Hoofdsponsor

1/32 Caudron G.III << Anzanie>>

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
zelf nog wat verbeteringen proberen aan te brengen indien mogelijk.
BOUWBUDGET
BOUWSTATUS
Van het begin
COMMENTAREN
Zeker welkom en laat jullie volledig gaan.
Bedankt mannen maar een wetsstrijd gaat deze niet zien.
Het is mooi en spectaculair maar het kan volgens mezelf nog veel beter.
Dit is echt spelen en leren en vooral amuseren.
Zoals eerder aangehaald is het riggen vandaag klaar geraakt en denk dat ik ze allemaal heb.

P2100036.JPG

P2100038.JPG

P2100039.JPG

P2100043.JPG

P2100044.JPG

P2100045.JPG

P2100046.JPG

P2100047.JPG

P2100049.JPG

Nu ga ik wat verf aanbrengen op plaatsen waar ik met pincet getikt heb op de verf.
lijmrestjes hier en daar wegwerken waar mogelijk ( wat ditmaal best meevalt daar ik zuiniger ben geweest met aanbrengen lijm).
En dan zie ik dat ik de gordels op achterste bank ben vergeten alsook als laatste de motor die nog gemaakt moet worden.
.

Ja hallo, daar ben ik toch even stil van hoor. Prachtig, prachtig werk hoor Pascal. Dit is gewoonweg topwerk wat je nu laat zien. :You_Rock_Emoticon:

MVG

Danny

maar een wetsstrijd gaat deze niet zien.
Ha neen ? Binnenkort is het Flanders Modelling Festival in je thuisstad !
Het zou zonde zijn die NIET te laten meedoen al was het maar om bezoekers te kans te geven je prachtige werk te bewonderen.

Denk je niet dat iedere zelfkritische modelbouwer hetzelfde denkt als jij, over dat zijn modellen altijd beter kunnen? Uiteindelijk ben je dan nooit tevreden. Ergens een nuttig uitgangspunt, maar gun het dit bouwwerkje alsjeblieft om extra in de schijnwerpers te komen. Vertrouw niet alleen op je eigen kritische blik, maar ook op die van ons kijkers he. Je ziet dat iedereen dolenthousiast is.

Dat gezegd, moeten we je keuze respecteren als die zo blijft.

Alles is al bijna gezegd over dit mooie werkje (y) maar het zijn de kleine dingen doe het doen. Die Belgische vlag die zit aan 2 kanten van dat staartstu neem ik aan? zo ja dan kan je nog als je dat wil uiteraard het stukje tussen de twee decals nog even rood wit zwart maken, Vroeger werden ze geschilder en hadden ze nog geen decals :unsuree:

Bijlagen

• P2100047.JPG
    P2100047.JPG
    192,5 KB · Weergaven: 4
Alles is al bijna gezegd over dit mooie werkje (y) maar het zijn de kleine dingen doe het doen. Die Belgische vlag die zit aan 2 kanten van dat staartstu neem ik aan? zo ja dan kan je nog als je dat wil uiteraard het stukje tussen de twee decals nog even rood wit zwart maken, Vroeger werden ze geschilder en hadden ze nog geen decals :unsuree:
Dit zijn geen decals Ron.
Buiten de teksten is alles met AB aangebracht.
Goede vraag, maar de vlag stond alleen aan de buitenkant.

vliegtuig vlag.jpg

• Leuk
Waarderingen: Ron
Ok ik zag het niet goed of de vlag aan beide zijden zat vandaar de opmerking over het aangegeven stukje, moet toch wat te zeuren hebben :ROFLMAO:

Hallo Pascal zeer mooie en cleane build van jouw Caudron. Ik las hier tussen de lijnen dat je wat problemen had rond referentiemateriaal. Als ik mij niet vergis, heb ik de Windsock datafile van dit vliegend wonder liggen. Wat ik zeker heb is hetvolgende. Enkele jaren geleden heeft Xan Bersagui een build gedaan van een Caudron in de Franse versie 1/32 in Wingmaster magazine. Misschien kan dat ook helpen als referentie. Ivm de blauwe kleur, Danny zat er inderdaad recht op. De Belgen konden die kopen of kregen die in tweedehands van de Fransen toen ze verouderd waren, de Franse insignes werden overschilderd en terug de lucht in

Dank u voor jullie interesse.
Blijven doen Ron want voor hetzelfde had je gelijk kunnen hebben want de Franse hadden dit wel langs beide kanten te zien op museum foto's.
Bedankt voor de info James.
Ben het volledig met u eens Ron en zal dit dan toch doen als ik met modelbouw nog eens op een beurs sta.
Dit geschreven is hij zeker nog niet klaar .
De motor is klaar voor de primer alsook ben ik begonnen aan de ondergrond.

