Ja Rik
ben er ook niet voor, maar is toestel van mijn zoon. en samen met zijn vrienden durven zij nogal eens het een en ander aan elkaar uitlenen.
Nu op de foto's zie je dat ik de onderste 2 plankjes al heb aan gebracht. nu voor ik de spanten kan opmeten moet ik normaal (volgens dat ik het tot nu toe begrepen heb) eerst het berghout bevestigen. Daar sta ik nu te twijfelen
vooral omdat mijn bouwplan uit de doos zelf heel onduidelijk is en ik er niet kan op voort gaan
Ik neem het berhout als beginpunt, dat is het hout die ligt tenopzichte van een dek.De onderkant vloeit mee met de dekzeeg, zo bekom je op die hoogte een vloeiende rechte gang. ( De onderkant berghout= dek)
in het dek zit een hoogte verschil. moet ik het berghout gelijk houden met het hoogste deel van het dek of het laagste?
hier dan de beloofde foto's
Pascal,
Waarmee hebt ge latjes vastgeklemd, en hebt ge eerst nat gemaakt voor ze op de romp te zetten ?
Bij mijn America heb ik (dankzij de enorme hulp van Rik ), eerst de latjes goed laten weken, ze dan nog vochtig met punaises op de romp laten drogen, en ze dan uiteindelijk met die punaises gelijmd.
Die eerste latjes heb ik nog niet nat gemaakt. Daar ze heel mooi aansloten heb ik ze gewoon kunnen lijmen en had ik ze vast gezet met een 18tal (kleine)klemmen.
Voor de rest van de beplanking zal ik op de zelfde manier werken zoals Rik aan u had uitgelegd.
Terwijl de latjes aan het drogen waren heb ik verder gedaan met de delen voor op het dek. Hieronder zie je de enige delen die in plastic zijn. Die zal ik proberen te vervangen door hout. Daar ik het niet passen vindt bij het schip. Ook het anker zal ik proberen na te maken in een soort ijzer (welk matriaal weet ik nog niet) en dan in het zwart te kleuren.
De kajuit (denk toch dat het zo heet) moet ik enkel nog wat opschuren en lijmen. Maar sta nog te twijfelen met de deurtjes. moet beter kunnen denk ik.
Ziezo, was een hele boterham voor de FIFI