Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
is een MG-34 niet een beetje groot en lomp voor in zo'n auto? Als ik bezie hoeveel plaats er is in die auto, en dat link aan een manoeuvre dat ik moest doen omdat 1 of andere gek die de zon in de ogen kreeg op de autostrade en daarom voor de "veiligheid" even remde van 120 naar 50km/h, dan kon ik bijna alles van mijn voorruit schrapen... Ik wil gewoon bedoelen dat die los gestapelde bakken vooruit tegen de zetels gaan staan door het remmen, en dat de bovenste bak in de nek van de passagier/bestuurder gaat liggen... eventueel met een paar losse flessen die tussen de zetels geschoven zijn...

Voor zo'n reactie was ik al bang Silenoz. Het gebeurde speelt zich niet af op een autosnelweg maar op een domme kasseiweg met grasberm. Er is geen reden om automatisch aan te nemen dat de bovenste bak altijd in de nek van de bestuurder of bijrijder zou terechtkomen, want een put in de baan of in de berm kan zo'n vracht ook doen opspringen en/of kantelen als je er met een wiel inrijdt. Daarom staat de onderste bak schuin, die heeft bewogen ervan uitgaande dat die oorspronkelijk verder naar achter stond, soit een MG 34 in zo'n kleine auto werd soms meegenomen om toch enig verweer te hebben tegen geallieerde jachtvliegtuigen die aasden op alles wat overdag bewoog. Je zou je ook kunnen afvragen wat een Tellermine in zo'n autootje te zoeken heeft, maar ook dat was normaal, net als enkele Panzerfausten om in uiterste nood een tank het hoofd te bieden. Voor ik aan iets begin, zal ik altijd eerst een bak documentatie verzamelen en foto's bestuderen.
Een goed idee van je om een (kapotte ?) fles onder een zetel te leggen. Ga ik zeker doen !

domme KASSEIweg ? Merci e G. .............................:D:D

Overigens zeer prachtige vorderingen,ik blijf volgen.......................................

Guy, zit er een officier of hoger onderofficier in die auto? Anders misschien een aktentas op de achterbank, die bestaan op 1/35.

Dit heb ik nog nooit gezien! Geniaal!
Hie lang doeje over zo'n dio?
Superbenieuwd naar het eindresultaat

kassei, dat was niet de bedoeling hoor ! LOL

Erwin, nee, geen officieren, maar ik heb een aantal spullen die het meer dan vol zullen maken.

Dank je Aris !

RedBeaver, dit diorama gaat me nog wel wat maandjes werk kosten, maar voor mezelf deel ik het op in verschillende projectjes die ik ook nog afwissel met af en toe een buste of figuur.

De laatste tijd was ik bezig in de tuin en gelukkig heb ik morgen nog een dagje vrij om me op het figuurtje te concentreren.

Tijdens het schilderen merk ik wel dat het "maar" een figuurtje is van Miniart, een Alpine exemplaar penseelt gewoon stukken leuker en boeiender.
Maar om in de auto te laten figureren, voldoet het zeker, ik hoop dan ook tegen het einde van de week dit zaakje af te ronden.

SAM_2273_zpsncklajlw.jpg

Blijven volgen is hier de boodschap en hou wel van het denkwerk wat steeds boeiend is en kan groeien naar verschillende scenario's wat het eindresultaat bepaald.
het schilderwerk is wederom verbluffend mooi grt.

knap werk guy, de figuren van Miniart zijn idd niet de beste kwaliteit maar om als achtergrond/figurant zijn we prima geschikt.

Zo dacht ik het gemakshalve ook Burglar, en ik moet eerlijk zeggen, wanneer het figuurtje op de zetel zit valt het reuze mee. Vandaag liet ik me weer "verleiden" door het tuinwerk waar ik nu eenmaal doorheen moet, want is het niet vandaag dan is het morgen. En aangezien de eerste zon haar intrede heeft gedaan willen de dames des huizes buiten zitten, en dat kan alleen als alles er piekfijn uitziet.

Vanavond wil ik echter weer wat aan het menneke schilderen !

Niet echt een grote update maar naast de tuinwerken en andere verplichtingen heb ik dan toch het figuurtje definitief in de auto gelijmd met wat witte lijm van Microscale. De kratten zijn toegevoegd en het interieur werd verder aangekleed met een verrekijker, een kapotte fles met uitgelopen drank op de grond, gebroken glas in de zetels...

69_zpsrvkyzw9z.jpg

Morgen werk ik zeker verder aan de auto, de jerrycans en het opgevouwen dak. En niet te vergeten een nieuwe binnenspiegel, want die is spoorloos verdwenen.

Groeten.

Mooi werk weer hoor, en ik zie ook dat je de kunst van het fotograferen ook steeds beter onder de knie aan het krijgen bent.

Aha, vroeg me vandaag nog af waar die update bleef. Blijkt toch een mogelijkheid tot telepathie te bestaan :D

Ziet er goed uit mister!

Cheers

Heel mooi Guy.
Het enige wat ik mis, hoewel ik weet dat veel modelbouwers er niet van houden, maar bij iemand die is neergeschoten verwacht ik toch wel wat bloed.

Peter

Peter, dat is zo'n detail waarover ik nog even wil nadenken, omdat ik er vooralsnog niet uit ben of het iets wezenlijks toevoegt. Bedankt voor je tussenkomst, ik zal er zeker rekening mee houden.

Pascal, merci !

Jordi, de spiegel is vervangen door een beetje wit product.

Jelle, merci maat.

Wouter, tegenwoordig ben ik druk met de tuin maar stilaan komt dat in orde zodat er opnieuw meer benchtime vrijkomt.

Roy, de laatste tijd nam ik het inderdaad niet zo nauw met de fotografie. :nowink:

Een kleine update...

70_zpscxtxvjzy.jpg

De carrosserie is toe aan het completeren met het linkerportier (beide moeten hun klinken nog opgelijmd krijgen) en het aanbrengen van de wielen. Daarna volgt nog wat spaarzaam stof en wellicht wat opdrogend slijk. De kap moet ook nog afgewerkt worden met olieverf trouwens.

En morgen begin ik aan het volgende figuurtje, de chauffeur die het wagentje nog net kon verlaten alvorens naar de andere wereld geholpen te worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan