Hoofdsponsor

1/35 Char B1 Bis, German Army. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, hij gaat verder. Wist het eerst niet zeker, maar het beestje was nog niet klaar.
We zitten terug op de eerste rij G. Laat de updates maar komen.
Pracht begin in ieder geval.

Mark
 
Guy..spijtig dat er geen scholen bestaan voor modelbouw......je zou een goede leraar zijn.....;););)...en ik zou mij zeker inschrijven voor volgend schooljaar......:D:D
Die technieken die je allemaal gebruikt...man toch...is dit zuiver experimenteel ..of gebruik je tips van andere..man toch....mijne grote hoed af hier voor....topklasse.....;););)
 
Zeker Mark, deze rit is nog niet afgelopen. Morgen komt er nog wat streaking mbt. de andere flank, en de voor- en achterkant. De koepel kreeg al een lichte streaking op de schuin aflopende zijden. Daarna wordt het dan stilaan tijd voor stof en zand met pigmenten.

Swa, ik zou me nooit kandidaat stellen om zo'n leraar te worden. Daarvoor ben ik veel te kritisch voor mezelf en ik weet zeker dat er anderen rondlopen die dit veel beter kunnen. Maar het is een serieus compliment !
Even over de technieken die ik gebruik...de modelbouwmagazines hebben zich in mijn kast in de loop der jaren opgestapeld. Ze waren en zijn nog steeds nuttig.
Meestal is het zo dat de modelbouwers die hun methoden beschrijven in reportages, dit zo volledig mogelijk proberen te doen. Dan nog blijft het voor de lezer soms een kwestie van inschatten hoe iets in z'n werk is gegaan om tot dat bepaalde resultaat op de foto's te komen.
Dan moet je gaan experimenteren, eerst door braaf te doen wat er wordt beschreven, daarna door zelf verder te gaan. Het is dus een combinatie van leren van anderen en zelf bijstellen.
De forums bieden ook kansen om te leren, als je er maar voor open staat en die mensen volgt die ook daadwerkelijk op educatieve wijze hun threads beheren. Bijvoorbeeld heel de mikmak over het roestig maken van wrakken, heb ik van een Amerikaan die er net hetzelfde over denkt.

Vriendelijke groet van G.
 
Ik heb de set voor NATO verwering gekocht en met wat oefening valt er wel wat met deze productjes te bereiken. Vooral de regenstrepen vind ik goed, en bij de Char is dat ook mooi te zien. Ik vind wel dat sommige potjes snel bezinken.
 
Klopt Steven, en eens er een dopje scheurt heb je helemaal prijs. Bovenin liquide en onderin drab !
 
Ik ben terug op de voorste rij komen plaats nemen G. zat al vol spanning op het vervolg te wachten en hier is het dan.
 
Ik ben diegene die achteraan OP zijn stoel staat :))

Die streaking ziet er toch wel prachtig uit, dit staat op mijn lijstje om ook eens aan te schaffen... (met nog zoveel andere zaken :8 )
 
Zo, weer nieuwe updates van dit project, de verwering begint het model tot leven te brengen, het is een echte toevoeging. De kant en klare producten hebben zo hun voordeel, toch heb ik zelf het idee dat met olieverf ook veel te bereiken is. Ik blijf dit met belangstelling volgen, hoeveel goede bouwers er ook zijn, iedereen is uniek en dat maakt het volgen van andermans werk wel zo leuk ;)
Gr Johanna
 
Ik heb een kleine update.

Die gaat over...

http://www.youtube.com/watch?v=Nv7qh_XL_yM

De zand- en stofwerken thv. de flanken en achterkant zijn met andere woorden begonnen.

De eerste stap heb ik het alvast simpel gehouden qua techniek.

De ruimte achter de trekwielen werd eerst nat gemaakt met een mengsel van AK Winter Streaking Grime + white spirit, eigenlijk een wash dus. Op de vochtige panelen werd dan een mix van zanskleurige/stoffige pigmenten gestrooid. Dit deed ik met een zachte platte borstel die veel poeder kan opnemen. Door tegen de steel te tikken dwarrelde er dan genoeg pigment in de wash. De AK WSG fungeert hier niet zozeer als een kleurbepaler, dan wel als een hechtmiddel. Gewone white spirit heeft geen enkele hechtkracht. Na het licht indrogen druppelde ik spaarzaam meer wash over het geheel, waarna een nieuwe laag poeders werd gestrooid. Voor de flanken werkte ik hetzelfde, maar ik probeerde zoveel mogelijk poeder in verticale richting op de uitstekende delen van de flanken achteraan te leggen. Het moet lijken of het zand van de tracks af gevallen is.

Wat je ziet op de foto is de eerste stap en die is nog niet klaar omdat het zonlicht verdween. Morgen namiddag ga ik verder met de werken. Na het beëindigen van de droge werken komen de nattere aan de beurt, maar een modderzwijn is mijn stijl niet dus ik hou dat wat onder controle.

37_zpsbbbdc343.jpg

De trekwielen kregen ook al een pak pig's over zich heen.

Groetjes Guy.
 
Laatst bewerkt:
We blijven op de voeten volgen G. en terug iets bij geleerd, white spirite hecht niet dus een wash maken.
Bedankt terug meester.
 
Er zijn meerdere techniekjes om pigmenten te laten hechten hoor Buzzy, maar mijn persoonlijke manier is deze hierboven beschreven. Als ik helemaal klaar ben met deze fase, gaat er met de airbrush nog een laag Pigment fixer overheen. Dan kan ik gerust zijn dat alles goed vast zit.
 
Tot nu toe gebruik ik steeds pigment fixer om mijn pigmenten te laten hechten.
Dit is een andere techniek en zeker het proberen waard als ik uw resultaat zie.
 
Met de fixer heb ik doorgaans de ervaring dat het pigment wel wat durft verdonkeren, altijd sneu als je dan mooie lichte effectjes op het groene verliest.
 
Altijd die kleine kl*te foto`s die weinig laten zien :laugh:

37_zpsbbbdc343.jpg

Ziet er goed uit en goed idee om die wash te gebruiken, ik hoop dat ik het onthoud voor mijn aankomend model :$
 
Toffe update en zoals gewoonlijk weer goed uitgelegd G.
Laat maar komen die updates...

Mark
 
G. die kleine foto`s laten vaak niets van uw kunsten zien ok je ziet een mooi stukje werk maar de fijne details vallen meestal weg door het formaat van de foto en dat is zonde van uw inspanning om een net verslag neer te zetten om met ons te delen..
Groot of klein ik blijf genieten van de updates van je werk :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan