Ik heb me de laatste tijd bezig gehouden met het achterwiel te spaken en moet zeggen dat het een rot werkje was met die BMW velgen mede door door de korte spaken en de vreemde opbouw van de BMW velg was mijn normale manier van spaken niet van toepassing :-(
Na een mislukte poging was ik eruit hoe het wel kon.
Eerst aftekenen waar de spaken de velg in gaan.
Daarna gleufjes zoveel mogelijk in de juiste hoek inzagen
Toen een stuk of 50 spaken gemaakt
Daarna met 2K lijm (de 2K lijm heeft een trekkracht van 170 kilo dus dan zit alles wel lekker vast) de spaken in het hart van de velg gelijmd, de spaken niet in de velg zelf gelijmd zodat ik nog een beetje speling had om de boel verder uit te lijnen indien nodig.
Dan rest er nog om de spaken in de velg te verlijmen en even tevreden naar de gedane arbeid te kijken.
Nu moet ik alleen nog wat putty werk gaan doen om de velg weer strak te krijgen.
Na een mislukte poging was ik eruit hoe het wel kon.
Eerst aftekenen waar de spaken de velg in gaan.
Daarna gleufjes zoveel mogelijk in de juiste hoek inzagen
Toen een stuk of 50 spaken gemaakt
Daarna met 2K lijm (de 2K lijm heeft een trekkracht van 170 kilo dus dan zit alles wel lekker vast) de spaken in het hart van de velg gelijmd, de spaken niet in de velg zelf gelijmd zodat ik nog een beetje speling had om de boel verder uit te lijnen indien nodig.
Dan rest er nog om de spaken in de velg te verlijmen en even tevreden naar de gedane arbeid te kijken.
Nu moet ik alleen nog wat putty werk gaan doen om de velg weer strak te krijgen.