Met m'n werk heb ik het zo druk, dat ik niet aan modelbouw toe kom. Ik had mezelf voorgenomen het de tweede helft van het jaar wat rustiger aan te doen, maar het werk blijft komen. Op een gegeven moment wil ik tóch iets doen. Drie keuzes: de Delage, de Fokker van Wingnut Wings (die staat er eigenlijk prima voor) of een project dat me al tijden lang bezig houdt. Omdat ik wil bouwen én iets in de stijl / schaal van de Delage en omdat deze set me al zolang intrigeert, heb ik besloten dat ik me -als ik de tijd vind- ga wagen aan de Citroën 1/8 van Heller.
Een paar jaar geleden had ik twee van deze dozen, deels al gebouwd (men begint altijd met de motor en vaak houdt men er dan mee op). Mijn gedachte was, het beste van de twee kits te gebruiken en ook om reserveonderdelen te hebben. In een opruimvlaag heb ik beide dozen verkocht (ruimte nodig... deze dozen zijn werkelijk gigantisch) aan een geëerd forumlid. Ik denk dat het nog geen jaar later was toen de kit opnieuw uitgebracht werd door Heller en ik alsnog overstag ging. Iets met tegen beter weten in. En ligt de kit inmiddels weer te wachten. Ik had ooit een CD van Roymattblack (Britmodeller) gekocht met daarop tips en een erg uitvoerig bouwverslag. Deze was ik kwijt maar heb ik -als positief effect van jammerlijke omstandigheden- teruggevonden. Daarnaast heb ik onderdelenboeken van de 7 en 11 (origineel boek) en de 15-six (kopie). Ach forumleden ik ben altijd aangenaam verrast als ik eens een kit afrond... meestal kom ik niet voorbij het beginstadium. Maar ik ben erachter gekomen dat ik dat juist wel prima vind. Voor mij hoeft de kit niet af, ik heb er op deze manier plezier aan. Natuurlijk is het wel mijn voornemen (ook deze keer weer) om de kit af te ronden.
Om het mezelf wat aanlokkelijker te maken, wil ik beginnen met een van de onderdelen die ik zelf het minst leuk vind en waar ik, in dit geval, ook tegenop zie. Dat is het samenbouwen van de carrosserie. De volgorde zoals de instructies tonen, leidt tot lelijke plekken. Ik wil de bouwvolgorde van Bengalensis op Britmodeller volgen (even googlen), die zet eerst de carrosserie in elkaar. De motor, wat ik zelf het leukste deel vindt, komt later. Ik gebruik 'm eigenlijk als een soort worst die ik mezelf voorhoud.
De bouw van Bengalensis is magnifiek en dat binnen 4 maanden (Heller-groepsbouw). Toch zie ik hier en daar nog wat punten die ik zelf zou verbeteren, hetgeen me inspiratie geeft voor deze bouw. Op verreweg de meeste punten zou ik het absoluut niet beter kunnen dan hij.
Hier een vergelijking met mijn laatste projectje, dat -atypisch!- wel afgekomen is. Het tractortje staat op de doos. Zo zie je hoe groot die doos is. Ervoor een paar onderdelen. Moet toch altijd even gezegd worden he
Een paar jaar geleden had ik twee van deze dozen, deels al gebouwd (men begint altijd met de motor en vaak houdt men er dan mee op). Mijn gedachte was, het beste van de twee kits te gebruiken en ook om reserveonderdelen te hebben. In een opruimvlaag heb ik beide dozen verkocht (ruimte nodig... deze dozen zijn werkelijk gigantisch) aan een geëerd forumlid. Ik denk dat het nog geen jaar later was toen de kit opnieuw uitgebracht werd door Heller en ik alsnog overstag ging. Iets met tegen beter weten in. En ligt de kit inmiddels weer te wachten. Ik had ooit een CD van Roymattblack (Britmodeller) gekocht met daarop tips en een erg uitvoerig bouwverslag. Deze was ik kwijt maar heb ik -als positief effect van jammerlijke omstandigheden- teruggevonden. Daarnaast heb ik onderdelenboeken van de 7 en 11 (origineel boek) en de 15-six (kopie). Ach forumleden ik ben altijd aangenaam verrast als ik eens een kit afrond... meestal kom ik niet voorbij het beginstadium. Maar ik ben erachter gekomen dat ik dat juist wel prima vind. Voor mij hoeft de kit niet af, ik heb er op deze manier plezier aan. Natuurlijk is het wel mijn voornemen (ook deze keer weer) om de kit af te ronden.
Om het mezelf wat aanlokkelijker te maken, wil ik beginnen met een van de onderdelen die ik zelf het minst leuk vind en waar ik, in dit geval, ook tegenop zie. Dat is het samenbouwen van de carrosserie. De volgorde zoals de instructies tonen, leidt tot lelijke plekken. Ik wil de bouwvolgorde van Bengalensis op Britmodeller volgen (even googlen), die zet eerst de carrosserie in elkaar. De motor, wat ik zelf het leukste deel vindt, komt later. Ik gebruik 'm eigenlijk als een soort worst die ik mezelf voorhoud.
De bouw van Bengalensis is magnifiek en dat binnen 4 maanden (Heller-groepsbouw). Toch zie ik hier en daar nog wat punten die ik zelf zou verbeteren, hetgeen me inspiratie geeft voor deze bouw. Op verreweg de meeste punten zou ik het absoluut niet beter kunnen dan hij.
Hier een vergelijking met mijn laatste projectje, dat -atypisch!- wel afgekomen is. Het tractortje staat op de doos. Zo zie je hoe groot die doos is. Ervoor een paar onderdelen. Moet toch altijd even gezegd worden he