Hoofdsponsor

1/24 Chevy '57 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Die 2-tone heb ik altijd mooi gevonden.
Misschien een beetje minder bekend is waarom het dak meestal wit was. Dit had in hoofdzaak met reflectie van de zonnestralen te maken zodat het minder vlug warm werd in de wagen. In de Zuiderse staten van de USA was dit zeker welkom.
 
Sterk bezig Marc ,om nog even terug te komen op het realiseren van die ring rond de velg ... Niceee hoor ;)
Je moet er maar opkomen.
 
Hoi beste bouwers ik ben er nog eens ik heb geprobeerd mijn stoelen een aardig kleurtje te geven maar ben er zelf niet helemaal tevreden over , wel heb ik de biezen ( de naden rond de zetels ) gescratcht met garen , ik heb er wel blinkende vernis over gezet om een skai look te creëren ik had het zondag gezien in Jabbeke daar hadden de Duitse bouwers dat allemaal gedaan misschien zet ik er wel andere stoelen in , ik weet het nog niet
De kleurcombinatie past wel bij de buitenkleur maar ik miszie er iets aan misschien toch alles mat spuiten
Graag wat reactie van jullie

attachment.jpg

attachment.jpg

grt
marc
 
Ik vind dat je best tevreden mag zijn over het resultaat.Ik vind het gewoonweg prachtig.Ik vind het een heel goed idee om de boordjes af te werken met garen je moet er maar opkomen.Ik dacht dat interieurs in het zijdeglans gezet werd maar ik denk dat het in het matt ook wel kan.
Marc S
 
ook net bezig met een '57 belair als rat rod. niet zo gedaileerd. wel er n big block ingelegd en aftermarket (Pegasus)wielen. toch ne keer moeten leren hoe ik foto's moet plaatsen.
 
Help , ik heb een onverklaarbaar probleem mijn motorkap van mijn Chevy WAS mooi tot ik er een diepe kras op ontdekte , geen proleem dacht ik even in de remvloeistof of alcohol alles er mooi terug in het zwart mooi laten drogen en wachten tot alles goed droog is , neem dezelfde kleur ( is geen metaal kleur ) en begin mijn eerste dunne lagen te leggen en nog een laa e nog 1 tot het gewenste resultaat mooi strak glanzend geen stof erin ik was zeer tevreden in feite beter als al mijn vorige schilderingen , maar nu komt het hoe langer de verf droogde hoe donkerder de verf werd tot zelfs zwart en ik heb maar 1 flacon van die kleur en er zit nog genoeg in , goed geschud alles juist gedaan , nu heb ik zeker 20 beurten gegeven en elke beurt 3 lagen 1 links , 1 echts en 1 van onder aar oven zols het hoort of kruiselings en nog altijd word die verf donker , nu juist de laatste ongelooflijk mooi gespoten al moet ik het zelf zeggen geen rimpeltje of stofje in gewoon net glas zo strak maar toch zie ik nog kleurverschil
De verf die ik gebruik heb is van " Pro-Color " heb daar zelfs al mooie resultaten mee gehad heel de rest van de Chevy is perfect gelukt
Marc
 
Dat zou ik ook niet weten Marc. Was de ondergrond (primer) van de rest van de body hetzelfde als die je nu hebt gebruikt voor de motorkap?
 
Andere kleur primer gebruikt misschien??
De ondergrond kleur heeft altijd invloed op de toplaag.

Maar een kras die heeft er blijkbaar al ingezeten voordat je de toplaag ging spuiten dus volgende keer toch even goed kijken voor beschadegingen voordat je gaat spuiten.
 
Neen de body was in zwarte plastic zodus
En Ron die kras is er daarna in gekomen want ze zat zuiver in de lak ( verf )
Het rare is dat het maar na een tijdje komt want daarnet was het perfect want nu is de verf bijna droog en het kleurverschil treed weer op het is net of de kleur er gewoon uit weg trekt raar dit heb ik in mijn hele modelbouw carrière nog nooit meegemaakt
Marc
 
Maar welke kleur primer heb je dan gebeurd? En was dit bij de motorkap en de body hetzelfde?

Marc ik merk vaker dat je geen precies antwoord geeft op de vraag, even goed lezen en proberen concreet antwoord te geven s.v.p. :)

Ter illustratie, hier tweemaal dezelfde kleur gespoten in niet minder dan 5 laagjes:

26042636606_f984a86866_b.jpg

De bovenste ondergrond is zwart, de onderste ondergrond is wit. Zo krijg je dus, zelfs na 5 lagen, dit enorme verschil.
 
Beste Roy ik heb hem in de zwarte primer gezet en de body zelf is ook in de zwarte plastic gegoten , misschien zit daar mijn foutje omdat ik denk dat ik hier geen zwarte primer heb gespoten
Daar kan wel iets in zitten
Ik heb nu nog veel verf over dus ga ik ga ik proberen eens met eerst een laagje zwarte primer en dan terug de kleur
 
Dat kan een wereld van verschil zijn inderdaad, zwarte primer of zwart plastic... ik ben benieuwd!
 
Je gelooft of niet he beste vrienden ik heb gisteren al de verf van de motorkap gedaan en de motorkap in de donker grijze primer gezet en het resultaat is ..............
juist hetzelfde mijn hand heeft de juiste kleur maar die motorkap blijft gewoon zwart worden , morgen ga ik naar die winkel en haal me een nieuw flacon , het is net of alle pigment eruit is alhoewel ik altijd enorm veel schud voordat ik begin te spuiten , ik kan het niet volgen
Ik ga nu de motor verder afwerken ik denk dat ik de motor gedemonteerd laat ( deels ) om de binnenkant te showen
Ik kan nog even verder hoor
verder nieuws laat ik jullie wel weten hoe het afloopt
grt
Marc
 
Dat is jammer Marc... misschien inderdaad dat het pigment zich in het bovenste deel van de fles had geconcentreerd. Goed schudden is niet altijd de oplossing, denk maar aan potjes enamel waar je vaak ook met een roerstaafje aan de slag moet.

Hopelijk krijg je de kleur nog goed, anders misschien nog een laagje extra over de rest van de body. Een kleurverschil zie je nogal snel.
 
Neen Roy ik ga morgen om een nieuw flesje als ze het no hebben , nu was ik in het gedacht dat in het begin bij de eerste complete schildering dt die ook zo donker was want mijn vrouw dacht eerst dat het zwart was en nu die op gedroogd is , is de kleur veel lichter dan dat ze was , dit is me nu juist opgevallen daarom heb ik nu er al vernis opgezet om te kijken of die nu ook zo licht word
Stommerik dat ik ben , hadden die krasjes er niet op gekomen was dit allemaal nooit gebeurt " **** happens all the time " he?
Ik laat in ieder het vervolg weten
Nog vele Paasgroetjes voor u , uw vriendin en zeker voor uw schattige dochter
Marc
 
Terug
Bovenaan