Hoofdsponsor

1/35 BT7 Model 1935 (RUDD). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik wil niet ambetant doen, maar kan het niet zijn dat ge de decals vergeten te kleven/spuiten hebt voor ge de WW er op gezet hebt ? Of was het de bedoeling om er helemaal geen op te zetten.

Dank jullie mannen, ik prijs me gelukkig met jullie, zo'n aanhang en dat voor zo'n prutser eigenlijk.

Famo, geen decals op deze, een Beutepanzer wou ik er niet van maken en aangezien er veel Ruski's rondreden zonder enige markering...

Update 4 :

5-26.jpg

De uitlaatpijpen kregen een eerste acrylverflaagje mat brown. Hierna volgen ettelijke behandelingen op de pijpen.
De flanken van de lower hull heb ik eerder al een vuile wash gegeven, vandaag was het de beurt aan de upper hull om de whitewash te ontvangen. Dan een satijnvernis als buffer voor het Humbrol enamel wit dat bepaalde delen versterkt dmv. een pinwash, en anderzijds te harde contrasten verzacht dmv. een zachte filter ervan. Na intense droging kan ik dan straks verder met de vuile wash met Raw umber olieverf. Dan zitten weldra zowel turret, upper- als lower hull alvast op dezelfde afwerkingsgraad. En daarna komen dan de wielen in aanmerking voor de whitewash behandeling.

Met vriendelijke groet, Guy.

Hey Guy,

Mooi gedaan man. Leuk resultaat terug.
Hoe noem je jezelf, een prutser!
Wat ben ik dan.
Ik volg je projecten al sinds het begin dat ik op het forum zit en in mijn ogen ben je top man.
Ben er van overtuigd dat er hier nog zijn met dit gedacht.

Prutser ??? Ja hallo, wat zijn wij dan... kleine volgeling prutserkes :laugh::laugh::laugh::laugh:
Nee G, een prutser is absoluut het verkeerde woord. Ik kan alleen maar nederig mijn pet (zolang het nog duurt) afdoen... ;)
Klasse werk man, toch.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark

niet foutloos qua historische correctheid maar dat zal mij worst wezen,

G.

Kijk, dat lees ik nu eens echt graag zie van een ervaren en onderscheiden bouwer, want als het allemaal zoooo correct moet, vind ik er echt geen fun meer aan omdat het dan gewoon frustrerend wordt :D

Heel erg bedankt om dat ook eens zwart op wit (nu ja voor zover je dat kan zeggen bij een monitor) te plaatsen.

Veel plezier met de bouw :)

Iedereen weer bedankt om hier binnen te wippen. Morgen kan ik er met hernieuwde moed tegenaan !

Dany, op een of andere manier ben ik altijd een beetje huiverachtig tegenover aftermarket sets, ik gebruik ze zelf ook wel maar dat hoeft voor mij niet vanzelfsprekend. Ik heb al meermaals ondervonden dat een banaal kitpart soms mooier uit de verf komt dan iets waar je jezelf een uur aan suf hebt zitten plooien ! Tenminste nu ga ik met twee woorden spreken, want ondermeer onze Famo heeft gouden handjes wat dit betreft, ik spreek dus louter voor mezelf. Toch ervaar ik het upgraden van schaalmodellen soms als te gek voor woorden, er bestaan gewoon goeie kits die best zonder kunnen. En het lijkt soms of je helemaal niet "in" bent als je geen kilo ijzer aan je werkstuk hebt verlijmd. Onlangs zag ik op een ander forum het topic van een jong bouwertje dat helemaal meeging in de huidige trend van de must have upgrade sets waanzin. Flink centjes ertegenaan gegooid want de kit op zich was schijnbaar niet cool genoeg. Pe verkeerd om geplooid, parts verkeerd gelijmd, en later de fijne details waarvoor je het doet, allemaal dichtgeschilderd. Ik denk dan :"Laat zo'n ventje lekker kits leren bouwen en leren schilderen, zonder druk en met veel plezier, loop niet te zeuren over een fendertje dat wat dik lijkt...". Pe is gewoon een stap verder in het proces, nadat je de basics onder de knie hebt en als mocht blijken dat een kit zonder after market suckt dat het een lieve lust is.
Ik heb nog een tank op stapel staan dit jaar en opnieuw wil ik proberen het te redden zonder upgrade ijzerwerk.

Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens G. Eerst leren gaan alvorens te lopen...

Mark

Tja Mark, mijn twee centen, iedereen doet natuurlijk wat hij wil. Ik heb de indruk dat men de mensen soms nutteloos op kosten wil jagen door ze voor te kauwen dat het anders op geen botten kan trekken.

