Hoofdsponsor

Bouwstrip: Alouette II -Belgian Air Force-

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blue Bird
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeg Nick...je bent toch een beetje van een slavendrijver geloof ik he :laugh: En terwijl uw mannen hunnen nikkel afdraaien ben jij naar de Fw190 aan het kijken zeker...

Mare, ziet er zeer mooi uit vriend zeer mooi:)

Merci voor de complimenten... ze zijn al overgemaakt aan de crue.

@Rik,

ja jongen, ik moet hier heel streng zijn... in Bierset heb ik gezien hoe het moet hé... :P

enne... ik laat (zoals je op de prentjes kan zien) de jongens af en toe wat thinner snuiven... dan blijven ze allert bezig :dry:

@Nico

door een beetje te zoeken heb ik een techniekje gevonden die de verweerde, doch heel nette interieurlook kwa uitzicht benaderd.
- airbrushen met grondverf.
- het spuitstof wegschuren (een bijna gesloten cabine vanbinnen spuiten is niet evident. Na enkele seconden zie je bijna niks meer als gevolg van de spuitnevel)
- dan een laagje gunmetal spuiten
- vervolgens het interior cockpit-zwart (dat eigenlijk zeer donkergrijs is) geschilderd.
- gevolgd door een wash van thinner met een drupje donkergrijs
- en hierover nog ne keer goed gekwast (met een droge zachte borstel) voor de verf net droog was.
- dan vernissen met blinkende vernis
- en tenslotte nog een laagje satijnvernis...

Rezultaat... het ziet er redelijk echt uit.

Wat ik met de stoelen uitgespookt heb om ze een echte look te geven,... daar ga ik over zwijgen...:O

enne... ik kijk al uit naar de foto's, waarvoor reeds op voorhand mijn oprechte dank.

Heligroeten,

Nick

Amaai Nick, die kereltjes van jou weten wel van aanpakken.

Zeg, je laat ze toch op tijd en stond wat pauzeren om te eten en te drinken?
Anders maak je nog kans dat je de vakbond achter je kont aan krijgt. :laugh::laugh:

Mooi werk hoor, enne... die stoelen vind ik subliem gedaan. ;)

Droop

@ Droop

Ze krijgen eten en drinken in overvloed Luc.
Dat zal je wel merken op de Artevelde Challenge in Deinze...:huh:

ene... ook thx voor je complimenten.
Morgen maak (naai :O) ik de veiligheidsgordels.
De ontbrekende onderdelen hiertoe zijn vandaag aangekomen.

Heligroeten,

Nick

@ Droop

............
Morgen maak (naai :O) ik de veiligheidsgordels.
De ontbrekende onderdelen hiertoe zijn vandaag aangekomen.

Heligroeten,

Nick

Wees eerlijk Blue Bird, ere wie ere toekomt, zal het niet één van je manschappen zijn die dit doet :k
;) :P

PS: Prachtig wat die kleine mannen allemaal kunnen... :nowink:

Grtz,
Beyond

Nick ..........zo te zien is je personeel best tevreden......en de nieuwe aanwinsten zijn ook niet min............prachtig man,je zal genieten(allee je personeel) van deze nieuwe toestellen...........:D:D:D

Hey Nick'ske, pas maar op dat je mannen die ultrasoonreiniger niet voor een badkuip aanzien.

1.gif

:laugh::laugh:

Droop

Nick,

ik wil nu niet "den ambetanterik" uithangen, maar hou er wel rekening mee dat dit goed is om tussentijds te reinigen. Je moet toch nog geregeld nog eens alles professioneel aanpakken.
Ik spreek uit ondervinding.

Laatst bewerkt door een moderator:
het syndicaat tussen gekomen

Erger nog,... het kuispersoneel dreigde met een algemene staking >(

@ ExSerCo

thx voor de tip, maar daar was ik mij al van bewust.
De ultrasoonreiniger is vooral handig om het aangedroogd vuil los te maken in (bijna) onmogelijk bereikbare hoeken en kantjes van onderandere de luchtpistolen. Mijn Aztec spuitkopjes waren na een 10-tal minuten ultrasoonbad en een hevige spoelbeurt weer zo goed als nieuw.

Heligroeten,

Nick

Hey Blue Bird, welk product moet er gebruikt worden met dit ultrasoonreinigingsbad? (amai, wat een woord :O)

Grtz,
Beyond

Amai, dat pak en die wings staan je goed man. Ik heb wel van die wings maar niet zo´n mooi pak. :tongue:

Eens mijn wings in dienst gehaald met springen. :O Just for fun. :D:D

Verder even over die alclad. Die is toch niet zo heel sterk heb ik eens gehoord. Zou je daar dan de veiligheidsgordels wel mee chromeren? Je schijnt dit snel te beschadigen.:ohmy:

Rik,

de gespen en riemspanners zijn ondertussen gechromeerd met Alclad:(
Ik zal dus heel voorzichtig zijn bij het monteren. En eens die spullen erin zitten wordt daar toch niet veel meer aangekomen...
Onder de chroom zit een laagje zwarte grondverf, dus als er hier en daar een brokje afgaat, dan lijken ze alleen maar echter ^^.
Toch bedankt voor het advies, maar ik ga er zeker niet voor laten om Alclad te gebruiken want het heeft schitterende rezultaten.

Heligroeten,

Nick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan