Hoofdsponsor

Bouwstrip: Alouette II -Belgian Air Force-

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blue Bird
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
We zijn ondertussen 30/12 om 10u30 en nog geen verslag...foei ! :-)

Geduld Geertje, geduld ...

PS. Er hebben er ondertussen al twee gebeld om te vragen naar de verhaallijn... ma ik hou het script van mijn bouwstripje strikt geheim ;P

@ Luc

dat het iets met Johan te maken heeft heb je goed gezien kerel Applaus (hihi)

Veel plezier op de trainingen. En laat je wel een paar mooie vluchtplaatjes zien Tim?

En natuurlijk veel succes.

In naam van Tim (die zich aan het omkleden is): "thx voor de aanmoedigingen".

@ modelengeneer

Er komen prentjes van de vliegtraining en zeker van ons bezoek aan de Wing Heli.
- wow... da's toch de droom van elke modelbouwer, je model in het echt van dichtbij zien, voelen en ruiken -

@ markske

De Alouette zal eind januari nog niet vliegklaar zijn hoor, maar ik krijg reeds van her en der vragen om ze ne keer live te gaan tonen... dus doen we dat maar hé.

Heligroeten,

Nick

Zo, als herboren. :D

En vergeet niet op de training wat mooie luchtfoto´s te maken he. :P

Het begint nu toch aardig vormen aan te nemen. Kan er alleen maar over schrijven dat het er allemaal super uit ziet. Mijn complimenten.

Vraagje. Ga je nog verweren of blijft het nu zoals het is. In nieuwstaat.

Vraagje. Ga je nog verweren of blijft het nu zoals het is. In nieuwstaat.

Rik, dit vind ik nu ne keer een "schitterende" vraag zie, waar ik tijdens de bouw al over nagedacht heb.cute

Het antwoord is: "neen".

Waarom niet? Awel, om te beginnen verweren RC-modellen in tegenstelling tot statische modellen zichzelf (helaas).
Olie en brandstofresten laten al gauw (natuurlijke) sporen na en tijdens het transport van en naar vliegplekken durft ne mens al ne keer ergens tegen stoten en dan krijg je vanzelf chipping.

Verder is het zo dat Belgisch militair materieel mega de max goed wordt onderhouden (lees gepoetst). Als je gelijk welke foto van een Belgische militaire Alouette bekijkt, dan blinken die dingen gelijk ne spiegel. Ook al waren de toestellen mat gelakt. Toen ik in het leger was zag ik dagelijks kerels die bezig waren met het onderhoud van voertuigen (jeep- en tankachtige dingen) en een groot deel van het onderhoud bestond uit het inwrijven van al ons moois met diezel en olie. Schoenen, vloeren, wapens, voertuigen enz. moesten schitteren. Met de Alouettes deden/doen ze blijkbaar hetzelfde.
Vandaar... geen verwering.

Heligroeten,

Nick

en een groot deel van het onderhoud bestond uit het inwrijven van al ons moois met diezel en olie

Hihi, klinkt mij bekend in de oren ^^ Met de AIFV's werd het ook gedaan voor parades en zo, het werd "mazouteren" genoemd. Vooral heel leuk als ge dan na de parade met die bak op oefening vertrok, erop kruipen was er niet meer bij, hij was overal glibberig geworden :wub:

Groeten, Pascal

Dat is een heel voorstel baar verhaal idd. En ik snap ook wel dat je natuurlijke gebruiksporen zult gaan krijgen. Dank voor de uitleg. :P

Verder is het zo dat Belgisch militair materieel mega de max goed wordt onderhouden (lees gepoetst). Als je gelijk welke foto van een Belgische militaire Alouette bekijkt, dan blinken die dingen gelijk ne spiegel.

Tjah, als je geen budget hebt om er effectief mee te vliegen, moet je er toch iets mee aanvangen he, waarom dan niet iedere dag poetsen :P
Hihi, klinkt mij bekend in de oren ^^ Met de AIFV's werd het ook gedaan voor parades en zo, het werd "mazouteren" genoemd. Vooral heel leuk als ge dan na de parade met die bak op oefening vertrok, erop kruipen was er niet meer bij, hij was overal glibberig geworden :wub:

Groeten, Pascal

Doet me overigens denken aan een scene uit Windkracht10 (de serie, niet de film), waar de (wijlen) Seaking dan zo glad was dat ze nauwelijks konden instappen toen er een scramble was.

Laatst bewerkt:
Nog een vraagje overigens, misschien heb je het wel vermeld, of misschien niet, maar welke gyro en staartservo gebruik je in deze configuratie ?

waarom dan niet iedere dag poetsen

Just Dancooper, na mijn legerdienst heb ik dan ook een andere betekenis gegeven aan het woord milicien. Namelijk: "kuisman"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan