Mark, ik heb een kleine voortgang der zaken, maar 't zijn geen decal die ik plaatste. Het vernis zit er al wel op, met extra vernis daar waar de decals zullen komen morgen.
Hoe gladder hoe beter voor decals he.
Buzzy, er komt roest aan, wat had je gedacht mijn vriend...
Filip, het is inderdaad een aparte groene, de Nato groene, niet voor de hand liggend voor een WOII tank maar de washes zullen nog van de kleur terugdringen, nu houd ik een zekere frisheid.
Silenoz, de camo wordt voor de volgende, eentje die bijna af was die dan als klap op de vuurpijl een groene regen ipv. een Purple Rain van Prince...nee, doe mij nu maar 'n groene !
Bart, na regen komt zonneschijn he, weeral bewezen.
Ipv. decals werd het de uitlaat, met de typische u-vormige pijp achterop.
Wijze van werken :
- eerst maskeerde ik het gebied rond de uitlaatpijpen en de buis,
- gevolgd door een matlaag van Tamiya Redbrown,
- waarover een dikke, stevige olieverfwash werd geborsteld, deze wash moét wat volume hebben (samenstelling : Gebrande Sienna olieverf + wat white spirit),
- in de natte wash werden met een zachte borstel royaal roestpigmentpoeders getamponneerd, kwistig is belangrijk, beter teveel dan te weinig,
- over de pigmenten spoot ik met LAGE DRUK een fikse laag van de basiskleur Nato Green,
- en hierover kwam nog een lichte versie van die kleur door er wat Buff doorheen te mengen (er zit ook een tipje Clear door mijn verf mbt. het groen),
- na uitharding heb ik dan met een scherpe tandenstoker de verf weggepikt, zodat er echte paintchips en krasjes ontstaan.
Morgen werk ik verder aan de uitlaten.
Tot dan ! G.
-