Hey,
Bedankt jongens voor jullie comments....
,het wordt zwaar geapprecieerd....
Ik weet dat ik er veel tijd heb ingestoken om het zo realistisch mogelijk te maken en dat er toch een tijd komt om ergens te stoppen met de opbouw.
Van de brons op het hekken, een opmerking van Bart, kan ik het volgende meedelen, dat is inderdaad gedaan, de toppen zijn in hun brons gekleurd maar door de verwering, brons wordt groenig, er is een wash erover gegaan, die tevens op de straatlantaarn zal voorkomen, die hebben jullie nog niet gezien op de foto's...
Erwin, je weet dat ik je raad altijd opvolg en toepas, maar ik heb hier in mijn gras ook van die ophogingen en die vormen ronde, ja, ook ovale vormen, vandaar dat ik voor de ronde vormen ben gegaan. Nu, niet alles is rond in zijn vorm en er staan verschillende op om de sleur te doorbreken zeg maar.
Momenteel staat mijn, gras kort nu, dus van die 'pollen' heb ik geen last.....
Ron, ik weet het man, ik moest er eens een 'peetje' bij gezet hebben om de verhoudingen te kunnen tonen. Nu, niet getreuzeld, bij de opbouw van het diorama heb ik dit wel gedaan en moet zeggen dat de posters op schaal zijn, deze heb ik zelfs speciaal laten maken omdat daar niets van was - enkel Duits, Frans en Belgisch/Nederlands zijn er, en zij op hun goede hoogte hangen ook. Als de figuurtjes af zullen zijn en geplaatst zijn op het diorama zal alles in zijn plooien vallen en goed tot zijn recht komen, allez, dat hoop ik toch he....
De propagandaposter zijn zelfs in het Hongaars opgesteld omdat het tafereel zich afspeelt in Hongarije, vandaar de logische keuze natuurlijk....
Ik hoop van binnenkort het geheel af te werken en de laatste loodjes, lees stoflaagjes, te kunnen leggen....