Hoofdsponsor

Bouwstrip: Alouette II -Belgian Air Force-

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blue Bird
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Nick,

Prachtig werk dat ge hier toont, ik ben heel benieuwd hoe de cabine eruit ziet als de tape eraf is ^^

Kunt ge wat meer uitleg geven over die "friskfilm" ?

Groeten, Pascal

Idd, Alclad heef toch het mooiste resultaat dat je kunt krijgen als je er goed mee kunt werken. Ik zelf heb daar niet zo veel ervaring mee, maar ik heb zeker mooie staaltjes kunnen zien.

Pascal. Dat is het zelfde als wat ik je laatst heb opgestuurd.

ik ben heel benieuwd hoe de cabine eruit ziet als de tape eraf is

Ik ook cute
Maar voor de tape er af gaat komt er eerst nog een laag satijnvernis op.
De laatste riskante onderneming >(
Die taak is, als het weer het toelaat, voor morgen gepland (die grote spuitwerken doe ik buiten). Daarna komt er nog een logo op de neus van de Alouette.
Dus met een beetje geluk kan de tape er deze week nog af.

Kunt ge wat meer uitleg geven over die "friskfilm" ?

Friskfilm is een speciaal voor airbrushtoepassingen ontworpen doorzichtige zelfklevende folie. De kleefkracht is te vergelijken met post-itjes. Friskfilm kan dus op papier gekleefd worden en er weer afgehaald worden zonder het papier te beschadigen. Ideaal dus voor delikate afplakwerkjes op modellen.
De spuitmalletjes die je snijdt in friskfilm zijn wegwerp, maw elke mal kan slechts één keer worden gebruikt. Vandaar da'k voor de beide kanten een mal heb moeten snijden.

Heligroeten,

Nick

Laatst bewerkt door een moderator:
Helabatjes,

Dat schiet nogal op! De mannen zijn voorzien van het betere materiaal!
De geschiedenis van den 63 kende ik niet, maar zijn kleine broer zal zeker mooi staan tussen de 3 wel nog levende, 61, 62 en 64.

Trouwens, een dikke proficiat voor de details, in de strip en op het toestel, je blijft me verbazen waar je de informatie haalt!

Keep it up
Nico

Als je ooit een soldaat in ABL kledij nodig hebt als pasagier, je weet me te vinden :P

Als je ooit een soldaat in ABL kledij nodig hebt als pasagier, je weet me te vinden

Ze staan hier al in de rij om mee te vliegen... :wub:
Ma eerst afwachten wat de tarra wordt...

Heligroeten,

Nick

Mooi zo Nick en Co,

ik vond het ook al spijtig dat je de originele blue bee er niet had opgezet.

Terwijl ik ze gezien heb op je tekening van je Immatriculatie

"The real Blue Bee".

Ben blij dat ze er toch opkomt, ge ziet dat ge gevolgd wordt en niet zomaar kan doen wat je wil hé:nowink:

Verder zo team ik heb Pottes al in de GPS dus be there with your Bee
Grts

Johan

ge ziet dat ge gevolgd wordt en niet zomaar kan doen wat je wil hé

'k Weet jong, sedert de luchtcomponent ons hier ontdekt heeft moe'k opletten wa'k doe, zeg en schrijf hé... die jongens volgen alles op de voet en zijn hééél kritisch...:wub:

@ Michel

De cabine is er strakker uit gekomen dan dat ik ooit had durven dromen... leve de Tamiya-afplaktape

Heligroeten,

Nick

Ik heb hier maar één woord voor,
PRACHTIG....

En bedankt voor de info, ik ben vereerd dat mijn naam in je strip verwerkt is 8)

Mvg,
Beyond

Hey Blue Bird,

Ik hoor zopas op de radio dat de resterende Alouette's openbaar verkocht worden....

Misschien iets voor jou? Referentiemateriaal in de tuin....:laugh:
(Je kan nog bieden tot eind Mei denk ik ;) )

Grtz,
Beyond

Laatst bewerkt:
Helabatjes,

Zou idd niet misstaan in je tuin, zo'n bijtje.
Maareuh..., t gaat hem wel over het stockpark van Zutendaal en Bierset.
...De loods die ik je verder wou tonen, na het bezoek aan de drie 'Ops' remember Nick, Singha en Guy?

Nu, zo kritisch ben ik ook weer niet hé! Ik bewonder je oog voor detail en volg het op de voet...spannend!

Grtz
Nico

De bouwstrip wordt eventjes stilgelegd jongens...
Pfffffffffff... weer dikke tegenslag met de cabine... Enkele dagen na het lakken, vernissen en afwerken is de vernis beginnen krakleren!!! En na elke dag die er voorbijgaat wordt het erger. Er komen barsten bij en de bestaande verdiepen. 'k Vermoed da'k de oorza(a)k(en) ken.
1- de lak onvoldoende lang laten uitharden (de dag na het lakken heb ik reeds vernist...

en 2- (de hoofdoorzaak) enkele dagen na het vernissen heb ik de cabine behandeld met een autopolish... en enkele uren nadien is de miserie dan begonnen...

om zeker te zijn dat de vernis niet zou reageren met de lak had ik eerst een test gedaan op de gecrashte cabine. Hier heb ik echter de autopolish niet aangebracht na het vernissen. Gevolg... geen barstje te zien. Dus moet het (te vroeg) aanbrengen van de polish wel de oorzaak zijn.

Nu zijn er twee mogelijkheden. Ofwel voor de derde keer herbeginnen met een "verse cabine", ofwel het overgrote deel van de revetten verwijderen, alles opschuren, nieuwe revetten plaaten en dan opnieuw lakken en vernissen.
Herbeginnen zie ik niet zitten, dus ga ik proberen om het aangerichtte onheil te herstellen. 't Is te zeggen, als de dip die al deze miserie teweeg brengt over is... De gehoopte maiden rond Pasen kan dus worden vergeten.

Heligroeten en hopelijk tot gauw,

Nick

Hmmm, je hebt wel een dikke pech zeg.

Dit is echt triest om te horen. Ik zou toch eens proberen om deze af te maken. Een nieuwe kun je altijd nog bestellen toch. Deze beestjes zijn ook niet goedkoop he.

Rik, die met je meevoelt, zie mijn Toyota destijds. :wacko:

dat is inderdaat geen altebest nieuws.
ik hoop dat je niet te lang in as en zak zit en redelijk vlug het draadje weer oppakt . ook ik voel met je mee zoals velen hier op het forum.
nog het allerbeste wat je ook moge beslissen te doen en ik ben er zeker van dat het goed komt.

Rik en Amanzon, thx voor de reacties...

Vanavond ben ik begonnen met te proberen om de lak af de cabine te schuren en de revetten uit te boren.
Zowel het schuren en het boren vallen tegen. De hechting van de verf is zo goed dat er zelfs met een klein schuurapparaat (mouse van B&D) geen beginnen aan is. Ook het uitboren van de revetten (waar de kop van weggeschuurd is) is niet te doen. Het boortje verloopt keer op keer...

Waarom ben ik toch zo een kieken geweest om op die prachtige cabine polish aan te brengen?

Soit, er zit dus maar één oplossing op. Voor de derde keer kompleet herbeginnen...

Heligroeten en tot later gasten vanwege een zwaar in zak en as zittende blauwe vogel...

Nick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan