Hoofdsponsor

1/35 Char B1 Bis, German Army. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sjieke dinges zeg :$

Het is heel makkelijk om met dit soort verwering té ver te gaan, maar bij u is het er weer "boenk-op".

De tracks passen mooi bij het geheel, juist voldoende van het zanderige en stoffige.

Hey Guy! Apart van waw en wow :D .... vind ik dat Ron gelijk heeft met de grotere foto's. Op die nieuwe foto's kan men je werk nog veel beter bewonderen!

Thierry

Tja, als die van mij kan meten met de grote bouwers dan mag deze er zeker naast staan.

Mooi werk weer, heerlijke details waar we lang van kunnen genieten.

Ik kijk alweer uit naar de volgende update

Ik heb de laatste dagen niet veel gedaan mannen, het ontbrak gewoon aan mojo. Ik sta alweer een hele periode met late diensten en ik heb de jongste dochter praktisch niet meer gezien omdat die weer schoolloopt en mijn echtgenote idem...anyway...

De zware ketting achterop beschouw ik als klaar.

51_zps97bc6fb3.jpg

Het boordgerief is waar ik nu wat tijd aan besteed, 't is nog niet af op deze foto's.

53_zpsff5bf6b0.jpg

54_zps8f960d4a.jpg

Ondertussen is het metaal al wat metaalachtiger geworden maar daarvan moet ik nog een plaatje schieten.

Nu volgen nog een sleepkabel en dan moet ik eens bekijken op referentiefoto's wat er zoal meegezeuld werd door de Franse 13de Dragoons.

Vriendelijke groeten ! Guy.

Laatst bewerkt:
Hey G., die ketting is dat refferentiemateriaal?
Knap terug man. Is dat een plastic of metalen ketting? Is net echt.

Altijd welkom Buzzy !

Update van het boordmateriaal...

55_zpsc1dc341e.jpg

56_zps3a78c33a.jpg

Dat wordt dan een ketting die over de imperfectie gedrapeerd zal worden ! Ocharme die autobouwers, die kunnen zoiets niet...

Btw. ook ga ik meer stof deponeren na het aanbrengen van het gerief, daar gaat troep tussen zitten he...

Weer een mooie update met eye candy :-) en misschien een blaadje op dat illegale puntje plakken als camouflage?

Ziet er goed uit, met een laagje olieverf komt er toch meer leven in de gereedschappen en vooral de ketting is strak, mooi werk Guy.

Een mooi apart modelletje en mooi verweerd, maar als ik toch even mag opmerken: ik vind zijn tracks nogal nieuw lijken!
Die tracks zijn duidelijk volledig in metaal, hieronder heb ik twee mooie foto's hoe metalen tracks slijten... ze zijn wel van een Scherman, maar bij die B1 zal dat wel niet anders zijn geweest... dit even ter info, je ziet zelf maar wat je der mee doet hé! :D

attachment.jpg

attachment.jpg

De tracks werden op het loopvlak opgeruwd Walter, maar dit is niet goed te zien op foto.

De tracks werden op het loopvlak opgeruwd Walter, maar dit is niet goed te zien op foto.
Ha vandaar, tja een foto geeft natuurlijk niet elk detail weer tenminste niet als het geen super-macrofoto is. Enfin: weer te snel conclusie getrokken! :(

Knap!
Hoe gaat die stap voor het hout precies?
Dikke laag olieverf erover, half laten drogen en erafborstelen? Of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Mvg,

Weer prachtige vorderingen G...
Verd*mme, die ketting had ik bijna gezworen dat het "de echte" was, schitterend.
Ben benieuwd naar de vervolgwerken...

Mark

Philipson, zo gaat dat inderdaad, maar de olieverf moet er niet dik op hoor.

Merci mannen, toch weer een kleine voortgang vandaag...

Een roestige ketting werd op het achterdek geplaatst, ineens nog wat stof op het achterste deel van het dek waarbij de ketting ingeblend werd in de omgeving, de metalen sleepkabel heb ik achter de rug...nu nog uitkijken naar wat extra spulletjes tijdens KMK en de laatste kitonderdelen lijmen en afwerken.

58_zps8d059d03.jpg

57_zps12f51f52.jpg

Groetjes G.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan