Ik ben er een paar dagen mee zoet geweest, maar ik heb de laadvloer van de Sea Knight nu aangepast.
Eerst heb ik een U-profiel uitgezocht dat net paste in de strook. De positie waar de nieuwe rollers moesten komen, kwam overeen met de onderverdeling in inches op mijn meetlat.
Ik moest dan rolletjes aanbrengen die niet boven het U-profiel uit kwamen. Dunne ijzerdraad had ik genoeg en die kon door gaatjes in de zijkant gestoken worden. Daarvoor moesten dan wel gaatjes van 0,3mm geboord worden. Het overschot werd dan gelijk gevijld met de rand.
Dit moest dan voor twee korte en twee lange strips gemaakt worden.
Nu ik zeker was dat ik iets had om in de plaats te gebruiken, konden de oude strips uit de plaat gesneden worden. Dit ging vrij snel met de snijschijf.
Dan kon met een vijl en schuurpapier de groef vergroot worden tot aan de rand.
Ook op de ramp moest dit gebeuren.
Daar komt heel wat plastic uit.
Verschillende schuursessies hebben de stukken op maat gebracht. Wat oppervlakkige verfschade was niet te vermijden.
Ik had de strips Humbrol Gunmetal gespoten maar dit gaf een donkere matte uitstraling. Met een potloodje kon dit in de metaalglans gezet worden.
Eerst werd de ramp aangepakt. Na deze foto heb ik de verfschade nog bijgewerkt.
En nu is ook de laadvloer voorzien van de strips. dit lijkt veel meer op de foto's en het aantal rollers zal nu beter kloppen.
Ik hoop dat het doorsnijden van de vloer me niet zuur gaat opbreken nu ik de chopper dicht moet krijgen.
De raampjes gingen er in. Om de .50 stukken er in te krijgen, moet je een raam met koepel weglaten, maar ik had dit al vijf minuten geplaatst. Het kwam er terug uit maar er moet wat geschuurd worden. Ik vind de ramen wel wat dik, het lijkt of je door een bokaal kijkt. Het middelste raampje had twee verfdriehoekjes uit de handleiding moeten tonen. Maar ik denk niet dat ik makkelijk zelf wat clearpart rondjes had kunnen snijden, want er zit een lichte radius op de ramen. Hierdoor ga je dus niet het interieur kunnen bewonderen.
Toen het interieur hier tegen geplakt was, kon de romp dichtgekleefd worden. Het achterste stuk van de vloer hangt nog te flapperen.
Ik kreeg op tijd door dat de voorste motor nog op zijn plek moest en dat dit 1 stap terug had moeten gebeuren. Geen nood, de voorste nacelle week nog wat uiteen en hij zat er snel in.
Een extra klem was nog wel nodig. Er is nog geen aandrijfas vanuit het achterste deel.
De achterste nacelle gaat er makkelijk op maar het stuk met de drijvers past minder goed. Hier zit ook een stuk Eduard interieur in de weg, daar moet ik een stukje van afhalen. Door de tape zal het onderstuk wel mooi aansluiten, maar de naad verloopt niet overal evenwijdig en er zal dus wat opgevuld moeten worden. Dat zal ook nog eens vlakbij een raampje moeten gebeuren. De vloer staat nu nogal rond door de druk, ik moet die tegen de bodem kunnen lijmen om hem recht te trekken.