyd over modelbouw.
leg het dan maar uitwacko
groetjes ,ronny

Update 19/08/2008

update 19/08/2008

Voila ik heb nog een beetje verder kunnen doen aan de Amerigo Vespucci
Ik heb namelijk nog wat onderdelen zoals trapjes en leuninkjes en dergelijke op het dek van de Vespucci geplaatst, de foto's zullen daar een duidelijker beeld van schetsen dan wanneer ik het in woorden probeer te formuleren.

1_IMG_1731.jpg

Hier dan dus de trapjes met de kleine leuningen erbij
1_IMG_1722.jpg

Dan hier de trapjes van benedendeks naar maindek
1_IMG_1724.jpg

Dan foto van de radar mast, die volgens de foto scheef staat, zal ik straks eens gaan bekijken:\
1_IMG_1725.jpg

Kleine overzicht foto op het voordek
1_IMG_1726.jpg

Dan een foto van hoe het dek er nu uit ziet en het schip in zijn totaal, ik vind hem al zeer mooi, maar dat is dan ook weer mijn mening :D
Zoals je kunt zien op de foto's moet ik nog altijd men dek in de vernis zetten, dit zal ik dus pas doen als alles op het dek gemonteerd staat, daar het beter lijmt op ruw hout dan op vernis, tip van onze eigen Rik aka Modelengeneer :D
1_IMG_1727.jpg

Dan nog wat onderdelen zoals de stoelen waar de reddingsloepen in komen te liggen + de David en nog wat ander kleine dingen.
1_IMG_1728.jpg

Dan 2 sloepen, stuurwielen en stuur support alsook de roeren voor de sloepen en 2 luiken in de primer gespoten om later in de lak te spuiten.
1_IMG_1729.jpg

Hier zal ik straks aan beginnen, het stuurhuis van de Vespucci, zal voorzien zijn van plastic vensters en dergelijke, hier ga ik wel een beetje tijd aan besteden.
1_IMG_1730.jpg

Zo to zover deze update
Nu nog wat verder werken aan de andere spullen.

Laatst bewerkt:
Heel netjes allemaal. Kan niet anders zeggen. Even een kleine opmerking zoals ik het zou doen. Ik zou eerst alle grove zaken op het dek plaatsen dat van hout is. Dan de kleine zaken zoals de bolders en railingen, balustrades etc er op plaatsen. Ik persoonlijk vind dat gemakkelijker werken.

Hier zal ik straks aan beginnen, het stuurhuis van de Vespucci, zal voorzien zijn van plastic vensters en dergelijke, hier ga ik wel een beetje tijd aan besteden.
Hier zou je eens over na mogen denken of dat wel verstandig is. Dit omdat ik denk te zien dat het kleine raapjes zijn. Die kleine raampjes vangen gemakkelijk stof straks. Daardoor word het ruitje snel mat, schoonmaken is niet gemakkelijk daar in die kleine dingen. Ik heb het een keer gedaan bij een statisch schip. Daarna nooit meer. De houtdikte is een beetje te dik om er later bij het afstoffen gemakkelijk bij te kunnen. Gebruik je nu een heel dunne houtsoort bijvoorbeeld een halve mm dan kan dat wel.

Verder ga vooral zo door. Het gaat helemaal goed komen. cute

wel, in feite is het een plastic opbouw die dan beplankt wordt.
ik zal er een foto van maken en dan eens hier posten dat je kunt zien wat ik bedoel Rik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan