Hoofdsponsor

1/35 BT7 Model 1935 (RUDD). [DONE]

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Guy, dit is inderdaad een heel mooi Russen groen, mag ik even weten welke menging en met welke verven? Heb ook dit groen nodig voor mijn motor kitje.
 
Tom, basiskleur werd gemengd met 1 deel XF61 (green yellow) + 1 deel XF58 (olive green) + verdund met Tamiya Laquer thinner.
 
Update 2 :

Het loopwerk kreeg ook al wat verf te verduren. Eerst satijnzwart en nadien matzwart, gevolgd door groen om het metaal te kleuren. Later volgde nog een aantal lichtere tonen om diepte in de wielen te verkrijgen. Ook turret en hull werden her en der opgelicht, met name de luiken en de horizontale delen die wat meer licht vangen. Bij de verticale delen spoot ik enkel de bovenste randen voor het optische effect. Niet dat het echt veel nut heeft na de w/w, maar ja, ik probeer toch voor zoveel mogelijk diepte te gaan. Als voorlopige toplaag en om de verf te beschermen tegen de w/w, ging er een stevige mist satijnglansvernis overheen.

2-24.jpg

3-25.jpg

Met een groet, Guy.
 
Guy, weer prachtige spuitwerken, als naar gewoonte, zouden we al bijna zeggen...
Maar wat is in g*dsnaam die w/w waar je het over hebt ?

Mark
 
Oei Mark, die w/w staat voor whitewashed, de witte verflaag die straks over de haarlak heen gespoten wordt.
 
Ah ja, dat is waar. Had je in het begin van dit draadje gezet. Heb tegenwoordig problemen met afkortingen...
Op het werk worden wij er ook mee overspoeld, dus je kan je wel inbeelden wat dat allemaal met een mens doet...:D:8^^
(Begin ze soms allemaal door mekaar te zien en gebruiken...)

Mark
 
Hey G.

Zoals eerder gezegd prachtig gedaan man.
Ik heb misschien juist wel 1 opmerking ofwel ben ik te vroeg enkomt het nog.
De schade aan de rechter fender vooraan ga je daar nog metaalkleur naar voor brengen?
Ik kan er in komen als hij doorboord word door projectielen dat de verf er af springt.
voor de rest dikke duim man.
 
Guy, die stevig mist satijnglasvernis, werd die aangebracht met airbrush of uit de spuitbus?
 
Merci mannen !

Buzzy, de schade aan de fender wordt nog helemaal aangepakt, dit is het begin van de verfwerken nog maar. Na verloop van de weathering zal er op meerdere plekken roest gesimuleerd worden.

Danny, de turret heeft een w/w gekregen maar ik kan geen beelden tonen omdat mijn cameraatje het heeft opgegeven en ik eerst een ander moet aanschaffen.

Mad ice, de satijnlaag werd met de airbrush gespoten omdat ik graag goed gecontroleerde verneveling wil. Ik heb ooit met de bus gewerkt maar die gaf toch af en toe spetten, ook al had ik de bus eerst even in warm water gezet.
 
Vragen staat vrij Buzzy !

Update 3 :

De camera van mijn dochter erbij gehaald om de turret te tonen.

Tot zover :

- de groene basislaag, beschermd met een misting van satijnvernis,

- een fikse laag haarlak met de airbrush gespoten in 4 sessies voor de fijnheid,

- acrylverf wit, verdund met water over de haarlak gespoten in variabele transparantie (niet dichtgespoten),

- na een uurtje met een licht vochtig penseel de groene laag hier en daar opnieuw opgehaald, waar de bemanning veel loopt en weersomstandigheden hun werk doen,

- na goede uitharding een laagje satijnvernis aangebracht,

- met Humbrol witte enamelverf een pinwash gedaan rond uitstekende delen, omdat hier veel witte verf blijft hangen,

- na goede uitharding van de witte enamelverf een vuile olieverfwash (Raw umber) geplaatst, met her en der pinwash voor opgehoopt vuil.

4-24.jpg

De turret is natuurlijk nog niet klaar, maar nu ga ik eerst verder met de rest van de w/w over de tank.

Later gruwelijke beelden...

Vriendelijke groet van G.
 
Laatst bewerkt:
Dat geeft direct een heel ander beeld e man, mooi resultaat.
Men kan het nu goed vergelijken met de hull en dit geeft een wereld van verschil.
Mooi resultaat.
 
Weer een fantastisch resultaat G.
Toch heb ik weer een vraagje :
- een fikse laag haarlak met de airbrush gespoten in 4 sessies voor de fijnheid
Ik dacht dat de haarlak uit de spuitbus werd aangebracht. Hoe doe je dit dan ?
Sorry voor de vragen hé, maar ik weet dat jij er niet om geeft om te antwoorden, makker ;).

Mark
 
Dat ziet er al heel mooi uit Guy !

De schade aan het spatbord : is dat het originele kitpart ? Heb je dit aan de achterzijde verdund ? Het ziet er precies uit alsof het dunne plaat is.
In ieder geval zeer geslaagde schade.

Groeten Rik
 
Buzzy, ik ga morgen aan de rest werken dus er zit alweer een nieuwe update aan te komen. De lower hull flanken werden al van w/w voorzien en ook een vernislaag zit er al op. Morgen de fun, sauzen !

Mark, ik spuit gewoon wat haarlak in mijn gravity cup van mijn airbrush en die spuit ik dan zoals verf naar mijn model. Blijf vragen, daar doen we het voor ! Vragen is weten !

Rik, ik heb een bol schuurkopje op mijn motortool gezet om de binnenzijde van de fender op deze plek te verdunnen. Ik zag dat de warmte die vrijkomt bij het verdunnen door schuren, het plastic wat verzacht, waardoor ik in staat was om deuken te duwen, een leuk bijkomstigheidje !
 
Heel boeiende uitleg geef je hier Guy.
Het GUnit handboek krijgt terug een aantal hoofdstukken!!
 
Awel G.,

Het is altijd een plezier om uw topic's te volgen.
Dankzij uw uitleg ook steeds zeer leerzaam. Ik heb er zelf al heel veel van opgestoken waarvoor mijn dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan