42. Toch een kleine update. Ik had op 3 oktober bij Heller een verzoek tot toezending van twee ontbrekende sprues ingediend, via een webformulier met de veelbelovende introductiezin "We are pleased to help you get the spare parts for your model kit." Op 30 oktober heb ik een vriendelijke en beleefde herinneringsmail gestuurd. Tot op heden geen reactie. We zullen het zien.
Intussen was ik al op de uitkijk voor black friday-aanbiedingen van de kit, voor het uiterste geval. Maar ik vind het zonde om 260 euro uit te geven aan iets waar ik 92% niet van nodig heb en wat bovendien veel ruimte in beslag neemt. Ik had steeds in mijn achterhoofd het bouwtopic van Bengalensis, in de openingspost gerefereerd, waarin hij schreef dat hij precies deze twee sprues over had. Heller had hem dus in plaats van 2 paar sprues, 3 paar sprues geleverd. Maar de bouw was 2 jaar geleden afgerond, dus hoe groot is de kans dat hij die dingen nog had liggen.
Ik de stoute schoenen aangetrokken en hem via Britmodeller een privébericht gestuurd. Hij zou even kijken. Twee uur later waren de sprues verzonden met de Zweedse posterijen. De sprues zijn nog voor 95% compleet, de rest is makkelijk na te maken. Ik ben Bengalensis natuurlijk ontzettend dankbaar!
Herenigd:
43. Het werk aan het hemeltje gaat trouwens vol ijver door. Het is een complexe aangelegenheid en ik ben blij dat ik de moed niet heb opgegeven en dat oplossing voor tal van problemen zich hebben aangedragen. Er zit nu zo'n 75 uur werk in. De moeilijkste kwesties zijn opgelost. Hopelijk binnenkort foto's.
Op dit punt ook een correctie op wat ik eerder schreef, namelijk dat het vacuform hemeltje niet zou passen. Ik hield geen rekening met een nog te plaatsen plastic onderdeel. Het ziet er naar uit dat ook het hemeltje prima zou passen. Daarmee, ziet het er naar uit dat Heller een nagenoeg perfecte kit in het assortiment heeft en dat van alle 'van horen verhalen' over deze kit, dat die niet goed zou zijn, niets mag worden aangetrokken. Het is een in alle opzichten inspirerende bouwset en ik
kan deze niet genoeg aanraden. Twijfel je? Koop hem dan.
Het enige wat me tot nu toe tegenvalt is de verpakking van het hemeltje (dat gedeukt en daardoor niet meer te gebruiken is). En de klantenservice van Heller tot nu toe. Maar we wachten (puur voor het experiment) geduldig af.