Hoofdsponsor

1/35 Char B1 Bis, German Army. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Gele koorts heeft de Zwarte Pest van de kaart geveegd...

16_zps148df0e2.jpg

Hierna kwam er nog een voileken van transparanter lichtgeel overheen, meerbepaald op de horizontale delen.

En omdat dit een foto is waarop ik me losjes wil baseren, zal ik die varkensstaart er maar aan breien morgen zeker ?

char-b1-medium-tank-captured-03_zps34e86a87.png

Oei..je deed me al schrikken...als ik dit topic aan het volgen was..dacht al dat kan niet zo proper...top man je gedachten blijven dus het zelfde..:8:8:8:8.....goe bezig........;)

Spaander, eigenlijk zagen deze tanks geen actie terwijl ze in deze camouflage geschilderd waren, de Kanaaleilanden werden immers niet aangevallen. De battleschade die ze al hadden, was daarom afkomstig van de Duitse inval in Frankrijk, voor ze van eigenaar veranderden. Een 'propere' camo is echter niet zo interessant dus ik ga er vanuit gaan dat er ginds ook mee getraind werd, kwestie van het beest toch te kunnen weatheren.

Spaander, eigenlijk zagen deze tanks geen actie terwijl ze in deze camouflage geschilderd waren, de Kanaaleilanden werden immers niet aangevallen.
Hey G, Ik heb ergens gelezen dat er ook B2's met zo'n camo in Normandië actie hadden gezien. In Arnhem waren er ook B2's maar ik weet niet meer hoe deze gecamoufleerd waren. Als je nog twee dagen hebt, kan ik dit in een boek thuis nakijken.

Thierry

Strak gespoten Guy!

Maar volgens Wikipedia:
"Veel van deze Char B1's bleven in Frankrijk maar de 213. schwere Panzerabteilung die het type ook gebruikte, was deel van de bezettingsmacht op de Kanaaleilanden. Een aantal werd ingezet aan het oostfront: in juni 1943 waren er daarvan nog 81 in de sterkte aanwezig, in februari 1945 nog veertig. Ook op de Balkan werd het type gebruikt."

Ergens wel logisch dat er een aantal naar het Oostfront gingen, want de houwitser- en vlammenwerperversies gingen daar ook heen.

Ben benieuwd,
Peter

Mooi werk Guy.

Maar wat bedoel je met die varkensstaart ? Als dit die constructie uit metalen profielen is die achter de tank hangt, een kwart segment van een cirkel qua vorm, dan diende deze om loopgraven over te steken. Een overblijfsel van WWI, zoals de meeste gekende foto's van de franse FT17.
Hieruit valt af te leiden wat de franse legerleiding nog in gedachten had qua oorlogvoering.

We blijven dit in stilte, maar met veel belangstelling volgen, maatje !

Groeten Rik

Mooi werk Guy.

Maar wat bedoel je met die varkensstaart ? Als dit die constructie uit metalen profielen is die achter de tank hangt, een kwart segment van een cirkel qua vorm, dan diende deze om loopgraven over te steken. Een overblijfsel van WWI, zoals de meeste gekende foto's van de franse FT17.
Hieruit valt af te leiden wat de franse legerleiding nog in gedachten had qua oorlogvoering.

We blijven dit in stilte, maar met veel belangstelling volgen, maatje !

Groeten Rik

Nee nee Rik, dat varkenstaartje is iets anders. Het is maar een hoekje (in de vorm van een ... varkenstaartje dus) dat geplaatst is boven het cannon van 75mm.

Thierry

Bedankt voor je uitleg, Thierry. Nu zie ik het, het verschil tussen de archief foto en G's model is duidelijk.

Dus Guy, vlug nog even wat scratchen...

Groeten Rik

Mannen, bedankt voor jullie ongelooflijke inzet, dit apprecieer ik enorm.

Ik heb goed en slecht nieuws voor jullie.

Ik zal met het slecht nieuws beginnen.

Mijn airbrush cup leek opeens te exploderen omdat het pistool valse lucht trok via de slecht opgeschroefde nozzle, compleet mijn fout, niks minder en niks meer.

De groene verfregen daalde neer op mijn Char, pech dus.

Alles moeten verwijderen en...

nu het goede nieuws...ik begin gewoon terug opnieuw.

Niet in de put zitten, dat doe ik ook niet, het hoort erbij, of we willen of niet.

Vriendelijke groet van G.

Oesje, plotse opstoot van groene vliegende sch******ij... Das een dodelijke combinatie ism zwarte pest en gele koorts (voor verf hé G).
Goed dat je er niet van in de put zit, dan moeten wij dat ook niet doen...
Geef er maar terug een spreekwoordelijke lap op, dan zien we binnenkort weer een pareltje verschijnen.
Succes met de herschilderingswerken.

Mark

Wel Mark, ik dacht oké, wat kan ik doen...en dan ben ik beginnen poetsen, relativeren is de boodschap, vroeger zou ik boos geworden zijn, compleet overbodig.

Van positieve ingesteldheid gesproken...

Daarom plaats ik mijn model altijd aan de kant tot ik eens wat op proef heb gespoten.
Hierdoor ben ik niet vrij van ongelukjes, maar ik beperk deze toch sterk.

Succes nog met de schilderwerken...

Groeten Rik

Dat is balen Guy, niet dat het onherstelbaar is en met een positieve insteek gaat het vast lukken en inderdaad wat Rik opmerkt, ik test eerst de airbrush op een stuk papier of karton en kan dan zien of het verf er goed doorheen gaat en zonder problemen op je model aankomt, het sluit ongelukken niet uit, het bespaart wel extra werk is mijn ervaring.
Moet het hele model schoon of kun je het ook de beschadigde plekken licht opschuren? Dat zou heel wat werk schelen.
Succes!
Groet Johanna

Het model stond vrij ver van de airbrush maar de opspattende druppels hadden een grote actieradius ! We zien wel, na het poetsen wilde ik een nieuw basislaagje leggen en toen constateerde ik dat er glimmende en matte vlekken op het plastic verschijnen, nog een probleem dat ik moet oplossen, morgen gaat ie dan maar in de ovenreiniger...en hopelijk heb ik dan nog de fut om nog eens te starten.

Guy....gij geen fut meer...maak dat de ganzen wijs :D:D:D:D..ik zie hier toch nog een goed gevolg..van deze topic en zeker van dit prachtig voertuig ;);););););)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan