Iedereen bedankt voor de reacties. Als ik de Sea Knight wilde afwerken, moest er ook een soort van ondergrondje komen, zodat je het geheel kan optillen zonder aan de dubbele rotor te komen.
Ik had deze foto gezien van een vliegveld met letteraanduidingen, het leek me wel een leuk detail.
Het geel was een gevolg van experimenteren met geel pigment. Toen ik dit schuurde, werd het een stuk lichter van kleur. Maar ik besloot toch om alles over te plamuren met een betonlaagje.
De betonpasta is op zich te dik om het goed uitgespreid te krijgen. Dat lukt beter door er wat water over te gieten en met een metalen lineaal het overtollige materiaal weg te strijken.
Alle richels en putjes zijn er uit gestreken.
Toch maar even p+ over het beton smeren, zo dringt er geen verf in de grond. Het beton is verdeeld in stroken.
In mijn geheugen was de buitenstrook van de letter wit, maar op de foto zag ik later dat dit op mijn voorbeeld zwart was.
De witte laag Tamiya droogt snel op.
Dan wordt afplaktape van 2mm langs de randen gekleefd.
Ik had geen citroengeel meer, mar nog wel deze opvallende teint.
Langs de naden van de betonplaten is hier wat schaduw toegevoegd. Over de letter is ook een filter gelegd tegen teveel contrast.
Er zouden wel eens spoedig eindfoto's kunnen aankomen.