Helemaal correct Famo, jij hebt er ook al ettelijke jaartjes ervaring op zitten en dan vind ik pe gewoon een normale zaak. Daarbij komt dat jij je pe werk niet verknoeit met belabberd schilderwerk, dat is hetgene wat ik zo zonde vind voor sommige nieuwe bouwers. De mode mag hen niet vangen, omdat pe heel frustrerend kan zijn mits te weinig ervaring, en schilderwerk is dan de volgende te nemen kloof, resultaat, ze geven het op.
De BT heeft vandaag een hele reeks behandelingen gekregen, vuile aflopers en roest (vooral het achterdek), de schopjes werden gekleurd, alsook de achterlichtjes, de koplampen (beide met kapotte, versplinterde lenzen), de sleephaken vooraan kregen een metaaluitzicht, het houten blok met houder werd afgewerkt...
Nog veel te doen, maar de werken vorderen supergoed, en morgen kan ik nog eens twee uur doordoen voor de dames thuiskomen en het daglicht verdwijnt.
Brandstofspills, olievlekken, en dan komen de Friuls in zicht, en het loopwerk gecombineerd met de drek tegen de lower hull flanken.
Morgen waarschijnlijk een beeldje erbij...
Vriendelijke groeten van G.
* een onwaarheid blootleggen mag ook al 'ns : in de boekjes staat regelmatig dat je pigmenten kan fixeren met white spirit : dit is pure bullsh*t, beter kan je met een pigment fixer werken via de airbrush of voorzichtig indruppelen, en ook Buff verdund met veel Laquer thinner werkt.