Hoofdsponsor

1/24 BMW E-30 M3 rally

Schaal 1/24 - 1/25
ter informatie de linkse riemen zijn terug losgemaakt omdat ik de stoelen los op hun plaats zette maar ik had het verkeerd gedaan omdat ze op een bepaalde daarvoor bestemd punt moesten komen en dus wat meer naar voor vandaar dat ze te kort waren
Maar nu iets anders mijn motor is binnengekomen , ongelooflijk knap en veel kleine onderdeeltjes
kijk maar











ziet er veelbelovend uit , die mannen leveren wel mooi werk hoor
Marc
Die motor ziet er inderdaad zeer tof uit Marc . Die gordels dat is ook een geduldwerkje . Succes. Willy.
 
Zorg er ook voor dat alle resin onderdelen goed ontvet zijn eer je lijmt. Er blijft soms een laagje op liggen dat in de mallen wordt gespoten om alles er makkelijker uit te krijgen maar storend werkt voor de lijm...
Hopelijk krijg je de motor nog makkelijk in je wagen? (oeps, nu pas gezien dat je de wagen nog niet ineen hebt gestoken, was aan het verwarren met één van je andere bouwsels denk ik) :winking:
 
Mooi motoblok Coachke, hoop dat alles een beetje goed past maar dat zal best wel het geval zijn.
 
Eindelijk ben ik er nog eens terug , mijn dagen zijn de laatste tijd zo gevuld dat ik maar af en toe wat kon bouwen , nu denk ik dat het over is en dat ik terug wat kan werken aan mijn modellen
Met de motor sta ik al een eindje

na het afwassen van de resin onderdeeltjes al een paar zaken geschilderd

[























Deze kleine bouw bestaat al uit 6 onderdeeltjes maar alles past ongelooflijk goed , hier en daar een kleine hoeveelheid van flash maar echt niet te veel en er zitten ongelooflijk goede en correcte details in
Marc
 
Beste vrienden ik heb al een paar x ondervonden dat vele bouwers dit wel weten te appreciëren zeker van onze collega's die van autotechniek niet al te veel afweten ( niet negatief bedoeld hoor )



 
Mooi gedetailleerd blokje. Verklaring van de RR tekens is te vinden bij de buren.
 
Beste vrienden ik heb al een paar x ondervonden dat vele bouwers dit wel weten te appreciëren zeker van onze collega's die van autotechniek niet al te veel afweten ( niet negatief bedoeld hoor )



Inderdaad mooi die motor. BMW is eigenaar van Rolls-Royce vandaar die RR. Willy.
 
beste Ron in de jaren 89 was er nog geen sprake van de Vanos het begon met de de E36 daar zaten de eerste Vanos [ variabele nokkenas sturing ] en dat waren dan 6 cilinders ooit ook nog aan gewerkt
Er was wel een systeem met verstelbare nokkenas op onderdruk
je moet eens opzoeken welk merk van autobouwer voor welk ander merk motoren bouwt rols voor bmw vw voor bentley enz enz
 
IK had gezocht op type BMW E-30 M3+ Motor en via die weg kwam ik eigenlijk uit op het vanos systeem op het BMW blok. Niet dat ik aan jou twijfelde maar kan het me niet voorstellen dat die Duitsers een slechte RR motor gebruiken :LOL: IK maar er ook geen punt van verder omdat het mee geen zak interesseert eigenlijk, maar wilde het wel even weten hoe het zat.
 
ondertussen wat verder gewerkt met het inbouwen van de motor , daarvoor moest ik een stuk imitatie van de onderzijde ( carter pan ) wegsnijden omde motor te kunnen plaatsen




met dit resultaat gewoon prachtig








zover dan de motor , nu had ik een raar gevoel bij de veiligheidsriemen omdat die zo zichtbaar waren op de achterkant zo zonder de bouten om ze te bevestigen dat ik een zakje met boutjes besteld heb en deze dan met veel moeite geplaatst heb




hier 1 boutje , goed kijken he




om ze deftig te plaatsen eerst gaatjes geboord





foto vergeten te nemen , sorry , komt later wel
ook het stuk uitlaat aangepast , dat wonderwel correct past op de bodemplaat , het resin kitje past zeer goed tot op de mm





en dan nu de binnen spatschermen ( in het Vlaams gardebou ? )







hier moet dat stukje inkomen wel een gedurfde oplossing van de mannen van USCP die die setjes maken zelfs op een bestelling maken die gasten van alles








hier zijn ze geplaatst



tot zover sta ik dan nu nog enkele decals plaatsen en kan ik beginnen te denken over de glans laag ( vernis )
 
Terug
Bovenaan