Zeker Mark, deze rit is nog niet afgelopen. Morgen komt er nog wat streaking mbt. de andere flank, en de voor- en achterkant. De koepel kreeg al een lichte streaking op de schuin aflopende zijden. Daarna wordt het dan stilaan tijd voor stof en zand met pigmenten.
Swa, ik zou me nooit kandidaat stellen om zo'n leraar te worden. Daarvoor ben ik veel te kritisch voor mezelf en ik weet zeker dat er anderen rondlopen die dit veel beter kunnen. Maar het is een serieus compliment !
Even over de technieken die ik gebruik...de modelbouwmagazines hebben zich in mijn kast in de loop der jaren opgestapeld. Ze waren en zijn nog steeds nuttig.
Meestal is het zo dat de modelbouwers die hun methoden beschrijven in reportages, dit zo volledig mogelijk proberen te doen. Dan nog blijft het voor de lezer soms een kwestie van inschatten hoe iets in z'n werk is gegaan om tot dat bepaalde resultaat op de foto's te komen.
Dan moet je gaan experimenteren, eerst door braaf te doen wat er wordt beschreven, daarna door zelf verder te gaan. Het is dus een combinatie van leren van anderen en zelf bijstellen.
De forums bieden ook kansen om te leren, als je er maar voor open staat en die mensen volgt die ook daadwerkelijk op educatieve wijze hun threads beheren. Bijvoorbeeld heel de mikmak over het roestig maken van wrakken, heb ik van een Amerikaan die er net hetzelfde over denkt.
Vriendelijke groet van G.