Hoofdsponsor

1/72 C-130 Hercules (done)

Ik heb de vleugels erop gelijmd. De naad was redelijk groot dus plamuur en schuurstick werden bovengehaald.


1 naad is al weggewerkt en nog 1 te gaan. De paneellijnen worden zo goed als mogelijk herteld na het schuurwerk.


Ze is wel erg groot geworden om aan te werken.


50285837916_01f40bb508_c.jpg


50285837566_5a6d789474_c.jpg
 
Als ik naar een foto kijk, dan waren de lijnen daar correct. Worden die dan later nog teruggeschilderd of gerivetteerd?
 
Dankjewel mannen.

De lijnen worden terug aangebracht met mr surfacer 500 en tamiya tape. Werkt goed en na primen ziet het er dan terug uit als heel dunne opliggende paneellijnen.
 
Light Ghost Grey van tamiya. Ze hebben dat wel enkel in spuitbus. AS-26 is de nummer van tamiya.

Ik twijfel nog of ik de spuitbus ga gebruiken of dat ik de verf uit te spuitbus ga decanteren om met de airbrush te spuiten.
 
De spuitbussen van Tamiya zijn goed maar klein, zou kunnen dat je er twee nodig hebt op zo een groot model.
Als je met een spuitbus werkt niet vergeten dat je begint te spuiten voor het model tot na het einde. Hierdoor gaat redelijk wat verf verloren. Goed schudden tussen 2 beurten is ook erg belangrijk.
 
Ik heb wel de nodige ervaring met spuitbussen en de tamiya bussen spuiten wel goed. Ik heb er drie gekocht dus zeker voldoende. Maar me de airbrush heb je toch meer controle dus weet het nog niet.
 
Decanteren zal een goede oplossing zijn zoals je zelf ook al aangaf.
 
De kleur zit er op. Niet heel veel verschillend dan de grijze primer maar toch een beetje.


50395019897_443db10316_c.jpg


50394849176_e0cbb5f72f_c.jpg


50394160068_209a170362_c.jpg
 
En airbrush of via de spuitbus. Knap werk! Aangezien de primer en de hoofdkleur bijna hetzelfde zijn, zou ik al de helft vergeten denk ik :D
 
Airbrush. De spuitbus was gemakkelijker geweest. De spuitbusverf droogt te snel voor de airbrush. Spuitbussen decanteren ga ik dus niet meer doen maar weer iets bijgeleerd.
 
Decanteren beste Michel is zeker goed te doen , maar voor serieuze oppervlakten is toch zoals ge verteld is het riskant
Maar desalniettemin toch goed gelukt
Marc
 
knap spuitwerk, decanteren heb ik ooit ook 1 x en later nooit meer gedaan. zal alles wel afplakken en met de spuitbus gewoon spuiten.
 
Merci. Ja ik heb onlangs A400 vliegtuigen laag zien overvliegen. Vliegveld te Malle. Was de moeite.
 
Kleine update, meer een overzicht.


De laadvloer is af (oprijplaten zijn dryfit):


50463561626_2dd0ed6dc7_c.jpg


50463561276_63a222d51e_c.jpg


50463725422_6ab8b6416e_c.jpg


Steunt op alle wielen:


50462859663_24c6d5c4a7_c.jpg


Overzicht:


50463725162_b643ed0e6b_c.jpg


50463724707_12a3d49305_c.jpg


50463724047_5149fd6773_c.jpg


De props nog en dan is de fase van het bouwen voorbij.
 
Terug
Bovenaan