Hey G.,
Daar heb je nu eens gelijk in ze. Ik heb tot nu toe nog geen enkel PE setje gekocht voor geen enkel model.
Was het van plan voor de space shuttle maar ga het zo laten. Heb wel enkele kits liggen waar PE in zit en deze ga ik dan weer wel gebruiken. Het enige waar ik nu al koper voor gebruikt heb is mijn RC TIGER I (zie topic) maar dit is omdat ik hem een eigen toets wil geven en wil upgraden en wardamage wil aanbrengen.

is wel een leuke discussie geworden zo. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat ze in de boekjes meer modellen recht uit de doos mogen showen, gewoon omdat beginnende modelbouwers kijken in de boekjes en denken dat ze het ook zo moeten doen. Laatst iemand tegengekomen die wilde beginnen en een doos gekocht had met alle update sets erbij..., en dan zie je die afhaken omdat het te moeilijk wordt. Is nu weer herbegonnen met een paar goedkope 2-dehandskits, maar er zijn er veel die afgehaakt blijven...

Weer ontopic...

Man, ik ga dringend eens moeten oefenen op verweren, momenteel al blij dat ik een model deftig geschilderd krijg..., maar als ik zie wat je hier uit de hoed tovert...

Nog een laatste woordje over die PE-sets. Wat jullie hier schrijven is de nagel op de kop dat het bijna van moeten is.
Ik raad iedere beginnende modelbouwer aan om heel simpel te beginnen met een simpel modelletje, een kniptangetje , schuurpapier en een potje lijm. PE raad ik hen gewoon af omdat ze het 9 op de 10 kotsbeu zullen zijn halverwege en de boel daar zullen gooien. Wanneer ze zelf vinden dat ze het onder de knie hebben, dan pas is het aan hen om te beslissen of ze een PE-set willen zetten. Zal het ook nooit opdringen.
Ik zuig dat hier niet uit mijn duim want ik spreek hier over een collega van mijn werk. Die zegt zelf dat hij dat ooit wel zal zetten op zijn model ,maar vind dat hij nog in een beginstadium zit.
De reden waarom ik PE zet is gewoon omdat ik dat zeer graag zie. Gewoon die detaillering, de diktes die fijner zijn ,allez noem maar op....
Een setje op een model zetten omdat het mode is ? jaja "de mode is zot en diegene die de mode volgt is nog zotter "zeg ik altijd.
Aan de andere kant durf ik dan wel een camo-patroon zetten die " historisch" gezien niet correct is ! maar die volgens mij dan weer goed past op mijn model. Bv een paperpanzer camo-patroon op een panzer zetten die wel gereden heeft.
Goch ja ........

Ik heb gezegd ! :8 ^^

Terug naar die BT

Helemaal correct Famo, jij hebt er ook al ettelijke jaartjes ervaring op zitten en dan vind ik pe gewoon een normale zaak. Daarbij komt dat jij je pe werk niet verknoeit met belabberd schilderwerk, dat is hetgene wat ik zo zonde vind voor sommige nieuwe bouwers. De mode mag hen niet vangen, omdat pe heel frustrerend kan zijn mits te weinig ervaring, en schilderwerk is dan de volgende te nemen kloof, resultaat, ze geven het op.

De BT heeft vandaag een hele reeks behandelingen gekregen, vuile aflopers en roest (vooral het achterdek), de schopjes werden gekleurd, alsook de achterlichtjes, de koplampen (beide met kapotte, versplinterde lenzen), de sleephaken vooraan kregen een metaaluitzicht, het houten blok met houder werd afgewerkt...

Nog veel te doen, maar de werken vorderen supergoed, en morgen kan ik nog eens twee uur doordoen voor de dames thuiskomen en het daglicht verdwijnt.
Brandstofspills, olievlekken, en dan komen de Friuls in zicht, en het loopwerk gecombineerd met de drek tegen de lower hull flanken.

Morgen waarschijnlijk een beeldje erbij...

Vriendelijke groeten van G.

* een onwaarheid blootleggen mag ook al 'ns : in de boekjes staat regelmatig dat je pigmenten kan fixeren met white spirit : dit is pure bullsh*t, beter kan je met een pigment fixer werken via de airbrush of voorzichtig indruppelen, en ook Buff verdund met veel Laquer thinner werkt.

[OFF-TOPIC]
* een onwaarheid blootleggen mag ook al 'ns : in de boekjes staat regelmatig dat je pigmenten kan fixeren met white spirit : dit is pure bullsh*t, beter kan je met een pigment fixer werken via de airbrush of voorzichtig indruppelen, en ook Buff verdund met veel Laquer thinner werkt.

Kijk G, dat is nu eens een voorbeeld van hoe we mekaar hier op het forum verder helpen. Ook een schoolvoorbeeld van een "ouwe" rat die durft te zeggen wat er al dan niet goed of slecht is. Dikke chapeau (ook dat mag dan worden gezegd).
Van jouw tips heb ik al veel meer opgestoken dan van alle andere "tonnen" documentatie die ik al heb doorworsteld.[/OFF-TOPIC]

Ben benieuwd naar je foto om de vorderingen te zien met eigen ogen.
Ik twijfel er niet aan dat die weer groots zullen zijn...

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan