Hoofdsponsor

1/35 Char B1 Bis, German Army. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank u mannen, ge kunt wel begrijpen dat ik na deze vergaloppering geen tweede camo ga aanbrengen. Ondertussen heb ik wel een oplossing gevonden voor de matte en glanzende vlekken door er met een penseel dunne, waterverdunde matte verf over te borstelen. Hopelijk heb ik nu een buffer en kan ik opnieuw met de airbrush aan de slag. Er wordt een nieuwe Char B1 Bis van Tamiya aangekocht een dezer dagen want ik wil er echt een paar met plezante camo ! However,deze wordt eenkleurig...groen, de overname dus van een Beute Char door de Geallieerden.

Dat is zeker geen slechte oplossing G.
Misschien zelfs wel de beste... Ik ben zeker dat het goed komt.

Mark

Het komt in orde denk ik mannen, gelukkig had ik hier weer de nodige backup !

Anyway, geen camo, wel een groentje nu, als veroverde 'Beute', over en weer afgepakt dus !

De volgende Char is alweer besteld, dus een camo versie komt eraan in de toekomst, nu even tot rust komen met Zen groen !

Fotokes van de werken van deze namiddag :

18_zps8e7b6bc5.jpg

19_zpsf50ee013.jpg

De kleur bestaat uit 90% Nato Green van Tamiya, en nadien werd een tipje Buff van Tamiya aan het Nato Green toegevoegd, natuurlijk telkens met een vleug Clear voor de satijnige glans. Zo voegde ik in drie stappen telkens een tipje extra Buff toe, tot ik vond dat er genoeg ruimtelijkheid bereikt was. Tja, je bent voor of tegen kleurenmodulatie, ik probeer altijd de gulden middenweg te zoeken, zonder te overdrijven dus. Nu ziet een en ander er nog net een tikje te groenig uit, maar omdat er nog bruine, transparante washes overheen komen mengde ik er geen bruintoon door. Zo behoud ik voorlopig de frisheid.

Beste groeten van Guy, zonder verlies aan vechtlust of in't Duits : "Jeder Zeit Feuerbereit !".

Hahaha... die ziet nog groen van 't k*****:laugh::laugh::laugh::P;)
Nee alle gekheid op een cocktailprikkertje... dat is een knappe kleur geworden G.
Mooi hoe de verschillende gebieden te zien zijn, zeer subtiel en niet te...
Ben benieuwd hoe hij er met zijn washes gaat uitzien...?

Mark

Vandaag wil ik de decals plaatsen Mark, en dan wat vernis om ze te sealen zodat alles klaar is om te gaan washen.

wordt wel apart zo. basisspuitwerk ziet er dik in orde uit... zo te zien zat die camo-versie er toch nog in... benieuwd naar het vervolg van deze en de volgende...

Mark, ik heb een kleine voortgang der zaken, maar 't zijn geen decal die ik plaatste. Het vernis zit er al wel op, met extra vernis daar waar de decals zullen komen morgen.
Hoe gladder hoe beter voor decals he.

Buzzy, er komt roest aan, wat had je gedacht mijn vriend...

Filip, het is inderdaad een aparte groene, de Nato groene, niet voor de hand liggend voor een WOII tank maar de washes zullen nog van de kleur terugdringen, nu houd ik een zekere frisheid.

Silenoz, de camo wordt voor de volgende, eentje die bijna af was die dan als klap op de vuurpijl een groene regen ipv. een Purple Rain van Prince...nee, doe mij nu maar 'n groene !

Bart, na regen komt zonneschijn he, weeral bewezen.

Ipv. decals werd het de uitlaat, met de typische u-vormige pijp achterop.

20_zps76e23154.jpg

21_zps6258dc0d.jpg

Wijze van werken :

- eerst maskeerde ik het gebied rond de uitlaatpijpen en de buis,

- gevolgd door een matlaag van Tamiya Redbrown,

- waarover een dikke, stevige olieverfwash werd geborsteld, deze wash moét wat volume hebben (samenstelling : Gebrande Sienna olieverf + wat white spirit),

- in de natte wash werden met een zachte borstel royaal roestpigmentpoeders getamponneerd, kwistig is belangrijk, beter teveel dan te weinig,

- over de pigmenten spoot ik met LAGE DRUK een fikse laag van de basiskleur Nato Green,

- en hierover kwam nog een lichte versie van die kleur door er wat Buff doorheen te mengen (er zit ook een tipje Clear door mijn verf mbt. het groen),

- na uitharding heb ik dan met een scherpe tandenstoker de verf weggepikt, zodat er echte paintchips en krasjes ontstaan.

Morgen werk ik verder aan de uitlaten.

Tot dan ! G.

-

Jawadde, astemblieft zeker... Dat kan weeral tellen.
Kleine maar o zo leerrijke update. Weer schitterend gedaan G.

Mark

:wacko: Man man man... twee tegenslagen en je zit al toch nog een stuk verder! En nog met een verrassende uitslag: een de de geallieerden teruggenomen Beute B2!!!! Spannend!
Zoals beloofd, ben ik inmiddels in een Militaria magazine over de slag om Arnhem gaan kijken en er waren daar ook Beute B2's. De tekening en de foto die erin staan tonen wel een "vlamm" versie maar er waren er toch wel een paar die nog steeds het canon van 75 mm hadden. De camo op de tekening is nog iets anders: het is donkergeel met groene en bruine lange dunnen strepen (ipv vlekken). Dit is misschien een idee voor de tweede Char die besteld is... :laugh:

Thierry

:wacko: Man man man... twee tegenslagen en je zit al toch nog een stuk verder! En nog met een verrassende uitslag: een de de geallieerden teruggenomen Beute B2!!!! Spannend!
Zoals beloofd, ben ik inmiddels in een Militaria magazine over de slag om Arnhem gaan kijken en er waren daar ook Beute B2's. De tekening en de foto die erin staan tonen wel een "vlamm" versie maar er waren er toch wel een paar die nog steeds het canon van 75 mm hadden. De camo op de tekening is nog iets anders: het is donkergeel met groene en bruine lange dunnen strepen (ipv vlekken). Dit is misschien een idee voor de tweede Char die besteld is... :laugh:

Thierry

Wees gerust, die dunne strepen daarover wil ik straks alles weten Thierry !

Guy.....

Je werkwijze voor het bewerken/afwerken van de uitlaat toont steenvast zijn werking hoor,wat de absolute werkelijkheid nakomt.
Het is werkelijk 1/1...... met een harde aanpak der pigmenten,toch een sublieme finishing touch.... de roestkleur,het roest-reliëf en de krasjes.

I love-smiley-045.gif it !

Terug een mooi resultaat man.
Het roest is er heel realistisch en subtiel op aangebracht.
Een echt G kunstwerk e.

Goh mannen, voor ik het vergeet te vermelden, de uitvoering die ik nu aan het neerzetten ben, is de door de Duitsers gemodificeerde versie. Dit houdt ondermeer in :

- gewijzigd antennesysteem,

- zware pantserplaat boven de 75mm geschutskamer.

Enkele van deze "aangepaste" Chars werden weer op de Duitsers heroverd en ook hergebruikt door de Geallieerden, en hoewel er tamelijk wat foto's zijn van heroverde Chars in de "niet aangepaste" versie (zie de gekendste met de naam Vercors), zijn er bij mijn weten geen foto's van zo'n aangepaste exemplaren in Geallieerde dienst.

Morgen meer nieuws van't front.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan