Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi gedaan.

Ik vind dit persoonlijk een van de moeilijkste zaken zo een huisje maken waarvan de hoeken niet 90 graden zijn. Ik krijg de hoeken nooit mooi aaneensluitend.

Ik zie wel dat de zijkanten in de bodemplaat passen en bij billing boats moet je het gewoon op een bodemplaat zetten zonder dat je ze erin kan steken met die uitstekels. Dit systeem kan ik eventueel proberen na te maken.

Het is mooi dat je dit zo duidelijk laat zien. Zo kan je er veel uit opsteken.

Laatst bewerkt:
Dit is de bedoeling Michel, iedereen laten meekijken en hopen dat een ander er ook iets van opsteekt of desnoods tips kan geven :D

Update 22-08-2008

Zo nog stukje verder gedaan met het plaatsen van de lijsten rond de commando post.
1_IMG_1748.jpg

Hier zijn alle lijsten aangebracht en mag ik na het goed uitdrogen beginnen met het schuren van de lijsten.
Nadien zal ik het geheel in de primer zetten om dan in zen lak te spuiten.
Vanaf de bovenste lijst tot beneden word dit een oker kleur, boven kant word in het mat wit gespoten.
1_IMG_1749.jpg

Deze middag normaal foto's en een kleine update van het vervolg, ook een overzicht foto van hoe de Amerigo Vespucci er nu uit ziet.

Laatst bewerkt:
Update 23-08-2008

Zo, heb de commando post nu in de primer gespoten zoals je kunt zien op de volgende foto's.
Ik heb hiervoor terug de primer van Action genomen die goed is.
1_IMG_1750.jpg
Op deze foto zie je nog duidelijk na het schuren en het spuiten van de primer dat er kieren zijn.
1_IMG_1751.jpg

Ik heb dan ook de kieren met plamuur, terug de fijne plamuur van Action gebruikt om de kieren te minimaliseren.
1_IMG_1753.jpg
Ik zal de plamuur een uurtje laten drogen om dan verder te gaan met het schuren, en desnoods nog een beetje bijwerken tot ik tevreden ben.
Het geheel word ook nog eens met een fijne korrel geschuurd voor dat ik ga beginnen met spuiten.
1_IMG_1754.jpg
Dan hier een overzicht foto van het schip hoe hij er nu bij staat.
1_IMG_1755.jpg
Tot zover deze update

Laatst bewerkt:
Ziet er al goed uit, Dirk.
Ze begint al op een pronte dame te lijken. Applaus

Eventjes een vraagje: waar haal je die plamuur van Action vandaan? Die kan ik hier bij ons nergens vinden. wacko

Droop

Eventjes een vraagje: waar haal je die plamuur van Action vandaan? Die kan ik hier bij ons nergens vinden. wacko
Ewel, zoals het erbij staat, bij de ACTION.
Dat is een winkelketen (ken deze trouwens ook nog maar sinds enkele maanden)

Nou nou, dat gaat de goede kant op he. Mijn complimenten. Ik ben nu wel heel benieuwd naar het koepeltje. :D

Nou nou, dat gaat de goede kant op he. Mijn complimenten. Ik ben nu wel heel benieuwd naar het koepeltje. :D

Ja daar zal ik begin volgende week mee beginnen :D

Update 24-08-2008

Nu heb ik dus de commando post terug wat opgeschuurd en terug een laagje primer gegeven zoals op de foto te zien is.Wel beetje onduidelijke foto, sorry daarvoor.

1_IMG_1756.jpg

Dan al een eerste keer gespoten in een matte Oker van Vallejo, moet nog een beetje aan de onderkant boven de raampjes spuiten en dan nog een laagje of zelf 2.
De bovenste boord zal later in het wit gespoten worden en daar moet dus nog de koepel op komen.
1_IMG_1757.jpg

Hier nog een paar reddingsmiddelen gespoten en de plankjes die ik later nog moet voorzien van een uit koper draad bestaande draag beugels voor deze vlotjes.
1_IMG_1758.jpg

Zo, morgen een nieuwe update.

Laatst bewerkt:
Update 25-08-2008

Ik ben begonnen met het proberen van het namaken van de ramen (ruiten) van de commado post, ik heb dit geprobeert uit plastic die je bij een doosje nieuwe DVD's krijgt, het eerste dvdtje is altijd zo'n plastic schijfje om de dvd's te beschermen.
1_IMG_1759.jpg

Hier op de plastic dvd heb ik het voorbeeld gelegd van wat het zou moeten worden, na een keer of 2 proberen is het me toch niet gelukt omdat het plastic kraakte, ik heb het met een mesje geprobeert en ook met een decopeerzaag met fijne tandjes maar het plastic is te hard en kraakt op sommige plaatsen, dus heb ik geopteerd om het te proberen te maken in een ander soort plastic.Update van deze vorderingen komen morgen.
1_IMG_1760.jpg

Ik heb me dan ook wat bezig gehouden met vervaardigen van de stoelen voor de reddingsvlotten, dit is redelijk goed meegevallen.
1_IMG_1761.jpg

Hier zie je dus het verschil tussen een reddingsvlot die ik alleen gespoten heb en de lingse is met blanke lak bespoten, ik zal ze dus allemaal met blanke lak bespuiten.
1_IMG_1762.jpg