P2110051.JPG

P2120054.JPG

P2120055.JPG

P2120057.JPG

P2120058.JPG

P2120070.JPG

Voor de ondergrond gebruik ik steeds tuinzand.
Die is wel een kwartier in de micro geweest op hoogste stand.
Dit geeft in mijn hoofd een natuurlijke ondergrond wat later alles simpeler maakt.
Je kan dit nog kleuren of je laat het gewoon zoals het is want heeft zijn natuurlijke kleur.
Witte lijm , zand en ik spray er nog een alcohol over zodat de lijm verdund en beter verdeeld.
Het kan zijn dat ik na het uitdrogen deze procedure nogmaals zal herhalen.

P2120001.JPG

P2120002.JPG

P2120003.JPG

P2120004.JPG

P2120006.JPG

1 (1).JPG

1 (2).JPG

1 (3).JPG

Nu laten we dit minstens 24 uur uitharden.

Deze zal even niet opstijgen door onoplettendheid mijnentwege.:eek:
Er was al een breuk aan een onderdeeltje van de motor die ik hersteld had.
Zelf brak ik dan ook eentje bij het opkuisen.
Na primer heeft het zijn kleur gekregen en was er erg tevreden mee.
En ja ,Ik zag op de zw/w foto's een tube en hechtingen die niet bij de kit zijn en moet worden gecrachtst.
Daar liep het fout en moest de ik verf eraf halen.
En wat doe ik.
Smijt ik het in een verkeerde potje met white spirit die ik vergeten weg te doen was.
Dit is dan het resultaat.:34::cry::huh:

P2130013.JPG
Heb CSM een mailtje gestuurd of zij mij kunnen helpen.
In het ander geval hoop ik bij Gaspatch models die te kunnen vinden.
De ondergrond was met de eerste laag klaar om zijn gras te ontvangen maar nu wacht ik ook hier met het zaaien.

Spijtig voor wat er is gebeurd Pascal, ik denk dat je wel iets zal opgestuurd krijgen van CSM. Als je niets hoort, het duurt ongeveer twee weken, ze versturen het met de post als aangetekend schrijven. Motor is ook te krijgen van Gaspatch, bij Costas zelf of via Gothaforce

Hmm ja die dingen gebeuren, alleen vertellen de meeste bouwers die een min of meer perfect model tonen dat er niet bij.

Het plastic zou toch tegen white spirit moeten kunnen. Kan je de verf er niet afstrippen en terug spuiten? Of is het plastic aangetast?

Dit potje white spirit staat er voor verbindingen met ca lijm te lossen.
Eventjes contact met de plastiek kan geen kwaad als je het direct afspoelt.
Nu lag het er al enkele uren in en dan smelt de plastiek.
Maaaaaar,zoals Johan Cruyf ooit heeft gezegd ( Elk nadeel heeft zijn voordeel) en heb juist een motor besteld van Gaspatch.
Dankzij de tip van James heb ik bij Gothaforce besteld en ik denk dat ik daar ook de draad heb gekocht op de beurs van Antwerpen.
Schijnbaar is die motor nog niet lang in de omloop.
Moest CSM ook een sturen kan ik kiezen en 1 op een statief zetten als ik het weer niet vernkoei.
Dus even afwachten.

P2130001.JPG

P2130002.JPG

Mooi resultaat hoor, en rigging is niet makkelijk weet ik uit ervaring. Mocht je nog een keer een linnen toestel bouwen dan zou je er als extra dimensie wat kleurnuance in aan kunnen brengen op de punten waar de houten spanten onder het doek zitten, zeker bij CDL en andere lichte kleuren was dat in die tijd goed te zijn bij daglicht.

Ik zou hem wel een keer inzetten bij een show, ook goed voor de feedback en wie weet……

Gr E.d.

Terug
Bovenaan