Hoofdsponsor

1/32 Caudron G.III << Anzanie>>

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
zelf nog wat verbeteringen proberen aan te brengen indien mogelijk.
BOUWBUDGET
BOUWSTATUS
Van het begin
COMMENTAREN
Zeker welkom en laat jullie volledig gaan.
Ik gebruik al jaren elastische rigging en ik vind het buitengewoon prachtig materiaal.

Wat betreft de Caudron, man man, gewoonweg prachtig hoor Pascal. Op foto ziet het er al super uit, dus ik kan me al voorstellen hoe dit model in het echt er uit ziet.
Ook geen kleintje denk ik?

MVG

Danny

Prachtig werk, veel geduld nodig om de draden te spannen.

Draden die loskomen is een nachtmerrie…. Zeker als je er niet goed meer bij kunt door andere draden.

EZ lines is geweldig elastisch draad dat je vele malen zijn eigen lengte kunt uitrekken. Hecht met secondenlijm meteen vast aan het plastic (uitkijken). Ik heb dit voor mijn Felixstowe en andere ww1 vliegtuigen gebruikt en gebruik het ook voor antenne draad.

Gr

Ik gebruik EZ-line ook voor mijn schepen, super handig spul.
En zo te zien ook mooi om een vliegtuig te riggen!

Fred

Lekker spinnenweb ben je daar aan het produceren Pascal, je wordt nog eens een grote in de WW1-vliegtuigen als je dit niveau weet door te zetten!

Heel mooi al die rigging op dat vliegding en het is wel de kers op de taart, slagroom mag ook :-)

Bedankt en leer veel bij met dit werk.
Ik dacht dat de vleugels klaar waren ,maar wat ziet mijn lodderoog????.
Yep, een oogje wat wilt zeggen dat ik er een ben vergeten en dus komt er nog wat bij.
Ook is de versteviging vooraan gebroken ( grijs deeltje) en daar vreesde ik voor, bij het opkuisen was dit al eens gebroken.
Daarom is dit nog grijs want wilde eerst de rigging aanbrengen om zeker te zijn dat dit niet meer brak.

P2060044.JPG

P2060043.JPG

P2080046.JPG

P2080047.JPG

P2080048.JPG

P2080049.JPG

P2080050.JPG

P2080051.JPG

P2080052.JPG

P2080053.JPG

Nu kunnen we stilaan aan de staart beginnen.

Bouw van een heel hoog niveau. De rigging ziet er perfect uit. Ik zou niet weten hoe ik aan zoiets moet beginnen, laat staan dat ik het tot een goed einde zou brengen.
Gebruik jij dezelfde draad zoals door de collega's hierboven vernoemd ? Ik ben zelf op zoek naar een degelijke draad om draadantennes mee te maken.

Gebruik jij dezelfde draad zoals door de collega's hierboven vernoemd
Voor 1/72 en 1/35 heb ik de uschi 003 en 005 gebruikt die ik gekregen had van Ron.
Voor deze gebruik ik ARTBOX stretch rigging van modelkasten 0.2mm.
Moet zeggen dat dit super werkt.

Voor 1/72 en 1/35 heb ik de uschi 003 en 005 gebruikt die ik gekregen had van Ron.
Voor deze gebruik ik ARTBOX stretch rigging van modelkasten 0.2mm.
Moet zeggen dat dit super werkt.
Ik ga me die Modelkasten rigging ook eens aanschaffen. Heb er al heel wat van gehoord dat het goed materiaal is.
Voor de rest blijf ik met volle aandacht volgen Pascal. Prachtig werk dat je hier laat zien.

MVG

Danny

En dan durft men de Fairey Swordfish de bijnaam "Stringbag" geven ... 't is hier niet veel beter, integendeel.

(voor wie het niet zou weten: een "stringbag" is een gevlochten draagtas welke in de jaren '40 populair was)

Imposant model dat zichzelf nu al afvraagt waarom het nog niet is ingeschreven voor wedstrijden.

Terug
Bovenaan