Hoofdsponsor

Bouwstrip: Alouette II -Belgian Air Force-

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blue Bird
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oei oei oei ......

Echt jammer Blue Bird. Ik weet dat je de cabine met de polish nog mooier wou maken maar met dergelijke producten toch best altijd een testje doen op een proefstuk. Net als met verf.

Je weet dat je een mooie cabine kan maken dus gewoon knopje omdraaien en herhalen is de boodschap. Derde keer goede keer ;)

Nick, als je in een (modelbouw)dip zit zou ik je een kleine raad willen geven:

Leg de boel minstens een week opzij en bouw eens iets anders, het liefst een quick-build zonder al te veel franjes van resin en PE en het liefst eens géén heli.
Gewoon een goedkoop doosje dat je op enkele dagen tijd in elkaar knutselt en verft.
Als het je lukt het doosje niet tegen de muur te smijten en je behaalt een redelijk goed resultaat, dan kan je proberen de boel te herpakken. cute

Hey Nick,

Inderdaad, je had er iets van verteld man, maar sh...:@:ph34r::wacko:, dat is toch wel grote pech.
Inderdaad, laat wat rusten en bouw eens iets anders, kwestie van de 'geest' te laten rusten.

Hey Nick,

Wel maatje, dat is toch om van pure ellende je kl**** op te vreten.

Het beste wat je kan doen is inderdaad gewoon de boel een beetje laten rusten.

Ik heb net hetzelfde voor met die klere-takels van de EV05. Dat wil ook maar niet lukken en daarom heb ik alles aan de kant gezet en heb ik me vol overgave op de tuin/ vijver en z'n bewoners gestort.
Kwestie om eens alle spinnewebben uit de kop te laten wegwaaien.
Een modelbouwer heeft dat van tijd tot tijd eens nodig en daarna zal alles terug 'als vanzelf' gaan.

Ik duim in ieder geval voor jou en hoop dat de volgende keer alles vlot mag verlopen.

Good luck, ol' chap!

Droop

Thx voor de reacties en de adviezen mannen.

Een weekendje vliegen heeft deugt gedaan...
De dip zal wel overgaan... inmiddels is er een nieuwe cabine besteld.
Aan een tussendoorprojectje ga ik niet beginnen. Het vliegseizoen staat voor de deur en er zijn nog heel wat andere werkzaamheden aan de Alouette uit te voeren. Deze week ga ik mij wat bezig houden met de avionica. 't Is keer iets anders.

Heligroeten,

Nick

Nick,

spijtig dat dit moest gebeuren de cabine zag er prachtig uit.
Je kan misschien deze (2de) bijhouden om op te experimenteren met je producten en de compatibilieteit van lak polish vernis etc te testen.

Derde keer beste keer ik duim ervoor dat deze de goede en definitiev zal worden.

Volhouden er zijn er veel die je steunen en overtuigd zijn dat je dit perfect ten einde kan brengen.

Keep Up

Grts

Johan

Ik leef met je mee, Blue Bird.
Heel erg jammer van alle werk...
Maar, tegenslag is ook een slag...., zegt men wel eens.... :wacko:
Ik wens je veel suk6 met het vervolg van deze bij.

Grtz,
Beyond

Johan en Singha, ook bedankt voor jullie reacties...

De tweede cabine wordt zeker bijgehouden om op te experimenteren en misschien maak ik de eerste in- en afstelvluchten ook wel met deze cabine.

Een nieuwe cabine is ondertussen binnen. Als we weer zijn waar we waren gaat de bouwstrip verder...

Heligroeten en hopelijk tot gauw,

Nick

Hey Nick,

Jammer van de cabine :( Maar als ge twee keer een cabine kunt maken, kan een derde keer er ook wel af hé ?
De cabine is wel erg groot maar hebt ge al eens een test met Parket plus gedaan ? Dat produkt is ideaal om "ruiten" mee te laten blinken, en ge kunt het ook met de airbrush aanbrengen. Het geeft een mooie glans én een bescherming aan het doorzichtig plastic.

Groeten, Pascal

Hey Nick,

Jammer van de cabine :( Maar als ge twee keer een cabine kunt maken, kan een derde keer er ook wel af hé ?
De cabine is wel erg groot maar hebt ge al eens een test met Parket plus gedaan ? Dat produkt is ideaal om "ruiten" mee te laten blinken, en ge kunt het ook met de airbrush aanbrengen. Het geeft een mooie glans én een bescherming aan het doorzichtig plastic.

Groeten, Pascal

Hey Nick,

Goede opmerking van Pascal.
Dat product is het equivalent van de Klir of Johnson Klear dat Swaken en ik (en ongetwijfeld ook nog anderen) gebruiken op onze modellen.
Het is ideaal om een cockpit te beschermen: even indoppen, laten drogen en klaar.

Thx voor de adviezen ivm de zeep.
Ik weet dat jullie daar heel goeie ervaringen mee hebben, maar ik gebruik geen modelbouwverf op mijn Alouette, maar autolak.
Dit omdat ik niet weet of modelbouwverf brandstofbestendig is. Naar het schijnt zou Humbrol het wel zijn, maar ik heb er geen ervaring mee en ik ga het mij ook niet riskeren. Wat ik ook nie ga proberen is om zeep aan te brengen tussen de lagen autolak. Deze keer ga ik enkel methodes gebruiken die in het verleden succesvolle resultataten opleverden.
Dus enkel compatibele grondverf, lak en vernis waarmee ze echte wagens spuiten.

Ik ga ook geen zeep aanbrengen op de ruiten. 'k Heb het geprobeerd, maar dan krijg je die niet meer streeploos.
De truc die ik gebruik om ruiten glashelder en kompleet streeploos te krijgen is ze ontvetten met Motib 600 entfetter. Kijk maar ne keer naar het glaswerk op de laatst gepostte foto's van de cabine...

Heligroeten,

Nick

Nic,

Ik vind het ontzettend leuk zo'n fotostripmodelbouwhelicopterverslag, van je.
natuurlijk het model zelf mag ook niet vergeten worden, .... wil maar zeggen da'k soms de neiging heb om naar je verhaaltje alleen te kijken.
Weet je,...... daarmee lees ik twee keer je verslagen.
Enfin....eerst lezen en dan je werk bekijken.

Goede richting van verslag, brengt kleur mee en altijd spannend wat ga komen.

Groetjes
Ward

Bierset zal tevreden zijn met zo een pracht aanwinst.
Heb er niets op aan te merken prachtig gebouwd.

Mark

3 keer goede keer :laugh:
en eerlijk gezecht de laatste ziet er inderdaad heel goed uit .
ben blij dat het dipje niet van lange tijt was en dan wens ik de piloot ook nog vele uren vlieg plezier. dat heb je zeker verdient 8)

Om maar in de schepen te blijven denken, 3x is scheepsrecht he.

Maar ziet er wel erg goed uit.

Zeer mooi machien, Blue Bird.
Ben benieuwd naar de laatste werkjes...

Blij voor jou dat het in orde gekomen is :)

Groeten,
Beyond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan