Hoofdsponsor

1/12 Bugatti type 35B

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*
Jawel dit is de kleur opgebleekt door de jaren van het zonnetje te hebben genoten en komt nog aardig wat werk om de hoek kijken voordat hij gereed is :-)
Ja een dergelijke tint zou dat Bugatti-blauw wel worden... alleen denk ik niet dat de verbleking zo gelijkmatig zou zijn.

Wel een prachtig resultaat tot zover.

• Leuk
Waarderingen: Ron
Danny het zal je verbazen hoe die voertuigen egaal kunnen verbleken. Zoals ik al aangaf nog een lange weg te gaan.

Inhakend op de opmerking ‘Bugatti-blauw’, begrijpelijk want veel Bugatti’s hebben die kleur gekregen, is het eigenlijk de race-kleur van Frankrijk. De meeste Franse racewagens kregen die kleur mee.

Zo heeft Italië rood (Ferrari nam dat over), Groot-Brittannië groen, Duitsland zilver dan wel wit, België geel en Nederland oranje. Toen Spyker begin deze eeuw mee ging doen in de formule 1, waren die auto’s dus niet voor niets oranje.

Ettore Bugatti was van oorsprong Italiaan maar plaatste zijn fabriek in de Elzas, wat vroeger Duits was maar na de Eerste Wereldoorlog (vrede van Versailles) Frans. Dus werd de kleur niet rood, niet wit, niet zilver maar blauw. Hoe de dingen kunnen lopen….

Dacht dat is wel een leuk weetje voor op de donderdagochtend :D

Ik ben er vermoedelijk deze morgen zelfs eentje voorbijgereden op de snelweg E403, moet wel gezegd worden dat ze op een aanhangwagen stond. Het zal wellicht niet een identiek exemplaar geweest zijn maar het leek er toch heel erg sterk op (ook blauw), had die twee windschermpjes, jammer dat het nog te donker was om het heel goed te zien.

Terug
Bovenaan