Swa,
deze manier gebruik ik om mijn spul af te werken: voorzichtig naschuren met staalwol, zag in het gezicht nog wat kleine streepjes ( met blote oog bijna niet te zien maar je siliconen zien ze wel). Ook hier mijn werkblad erna goed stofzuigen, kleine staalsplinters zitten zó in je duim. Met een zachte polijstmop op de proxxon doe ik napolijsten vwb grotere delen, een jas. Trimmen plooien, samen met van te voren aangebrachte putjes een soort leereffect maken. Naden zo recht trekken, wordt het strakker.
een tweede, Guy, en dat moét je interessant vinden...
...ik was gisteren bezig de schouderepaulet te bezien op een foto.
kolonel- administratief- ss. prachtige plaatjes van de ingewikkelde gordiaanse 5 platte lussen tellende knoop.
hoe doe je dat? werd er knettergek van :-(
je kan natuurlijk met vier dunne slierten naast elkaar dat effect bekomen, maar toch, op 1 cm.
ik bedacht zo dat het handig was het patroon te bekijken en het met een bolle punt in een fimoplaatje te tékenen, zeg een negatief te maken van het patroon.
dit is makkelijker dan het positief te creëren. Mijn gedachte was het malletje zo precies en scherp mogelijk af te snijden zodat ik convexe afdruk van het patroon krijg, precies op voorbereid bedje op de schouder.
beetje talkpoeder, en het werkte
Natuurlijk moest ik rondingen van lussen wat bijwerken maar had in elk geval goed aanknopingspunt in die brei van lussen.
de klei stimuleert de creatieve geest...