Hoofdsponsor

1/32 Caudron G.III << Anzanie>>

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
zelf nog wat verbeteringen proberen aan te brengen indien mogelijk.
BOUWBUDGET
BOUWSTATUS
Van het begin
COMMENTAREN
Zeker welkom en laat jullie volledig gaan.
Heel mooi werk.

Dat men daar in de tijd in de lucht mee durfde te gaan, ziet er zo fragiel uit.

Grtz.

Luc :cool:

Is dat van dezelfde Pascal die ooit gezegd heeft dat vliegtuigen niet zijn ding waren wegens 'te moeilijk'? Knap werk... 👍

WOW.....gewoonweg WOW Pascal, meer kan ik er niet over zeggen. Je geeft de blauwe kleur perfect weer, en dat weet ik omdat ik destijds zo eentje heb gezien op La Ferté Alais, weliswaar in Franse kleuren maar dat maakt geen verschil uit. De meeste Belgische Caudron's hebben amper maar één jaar in dienst geweest dus veel zal er niet aan veranderd zijn.

8O0Yvtpl.jpg

MVG

Danny

Bedankt allen.
Is dat van dezelfde Pascal die ooit gezegd heeft dat vliegtuigen niet zijn ding waren wegens 'te moeilijk'? Knap werk... 👍
Betrapt ,maar na enkele te hebben gemaakt vind ik het nog zeer moeilijk om te doen.
Maar ik doe het wel graag en dat is het voornaamste.
Het knoeien is niet altijd zichtbaar maar is er zeker wel en dat zijn echt wel de zucht momenten.
De rigging vraagt zijn tijd maar toch al een beetje vooruitgang.
Dit is nog maar een kant en ook de meest lastige om te doen , en moeten nu nog een metaalkleur krijgen voor ik verder ga met riggen.

P1260038.JPG

P1260039.JPG

P1260041.JPG

Beetje riggen zegt Pascal alsof het niets is. Straks maakt hij de ailerons nog beweegbaar ook. 🤔😲😁

Echt mooi gedaan. Dit soort vliegtuigen is wel heel erg geschikt om modelbouw op los te laten.
Ik vind het persoonlijk vliegende kunstwerkjes. Als je ziet hoe alles in die tijd werd toegepast, houtbewerking, metaalbewerking, mechanica, naaiwerk en dit waren dan de militaire vliegtuigen waar intensief werd mee gevlogen....... Dan kan je inderdaad wel zeggen dat je je als modelbouwer helemaal kunt loslaten in dit soort van modellen.

MVG

Danny

Het is of ik een Da Vinci in elkaar aan het breien ben.
Zou een kwis kunnen maken met welke kabels er bij zijn gekomen.:s
Door gepruts zijn er nog maar 5 kabels bijgekomen ,omdat hier en daar de hechting loskwam:zx11pissed: daar ik zuinig tracht te zijn met de verlijming.
De houten frame trok een beetje waardoor de kabels aldaar ontspande door het aanbrengen van andere kabels.
Zelfs warmte werkte niet om ze weer strak te krijgen, zodat ik ze vervangen heb met rekbare kabels.:wiggle:
Deze zal ik ook voor al de rest gebruiken zodat ik dit niet meer voor heb.:147:

P2040043.JPG

P2040044.JPG

P2040047.JPG

P2040048.JPG

P2040049.JPG

P2040050.JPG

De staart heeft ook zoveel kabels en ga dus nog zoet zijn.

Terug
Bovenaan