Hier het resultaat van het geheel, de rechter kant zal ik nog beetje bijwerken, loopt een beetje krom.
1_IMG_1764.jpg

Dan de dry fit van de vlotjes op de stoeltjes.
1_IMG_1766.jpg

En hier dan een voorbeeld van de grootte met een 1 frank stuk uit Belgie van vroeger, was het enige wat ik in de onmiddellijke buurt had liggen om te vergelijken :D
1_IMG_1765.jpg

Tot zover deze update

Laatst bewerkt:
Jonge jonge, telkens als ik hier kom kijken, wil ik mijn onderdelen uit de doos halen en er ook aan beginnen. Maar ja, ik mis delen 11 tem 14, dus is het nog even wachten (ze zijn niet bepaald snel bij DeAgostini wanneer het op naleveren aankomt).

Jonge jonge, telkens als ik hier kom kijken, wil ik mijn onderdelen uit de doos halen en er ook aan beginnen. Maar ja, ik mis delen 11 tem 14, dus is het nog even wachten (ze zijn niet bepaald snel bij DeAgostini wanneer het op naleveren aankomt).

Dat is minder goed nieuws dat ze de nalevering nog niet gedaan hebben.
Maar komt zeker in orde en kun je er ook aan beginnen, is een pracht van een schip dancooper :D

Een cd hoesje is hard, te hard, en dat ken je niet goed snijden. Dat scheurt onheroepelijk. Wat je wel kan gebruiken is een verpakking van iets doorzichtigs. Zo heeft mijn dochter een paar keer een barbie gekocht en of gekregen, daar zit dan een verpakking omheen. Dan heb ik de achterkant ervan bewaard. Dit juist om dit soort zaken te van te maken. Het is helder te maken met polijsten met tandpasta en daarna met p+ een badje te geven. Je moest eens kijken, superresultaat. Het voordeel, is te knippen, en te lijmen. Maar ook nog buigbaar.

Een cd hoesje is hard, te hard, en dat ken je niet goed snijden. Dat scheurt onheroepelijk. Wat je wel kan gebruiken is een verpakking van iets doorzichtigs. Zo heeft mijn dochter een paar keer een barbie gekocht en of gekregen, daar zit dan een verpakking omheen. Dan heb ik de achterkant ervan bewaard. Dit juist om dit soort zaken te van te maken. Het is helder te maken met polijsten met tandpasta en daarna met p+ een badje te geven. Je moest eens kijken, superresultaat. Het voordeel, is te knippen, en te lijmen. Maar ook nog buigbaar.

Met zoiets ben nu inderdaad bezig :D
Ik heb een vandaag een veiligheids bril gekocht en zat ook in zo'n plastic dossje, daarmee ga ik nu aan de slag.

Een cd hoesje is hard, te hard, en dat ken je niet goed snijden. Dat scheurt onheroepelijk. Wat je wel kan gebruiken is een verpakking van iets doorzichtigs. Zo heeft mijn dochter een paar keer een barbie gekocht en of gekregen, daar zit dan een verpakking omheen.

ik gebruik ook CD dozen om bepaalde stukken te maken , dat moet wel gezaagd worden , het kan niet met een cutter gesneden worden .

Wat ik ook gebruik om vensters te maken is plastiek die in de scholen gebruikt werden om "slides" te maken , heel dun doorzichtige plastiek ( 0,3 mm dikte ) en toch heel sterk en buigbaar

ik gebruik de zin "gebruikt werden" omdat de leraren meer en meer gebruik maken van multimédia systemen ...

met zo'n A4 blad heb ik genoeg "ramen" & patrijspoorten materiaal voor 10 modellen ...

Indien iemand zo'n blad nodig heeft , kan ik dat wel per post bezorgen ...

wel ervoor zorgen dat deze plastieken met witte houtlijm gelijmd worden , geen CA lijm , anders krijgt men direct witte plekken als de plastiek een beetje vettig is ...

de groetjes ,

Laurent

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw reactie en idee Laurent
Ik gebruik zo'n plastic die ze gebruiken om materiaal in te pakken.
Ik ben ook bezig met het proberen om de commando post in karton aan het maken en zo de ruitjes er in te plaatsen.
Is een test dus foto's volgen later.

weer een idee opgedaan voor een later werkje

bedankt laurant

btw pantani heb al spijt dat ik dit weekend men fototoestel niet mee had op beurs in mons want de verdeler van panart was aanwezig en er stond een gebouwd vespucci

weer een idee opgedaan voor een later werkje

bedankt laurant

btw pantani heb al spijt dat ik dit weekend men fototoestel niet mee had op beurs in mons want de verdeler van panart was aanwezig en er stond een gebouwd vespucci

Arf dit is inderdaad jammer, ik zou de echte eens willen zien, hopelijk komt hij nog eens naar de vlootdagen te zeebrugge of in nederland ergens, dan ga ik zeker kijken :D:D

Om vensters te maken , nog aan andere plastiek die gebruikt kan worden zijn de kleine rechthoekige bladjes die men kan vinden tussen sneden gerookte zalm of gerookte hesp in bepaalde verpakkingen ...

miam , gerookte zalm :D

Hoe modelbouw combineren met lekker eten ...B:

de groetjes ,

Laurent

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan