kassei, als jij het goedkeurt dan mag ik tevreden zijn, thanks !
Wouter, ikke nu nog meer tevreden !
Beyond, ik was bang dat het kurk zich toch anders ging verhouden tijdens de verwerking met verf, ook al zou ik die uitharden met houtlijm, vandaar mijn uiteindelijke keuze voor Magic Sculp, welk ook een erg glad oppervlak heeft, net wat een kassei nodig heeft.
Een beetje progressie...
De hele base is glanzend zwart gespoten nu, dit deed ik in drie lagen, waarvan de eerste dun werd aangebracht en de twee erna iets steviger. Ik gebruikte hiervoor weinig druk omdat ik geen matte plekken wil door de snel opdrogende verf vanwege de gepulseerde lucht.
Morgen even passeren met een zeer zacht staalwolletje en dan één eindlaag erover, klaar.
Verder werden de lasercut papieren plantjes thuis geleverd, hier heb ik weer erg veel zin in. Ditmaal niet alleen varens in twee schalen zijnde 1:35 en 1/72, maar ook wilde lupine, een niet nader genoemd gewas dat aangeprezen werd als onkruid, en wilde rabarber in twee schalen, nl. 1:35 en 1:72. Kortom genoeg om ettelijke diorama's mee vol te planten !
Ik heb twee para's besteld maar er komen er nog meer, ze hebben een zithouding en ik wil ze dan ook voorzien van een fles drank in de hand. Ze kunnen tegen de auto gepositioneerd worden, maar ook lekker losjes in de afgaande berm, tussen het groen zodat ze door de kijker 'ontdekt' kunnen worden. Op de weg zelf komen er enkele rechtstaande die voor wat hoogte moeten zorgen. Ik wil vooral aandacht schenken aan de silhouetten van deze omdat het tafereel zich afspeelt bij het krieken van de dag na de nachtelijke landingen van de 101st en 82nd AB.
De droppings waren slordig en onoverzichtelijk gebeurd en de manschappen dienden naar mekaar op zoek te gaan om dan in kleine groepjes te verzamelen voor de aanval op vooropgestelde doelen. Terwijl dit gebeurde vonden talloze kleine acties plaats doorheen de hele Cotentin, het schiereiland waarop de dropping plaatsvond. Dit betekende een hele tijd de grootste chaos voor het Duitse bevel ten velde omdat men niet kon ontdekken welke de targets waren. De mislukte droppings waren dus uiteindelijk zelfs een zege. In de serie Band of Brothers is de geïsoleerde actie op een groep Duitsers met paard en kar een duidelijk voorbeeld van de verwarring die werd gesticht.
Groeten !