Hoofdsponsor

1/35 Char B1 Bis, German Army. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie kettinkjes heb je d'r aan hangen. Hierdoor komt het logge monster nog meer tot zijn recht.

De camo spuiten uit de vrije hand geeft je toch alle vrijheid ? In werkelijkheid waren er ook geen twee dezelfde.
Met jouw skills kan dit toch niet foutlopen ?

Succes nog !

Groeten Rik

De bouw is strak en dat kan ook niet anders ! Zo'n magistrale kit ! Buzzy, ik zou zeggen : aanschaffen

Hey G.

Wie weet e komt hij nog eens bij mij op de tafel terecht ook.
Het is wel een speciale e.
Hij is toch in mijn lijstje terecht gekomen maar heb momenteel al wat projecties lopen die niet af geraken.
Zal eerst dat maar doen en dan heb ik ook nog mijn RC tanks die ik aan het ombouwen ben.
Ik denk er juist aan dat je je misschien wel met je roest effecten kan uitleven op de uitlaten e man. :) :)
De meeste tanks hadden na wat gebruik toch beroeste uitlaten.

Laatst bewerkt:
Hey G., Vergeet ook niet de "pigtail" boven het canon van 75mm. Zie hierboven op uw eigen referentiefoto net achter de onderlijn van uw blauwe kader.
De bouw ziet er heel netjes uit!

Thierry

G*dv**d*mme Guy, deze had ik gemist.
Ik zie dat je weer in je vertrouwde doen bent.
Knappe vorderingen, fijne uitleg, weer één om met veel interesse te blijven volgen.

Mark

Als het een hard edge camo moet worden GUnit kan je met een kwastje en redelijk sterk verdunde verf eerst de omlijning uitzetten en dan met de AB invullen.
Ik heb dit op de 1/16 Hetzer gedaan en vond het goed werken alleen de verf (Vallejo) werkte niet echt mee.

Strakke bouw guy,zoals velen onderons kijken we uit wat nog gaat komen,ook ik ben benieuwd welke cammo je deze keer gaat toveren???

Rik, skills mag je nooit vertrouwen hoor, ik weet dat ik ze heb want ze nemen me nog regelmatig bij de neus. :)

Buzzy, ik moet dringend tijd maken om nog 'ns naar R/C te gaan piepen dan ! Tijd tekort he...verschrikkelijk ! Verroeste uitlaten zijn een must hier !

Thierry, de pigtail komt er niet op, gewoon omdat ook niet elke Char er eentje had. Waarom sommigen er geen hadden, weet ik vooralsnog niet. En ik ga eens uitzoeken wat de functie van die krul was...het gaatje waar de krul gezeten heeft, moet ik nog even inboren !

Mark, ik heb een kleine update klaar en ik ga opnieuw duidelijk proberen te beschrijven wat er zoal gebeurt benevens koffie drinken !

Ron, geen hard edge, de Beute Chars hadden die niet bij mijn weten, de originele Franse uitvoeringen soms echter wel. Ik ga voor een losse camo, uit de vrije hand geairbrushed.

Danny, getover...tja, met enkele goedgeplaatste vloeken als toverspreuk dan. :)

SCHILDEREN VAN DE CHAR B 1 BIS :

De foto's zijn voorzien van de uitleg.

Eerst een basis van satijn glanzend zwart :

13_zps1242794b.jpg

Daarna een tweede laag van satijn glanzend Dunkel Gelb :

14_zps93d74a7d.jpg

Iedereen heeft z'n eigen werkwijze natuurlijk, ik prefereer zelf Clear bij mijn verf omdat die extra hard uithardt. Ineens een perfecte gladde basis voor de decals ook, én de latere olieverf washes !

Morgen waarschijnlijk een gele tank die klaar is voor haar vlekkenpatroon !

Groetjes G.

In de modelbouwboekjes spreekt men telkens van een paar drupjes, maar ik neem tot 20 % Clear om zeker te zijn. De aanwezigheid van Clear in je verf zorgt er ook voor dat je spuitverf een goede vloei door de airbrush heeft en niet gaat verstoppen. Hoe matter je verf, hoe sneller de nozzle van je airbrush gereinigd moet worden, vergelijk het gerust simpelweg met moleculen, matte verf heeft hoekige moleculen die snel in mekaar gaan klitten, terwijl je met Clear ronde, gladde moleculen toevoegt, minder kans op clogging dus !

Laatst bewerkt:
Ok, thnx. Dan ga ik dat eens proberen want de vallejo primer komt er bij de minste handeling al terug af...

Sorry voor de off-topic Guy.
Michel, als je primer er af komt, denk ik niet dat het te maken heeft met de hechting van je verf op zich, maar eender een nog "vettige" ondergrond... Heb je de ondergrond dan wel voldoende ontvet ? Heb zelf met de primer van Vallejo nog geen problemen gehad.
Terug on-topic dan... Ik zie dat je duidelijk van je koffie hebt genoten G.
Spuitwerken weer als vanouds subliem te noemen. Toch handig dat je die uitleg er gratis en voor niks bijkrijgt.
Ben benieuwd naar dat beest met de "gele koorts"...

Mark

Momenteel zit ie met de zwarte pest Mark, vanavond waarschijnlijk komt er gele korts bovenop ! Dodelijk dus... :)

15_zpse0f84570.jpg

Zo ziet het er voorlopig uit, ik had graag meer gedaan maar morgen is er weer een dag...

Nu snap ik het plaatje helemaal G, zwarte pest en gele koorts...
Het ziet er verdikkeme nog goed uit ook...

Mark

Zeer strak spuitwerk GUnit, dit is alweer van de bovenste plank...
en je bent nog niet eens halfweg :O

Jullie zitten daar zeker in quarantaine G.
Met die zwarte pest en gele koorts tegelijk is het genoeg om een heel leger te doden. :) ;)
Blijft een strak model man.

Die was om de 75mm houwitser in en uit de romp te takelen.

Voilà Makamba heeft al veel sneller dan ik gereageerd :D

Ik dacht dat alle B1bis (of B2 volgens de Duitse nomenclature) zo'n pigtail hadden... Nog iets bijgeleerd !

Thierry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan