Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Nog keer thx aan iedereen voor de reacties.
Wegens een drukke examenperiode en een ander klein modelbouwrampke, waardoor ik enkele dagen geen modelbouw meer kon zien, heb ik hier de voorbije dagen weinig of niet gereageerd. Mijn mannen brengen vanavond uitgebreid verslag over wat er gebeurt is...
Een plexi "ei" dat van hooguit 40 cm naar beneden valt en breekt zoals kristal riep wat vragen op, want eigenlijk zou er hooguit een schrammetje op mogen zitten.
Ik ben zo goed als zeker dat het plastiek in het neusgedeelte van de cabine hard en broos geworden is door de klinknageltjes van binnenuit te verlijmen met ZAP en er dan met ZAP Kicker op te spuiten. Terwijl ik die werkmethode volgde hoorde ik het plastiek soms kraken!!!
De klinknagels in het achterste deel van de cabine heb ik individueel voorzien van een drupje ZAP en ze dan in de boorgaatjes geduwd en de lijm gewoon laten drogen. De plastiek achteraan de cabine voelt nu nog soepel aan.
De nieuwe cabine zal dus met deze nog meer arbeidsintensieve methode gerevetteerd worden.
Opletten dus met ZAP + ZAP Kicker. Er treedt een chemische reactie op die bepaalde plastieksoorten plaatselijk hard en broos maakt.
Toen ik het bovenstaande las, vond ik het ook al vreemd dat het lexan zomaar kon breken.
Als je dat dan eens vergelijkt met wat die lexan kapjes van rc auto's soms moeten doorstaan.
Maar de uitleg die je hebt gegeven verklaart al heel veel.
Dus, opletten met die produkten.
Ik vind het wel vervelend dat dit jou nu moet overkomen.
Gelukkig geeft je crew de moed niet op en gaan ze dapper verder.
Balen dat je daar nu achter komt. Maar het is wel weer een waarde vollle lering. En idd. Houd Mr. M buiten de deur. Die wil je niet binnen hebben.
Kun je het niet lijmen met een plasticlijm zoals die van Revell? Dat doet het plastic samensmelten en vulcaniseerd. Of kan het lexaan daar niet tegen? Dit is iets dat ik zou proberen.
Kan je de doorzichtig delen met de gaten er niet uitsnijden, en vervangen door nieuwe panelen uit doorzichtig polycarbonaat ? Ik heb hier enkele vellen liggen en die zijn heel buigzaam, misschien kan je die wel in vorm brengen en écht bevestigen met die klinknagels ?
Thx voor je aardige aanbod Pascal. Maar de nieuwe cabine is al besteld en ik verwacht ze eerstdaags. Nu zoals reeds eerder vermeld in deze bouwstrip, is dit mijn eerste schaalheliproject. En ik betaal dus af en toe wat leergeld (zoals veel collega-modelbouwers) voor bedachte oplossingen die eigenlijk niet gaven wat ik er van verwachtte. In de kapotte cabine zaten er reeds enkele oplaptechnieken (oa lijmvlekken op de beglazing). De zaak nu nog meer gaan oplappen zou een beetje te veel van het goeie zijn. Door de verkeerd uitgedraaide werkmethode met de ZAP-kikker ga ik gewoon herbeginnen en enkele werkmethodes anders aanpakken.
Het verslag hiervan komt de komende weken natuurlijk in de bouwstrip.
Dat is wel heel erg veel balen zeg. Hoeveel kan er mis gaan met een project. Ben heel benieuwd naar je oplossing hiervoor. Ik heb wel eens gehoord dat je parket plus met glasex ergens af kunt halen zonder problemen. Dat zou je eens kunnen testen. Let wel, ik heb het eens gehoord. En geen eigen ervaring mee.
Zorg dat je Mr. M. Echt in de dwangbuis naar buiten toe werkt he. Die wil je niet houden.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.