De decals heel mooi geplaatst, en een schat aan informatie, te lezen is er wat de L of R kant is, waar de buffers zich bevinden, welke koppeling. De 3 rechthoeken vertellen dat de koppelaar een trapje of een opstapje nodig heeft, en deze trap is gemonteerd. De beugels onder de buffers...Een 4 derde rechthoek er boven is de perron hoogte 1040. Nu kan het 760 of 840 zijn. Vervolgens de werkplaats punten.
DR is op dit moment de eigenaar, alle letters en cijfers er onder duiden op waar en wie er aan gewerkt heeft, revesies en reparaties. Die lijn zal na een revisie vervangen worden door een andere lijn. Wel is te lezen, degene die er als laatste aan gewerkt heeft of naar gekeken. Een hele speciale tak is dan ook letterschilders, kunstschilders, daar zijn hele boeken over geschreven!!!!
De handrem staat mooi gelost, in rijtoestand, maar door de stand kan ook helemaal vast zijn op alle 4 de wielen, dan staat er op welke manier de remmen werken, De in de voorste bogie is duwend en de achterste is slepend. Dan een paar die ik niet lees,
De pictogrammen zijn, deze wagen heeft remmen en deze wagen heeft een luchtdoorvoer.
Luchtketel (drukvat) aanwezig, met de mogelijkheid druk te bewaren. Betekend snel afsluiters,
Volgende punt, is ook een werkplaatspunt, om te heffen hetzij opnieuw aan de wagen of de bogie.
Op het eind, staat het bumperhefpunt, met deze buffers kan de wagen getild worden, De bouten die in de verbinding, buffer wagon zitten, zijn Geen breekbouten. Is hij beladen, en 2 punten komen bij elkaar, moet er een lege wagen tussen. En natuurlijk de koppeling zoals aan de voorkant.
Aan de mate van verwering is te zien, deze heeft de linkerkant als voorkant,
Terug naar het middelste pictogram, nu boven. 50 ton kan deze wagen dragen en tot stilstand brengen, met de handrem, rijdend, is er 2,4 nodig, dus de lok zal een luchtdruk moeten hebben van minimaal 2,4 bar, of op brengen/ voeden.
Dit is de informatie, die gewoon een rangeerder en koppelaar (trein samensteller)leest, midden in de nacht met een zaklamp
Maar nu mijn vraag, ik verf, spuit en schilder probeer te volgen. Je verzegeld met een laag Clear, deze helft,
Conclusie ik hoef niet alles tegelijkertijd in de blanke lak te zetten, deel voor deel, gaat nu in de blanke lak.
In tegenstelling, wat ik ergens anders lees, kan je nog steeds verf aanbrengen